Sweex 650Watt voeding voor 40 Euro ??

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Sweex is een budget merk,... dat weet iedereen. Sweex maakt onderdelen voor de kleine beurs... Maar een 650Watt voeding voor 40 Euro, dat is toch wel heel low budget ?

Nadat ik even op de site van Ropla had gekeken kwam ik achter de volgende specs:

Geschakelde voeding
110/220 V schakelbaar (220V: 5 Amp/ 110V:10 Amp)
+ 3.3 V 28 Amp
+ 5 V 45 Amp
+ 12 V 25 Amp
Max. 275 Watt
- 5 V 0.5 Amp
- 12 V 0.8 Amp
- 5 Vsb 2 Amp PEAK 2.5
Max. 650 Watt

Ik vind de casing wel een beetje lijken op deze voeding :

http://www.hardcoreware.net/reviews/review-207-1.htm

Heeft iemand ervaring met deze Sweex voeding ? Want 650Watt voor die prijs geloof ik niet,.. maar stel nou dat hij 400Watt kan leveren met goede Ampere's, dan nog kan het een leuke aanbieding zijn....

UPDATE !!!

Ik heb de PSU binnen en gereviewed....

check de link !!

http://www.backyard-family.com/html/sweex_650watt.html

[ Voor 31% gewijzigd door all_by_myself op 04-05-2004 13:19 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
niemand ? Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
lijkt mij een 275 watt voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

phYzar schreef op 21 maart 2004 @ 16:55:
lijkt mij een 275 watt voeding?
Ik kom op 617 Watt:

3.3*28+5*45+12*25=617.4

Maar het is inderdaad max 275 Watt. Een beetje suf is het wel...

[ Voor 20% gewijzigd door mr_obb op 21-03-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
mr_obb schreef op 21 maart 2004 @ 16:58:
[...]

Hoe kom je daaraan? Ik kom op 617 Watt:

3.3*28+5*45+12*25=617.4
Geschakelde voeding
110/220 V schakelbaar (220V: 5 Amp/ 110V:10 Amp)
+ 3.3 V 28 Amp
+ 5 V 45 Amp
+ 12 V 25 Amp
Max. 275 Watt :+
- 5 V 0.5 Amp
- 12 V 0.8 Amp
- 5 Vsb 2 Amp PEAK 2.5
Max. 650 Watt

maar waarom besparen op een voeding? Zonde van je 40 euro om zo'n flutding te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 12-09 13:41
Als het echt zo'n cleverpower wanabee is dan is hij best wel stil:

The 15cm blower fan is a "Just Cooler" model # M1202512L. It is a variable speed fan, controlled by temperature. At regular operation, it is rated at a whisper-quiet 18 dBA. At full speed, it is still extremely quiet, at 25 dBA. Unless you have no other fans in your PC, chances are you will never hear this fan.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

650 watt voor 40 euro.. ze moeten het niet gekker maken :/

Dit lijkt precies hetzelfde als pmpo met speakers.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op 21 maart 2004 @ 20:47:
650 watt voor 40 euro.. ze moeten het niet gekker maken :/

Dit lijkt precies hetzelfde als pmpo met speakers.. :|
sorry voor deze offtopic vraag: wat is dat PMPO dan t.o.v. 'echte' aantal watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

En er dan alsnog bijzetten dat hij maximaal 275 watt levert. 8)7
Hoe hard moet je aan je duim zuigen om op 650 te komen?

Overigens zijn er wel meer merken die het zo doen, Q-Tec bijvoorbeeld, maar dan minder extreem :)
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:51:
[...]

sorry voor deze offtopic vraag: wat is dat PMPO dan t.o.v. 'echte' aantal watt?
Even in de FAQ kijken van Audio & Video, staat het in :)

[ Voor 37% gewijzigd door dreeke op 21-03-2004 20:51 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
een goede voeding is de basis voor een goed werkend en stabiel systeem en dat kan never voor 40 euro dat is zeker,en je kan er donder op zeggen dat deze voeding nog niet de helft is van wat ze opgeven.

net als qtec is dit een voeding die je niet in je systeem wil hebben als je lang met je pc wil doen,de hoogst nodige beveiligingen zullen zeker niet aanwezig zijn dus gaat het mis dan is het meestal wel gedaan met je systeem.

in pricewatch staat deze voeding voor 24 euro en als je de prijzen ziet van de bekende merken welke trouwens geen 1 een 650 watt levert de prijzen gem 5 tot 10 maal zo hoog zijn dat weet je dat je deze in de winkel moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowiezo? een voeding trekt 440 watt uit het stopcontact en levert dan 650 watt, waar moet die extra energie vandaan komen :X . Dan weet je al dat er gewoon volslagen onzin wordt verkocht!!! :'(

kon in die faq zo snel niet vinden wat die pmpo waarde was, maar bij wikipedia weten ze het gelukkig wel/ook (zei het nog niet in de nederlandse versie) ;(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 23:45 . Reden: pmpo was da? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 12-09 21:42
Da's idd precies het zelfde met die @#% pmpo waarde bij speakertjes ...

Op de doos staat 200W PMPO en de netvoeding GEBRUIKT 5W dus daar gaat nog netjes het verlies van de trafo en het verlies van de eindversterkers vanaf waarna je misschien nog 1W RMS overhoudt (en als je er dan een schroevendraaier in zet zijn het idd dil8 amps en 1,2W speakertjes )

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
@Sine : PMPO = Personal Music Power, met een correctie van volume voor het luisteren van dichtbij, dan lijkt het harder.

Maar inderdaad deze voeding lijkt me te goedkoop om iets te zijn. Misschien leuk voor een bak die je aan je neefje schenkt, maar voor de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap toch al niet dat mensen wel geld over hebben voor een goed snel systeem maar gaan bezuinigen op een goede voeding. Defecte voedingen kunnen schade veroorzaken aan de rest van je systeem. Zeker wanneer je iets meer wilt met je systeem, bijv bij het oc-en zou ik toch een duurdere voeding aanraden.

(vaak koop je eerst een goedkope en later moet je als nog een duurdere aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 12-09 11:01
Sweex is een budget troep merk.

Koop dan een antec/enermax voeding.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet bijna wel zeker dat die psu al moeite gaat krijgen met het leveren van 300 watt aan vermogen.Je maakt mij niet wijs dat het vermogen wat er dan ook maar uit komt ook schoon (redelijk rimpelvrij)is

Wacht dan ff en spaar door voor een goede voeding van een A-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik raad een enermax aan..wat zoals de rest al zegt... 650W voor 40 euro... als je dat gelooft heb ik nog wel een hotel met zeezicht voor je in Den Bosch!

Dat ding kan waarschijnlijk.. met moeite.. 300 watt halen... en dan is het al onstabiel!

Zelfde verhaaltje hoor met de Qtec 550W .... leuke voeding maar voor alles over 300W niet betrouwbaar!

En dan nog niet beginnen dat inderdaad deze cheap ass voedingen bij de minste geringste electriciteit problemen je hardware om zeep kunnen helpen.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 23:19

tweakerbee

dus..?

PMPO was toch Peak Momentary Performance Output?

PMPO is dus op de volgende manier uitgerekend:
piekbelasting (in V) x piekbelasting (in V) / weerstand = iets

Dit in tegenstelling tot RMS (root mean square) waar ze dit deden:

Vrms x Vrms / weerstand = iets

Dat laatste getal wordt een stuk kleiner, maar is wel realistisch.

[ @willems: volgens mij zit je niet helemaal goed :/ ]

[ Voor 63% gewijzigd door tweakerbee op 22-03-2004 22:50 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 14:18

Metten

ik hou het graag simpel

PMPO is afaik "Peak Music Power Output"

en 650 watt voedingen voor 40 euro zijn broodje aap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
all_by_myself schreef op 20 maart 2004 @ 23:59:
Sweex is een budget merk,... dat weet iedereen. Sweex maakt onderdelen voor de kleine beurs... Maar een 650Watt voeding voor 40 Euro, dat is toch wel heel low budget ?
sweex maakt niks volgens mij hoor. het is gewoon een labelplakker net als target. het ene product is beter dan het andere omdat het gewoon uit een andere fabriek komt. hun usb sticks is bijvoorbeeld weinig op aan te merken. hun voedingen daarintegen, die ik ken, zijn bagger. Koop geen Sweex voeding. ik heb hier een HEC 300 watt liggen die 50 euro kost en een ton weegt, en ik weet zeker dat je daar een veel betere voeding aan hebt bijvoorbeeld.

Ik raad een Target (jawel) 350 Watt aan in het budgetsegment.
http://www.targetweb.nl/txt/tx56071.htm

ik verkoop ze nu ongeveer een jaar en de uitval is erg laag. bovendien, als er 1 ploft, dan gaat ie gewoon stuk en neemt ie niet nog ff de rest van het systeem mee. ff nieuwe voeding er in en klaar. eigenlijk heb ik alleen nog maar doa's gehad, iets waar alleen ik en niet de eindgebruiker last van heeft dus.

[ Voor 24% gewijzigd door smvs op 23-03-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonge jonge.. PMPO is : PEAK MAXIMUM OUTPUT POWER... en staat voor de top-top van de sinus die het kan leveren...

de RMS waarde vind je door een aantal berekeningen.. deze is oa afhankelijk van wat voor klasse versterker er word gebruikt e.d.

Er is geen standaard getal voor.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 09:50 . Reden: berekening sloeg nergens op! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:05
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 09:46:
sjonge jonge.. PMPO is : PEAK MAXIMUM OUTPUT POWER... en staat voor de top-top van de sinus die het kan leveren...

de RMS waarde vind je door een aantal berekeningen.. deze is oa afhankelijk van wat voor klasse versterker er word gebruikt e.d.

Er is geen standaard getal voor.
Tss... PMPO is helemaal geen sinus, maar een heeeeel kortstondige piek die ze door de luidsprekers jagen (als alle condensatoren volledig opgeladen zijn,...). Als die piek eruit komt, heeft ie het vermogen alsof die enorm korte piek (1ms ofzo) er constant aanhangt (met een sinus). Als het ware is het vermogen meer afhankelijk van hun meetapparatuur dan van de speakers.

Nuttig om te weten is ook dat muziek sinussen zijn.

Het RMS (root mean square) vermogen is het echte vermogen, en is dus te bepalen met p=U*I. Hiervoor gaan ze op 1kHZ (hoorbaar geluid tss 20 en 20000Hz, in het midden dus) een sinus zetten op de versterker, en bepalen tot welk vermogen de versterker constant die sinus blijft onvervormd versterken.

Dus als je naar muziekstukken van 1ms lang luistert, en dan 5 minuten wacht voor het volgende stukje van 1 ms is het PMPO het vermogen om naar te kijken.
Ik vermoed dat de meeste mensen toch gewoon een eindje willen door blijven luisteren naar hun muziek (toch langer dan 1 ms) dus moet je naar het echte vermogen kijken, nl het RMS vermogen.

Maar das allemaal onfftopic.
Die zoveel watts van je voeding, is van elke spanning apart (zoveel op +5, dan zoveel op +12,...) opgeteld, an kan je dus nooit halen.
Ik kan je aanraden om een voeding uit het middensegment te nemen.
Neem een zware voeding => ik heb een Aopen 300W gekocht( 5 kg ), daarvoor had ik een el cheapo die maar 500gram woog... Dat gewicht zit in de kwaliteit.
Die aopen is fluiterstil, en heeft een 12cm verlichte fan, wat ik niet wist: suprise :+
En je kan beter een goeie 300W kopen dan diegene die van sweex, je zal veel stabieler zitten, en hij zal veel langer meegaan.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat iemand sweex ik hoor er alleen slechte dingen over en de klatnten service is schandalig slecht chello is dr niets bij.
Klinkt als flamen maar zijn gewoon de feiten.
Als je zo iets belangereijks als een voeding wil kopen, zou ik gewoon een goede kopen.
Tis wel esentiel sijsteem onderdeel als die troep lekker snel sneuvelt is het als nog duurkoop.
Mij advies koop een goede koopt iets meer heb je wel een stuk betrouwbaarheid voor terug,.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
oepsie, foutje

[ Voor 96% gewijzigd door naftebakje op 23-03-2004 19:28 . Reden: verkeerd topic ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier 2 pc's op m'n bureau staan, 1 athlon xp 2000+ met een Q-Tec 350 watt voeding en een athlon xp 2600+ met een chieftec 360 watt voeding, de chieftec 360 is al een keer geploft, en nam de beeldkaart + mobo mee, gelukkig kreeg ik nieyuwe hardware van de winkel wara ik het gekocht had. misschien tref ik het niet met de chieftec (die niet goedkoop was) maar naar mijn mening werkt de q-tec beter, wordt minder warm, lichter van gewicht. denk dat de sweeks voedingen kwalitatief gelijk zullen zijn aan de q-tec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:35:
ik heb hier 2 pc's op m'n bureau staan, 1 athlon xp 2000+ met een Q-Tec 350 watt voeding en een athlon xp 2600+ met een chieftec 360 watt voeding, de chieftec 360 is al een keer geploft, en nam de beeldkaart + mobo mee, gelukkig kreeg ik nieyuwe hardware van de winkel wara ik het gekocht had. misschien tref ik het niet met de chieftec (die niet goedkoop was) maar naar mijn mening werkt de q-tec beter, wordt minder warm, lichter van gewicht. denk dat de sweeks voedingen kwalitatief gelijk zullen zijn aan de q-tec
Des te zwaarder des te beter eigenlijk :)
Moet je enermax eens voelen.. die zijn echt zwaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja meestal wel, maar soms zit er vet grote filter spoel erin die psu vet zwaar maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja idd, laatst voor de gein een Q-tec 450W psu i.p.v. m'n 300W AOpen geplaatst. Toen ik de q-tec voeding vast pakte was m'n eerste reactie het gewicht :D Wat licht!!!

Geen wonder dat de resultaten daarna bedroevend waren toen ik ging meten op wat voor voltages het systeem liep. :| Gauw m'n AOpen weer terug geplaatst.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow zeker is des te zwaarder beter, maar zelfs die enermax is nog geen echt goede voeding... (ze werken idd wel prima) heb ff ziten rekenen, en voor de prijs van de duurste enermax koop je de onderdelen voor een echt goede voeding nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tjah, wat is dan een goede voeding?

-Zo weinig mogelijke verliezen, rendement 100% :P haal je nooit.
-Zo stabiel mogelijke spanningen, bij elke belasting blijft de spanning constant hetzelfde.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die voeding kan denk ik vergeleken worden met Q-tec ROMMEL dus...

een goede voeding kost geld het is niet voor niks dat alle voedingen redelijk gelijk geprijst zijn op bepaalde voedingen na die b.v. extra stil zijn..

Q-tec is b.v. ook zn goedkope voeding ik heb een 400 watt voeding gehad en die was zeker 2 keer zo licht als de 420 watt chieftec die ik er nu in heb zitten, die Q-tec heeft een uur in mn PC gezeten met onwijs veel problemen na de chieftec erin gezet te hebben was alles TOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik heb hier andere ervaringen met q-tec. ik vind niet omdat bij jou een merk niet ana je wensen voldeed dat je mag zeggen dat het rommel is. ik heb diverse pc's gebouwd met noname/target/sweex voedingen, en pas met 1 tje problemen gehad, een maxpower die na 3 jaar dacht van doe het zelf maar. ja en dan die chieftec die poef deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:51
Sja sweex...

Leuk voor goedkope NICtjes en Switches maar voedingen kun je beter niet kopen van dat merk :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 16:42:
ow zeker is des te zwaarder beter, maar zelfs die enermax is nog geen echt goede voeding... (ze werken idd wel prima) heb ff ziten rekenen, en voor de prijs van de duurste enermax koop je de onderdelen voor een echt goede voeding nog niet eens.
Sorry, waarom is volgens jou Enermax geen goede voeding? Ik heb er hier een en een collega van mij ook en heb er helemaal geen problemen mee, evenals grotendeels van de topics die ik op GoT heb gelezen voordat ik een Enermax kocht.

Op me werk hebben we FSP (Fortron Source) voedingen, en deze werken ook prima, 300 watt voor zo'n 35 euro is nog netjes te doen, is meestal voldoende voor meeste systemen, echter als je een dikke AMD met FX5900 en 6 ouderwetse SCSI disks werkt die alle per stuk 35 watt trekken, is het een ander verhaal. ;)

Als laatste denk ik dat je elke (goede) voeding wel kapot kunt krijgen, als je deze maar lekker in het stopcontact laat en bid dat de bliksem bij je thuis in slaat ... :+

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 14:18

Metten

ik hou het graag simpel

Kleintje81 schreef op 24 maart 2004 @ 18:04:
[...]

Sorry, waarom is volgens jou Enermax geen goede voeding? Ik heb er hier een en een collega van mij ook en heb er helemaal geen problemen mee, evenals grotendeels van de topics die ik op GoT heb gelezen voordat ik een Enermax kocht.

Op me werk hebben we FSP (Fortron Source) voedingen, en deze werken ook prima, 300 watt voor zo'n 35 euro is nog netjes te doen, is meestal voldoende voor meeste systemen, echter als je een dikke AMD met FX5900 en 6 ouderwetse SCSI disks werkt die alle per stuk 35 watt trekken, is het een ander verhaal. ;)

Als laatste denk ik dat je elke (goede) voeding wel kapot kunt krijgen, als je deze maar lekker in het stopcontact laat en bid dat de bliksem bij je thuis in slaat ... :+
Ik las in een review (op ixbt geloof ik) van een zalman voeding (300w) dat dat feitelijk een omgelabelde FSP voeding was... Alleen die zalman voeding kost geloof ik iets van 70 euri dus dat is best een prijsverschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Er bestaan geen 3.5" schijven die per stuk 35W trekken. Dan zouden die zelfs met stevige active koeling over de 60C heen duiken :P.

Misschien trekken ze bij het booten even wat meer stroom. Een 'gewone' 7K2 RPM HDD vraagt bij de spin-up even 20W, maar daarna constant 5W.

Met een kleine piek hebben normale voedingen geen probleem.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch zijn de rated outputs van die Sweex niet onaardig!! Ik zou idd ook best een gebruikerservaring willen zien! Zeker omdat er een 12mm fan in zit en hij dus vrij stil is ben ik best geïnteresseerd! Op www.ebay.de moet je ook maar eens zoeken op 550 watt. Vind je ook voedingen tegen bargains, maar wat het allemaal is :S! Ik hoef niet perse het duurste van het duurste! Mede daarom ben ik best benieuwd naar de prestaties van deze voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp uit de specs dat die 275 watt alleen voor de +12 V is. Dat is op zich uitzonderlijk veel. Kan je een auto amp op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me nog eens verdiept in die PSU die via de Duitse Ebay worden aangeboden. In het bijzonder de 550 watt LC Power Low Noise Big Fan (120 mm) waarvan op de volgende sites reviews te vinden zijn:
http://www.tweakpc.de/cooling/tests/lcpower/lcpower.htm
http://www.thors-hardware...ower_550wssge_seite1.html
http://www.silenthardware.de/content/view/146/3/
Uiterst lovend zijn de reviewers over deze voeding!

Deze voedingen zijn voor rond de €25 te vinden via ebay! En zijn qua specificaties uiterst hoopgevend:
http://www.copro.com/ebay...tt_Netzteil_black_120.jpg
DC Output
+5 Volt = 40A
+12 Volt = 24A
+3.3 Volt = 32A
-5 Volt = 0.5A
-12 Volt = 1A

Echter zijn de verzenkosten p/unit vrij hoog dus wellicht is een inkoopactie een goed idee! Iemand die daar zin/tijd in heeft? Ik heb wel interesse in zo'n unit! Zeker omdat hij "maar" 4 Ampere trekt van het net. Heb ik het idee dat het een vrij efficiënte voeding is. Mede omdat mijn Codegen 400 watt ook 4 ampere trekt, maar heel wat mindere specs heeft! Kortom verdiep je er eens in en geef je commentaar.

PS www.laupro.nl voor inkoopacties

DV

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleintje81 schreef op 24 maart 2004 @ 18:04:
[...]

ik zeg niet dat ik het een slechte voeding vind, integendeel, qua voeding is het een van de besten op de markt, aleen ik zeg dat als je echt een voeding wilt bouwen die 100% stabiel is (krijgt echt een geheel ander soort opbouw als een computer voeding... ) dan zal het een stuk meer geld kosten dan de duurste enermax. voor b.v. bepaalde soorten zenders is het belangrijk dat de 12 volt (of een ander voltage) echt 100 procent stabiel is, anders gaan ze storen. zelfs op een enermax voeding zal ie storen. de voeding die voor dat soort zenders nodig is weegt zelf al zwaarder dan die enermax en zal qua prijs net zo duur zijn (nog geen andere voltage lijnen of powergood chip nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die LC power 550 watt voeding heb ik hier in mijn pc hangen met een:

Epox 8rda+,
xp1800 @ 198 x 11.5 op 1,85 volt,
club 3d fx5900XT@ 500/750
80 gig maxtor
120 gig maxtor
brander en een gewone cdrom-speler
(en een hele zooi fans en ccfls)

De voltages zijn echt wel netjes. Bij een vcore van 1,85 zijn dit de voltages:

(stressed)
5 V = 4,99
3,3 = geeft mijn 8rda niet goed aan
12 V = 12,20

De vcore blijft ook heel stabiel stressed, hij komt niet onder de 1,87 (wanneer ik in mijn bios 1,85 volt instel, geeft speedfan 1,89 volt aan)

Kortom, een goede voeding voor dat geld. Ik heb hem bij freezing hardware gekocht een week of 6 geleden. (daar was ie toen een euro of 60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Ik las in een review (op ixbt geloof ik) van een zalman voeding (300w) dat dat feitelijk een omgelabelde FSP voeding was... Alleen die zalman voeding kost geloof ik iets van 70 euri dus dat is best een prijsverschil
ik ken nog zo'n zelfde verhaal. antec truepower = channel well technology. echt exact hetzelfde. alleen channel well is stukken goedkoper. scheelt tientallen euro's. http://www.targetweb.nl/txt/tx56088.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 23:24:
Die LC power 550 watt voeding heb ik hier in mijn pc hangen met een:

Epox 8rda+,
xp1800 @ 198 x 11.5 op 1,85 volt,
club 3d fx5900XT@ 500/750
80 gig maxtor
120 gig maxtor
brander en een gewone cdrom-speler
(en een hele zooi fans en ccfls)

De voltages zijn echt wel netjes. Bij een vcore van 1,85 zijn dit de voltages:

(stressed)
5 V = 4,99
3,3 = geeft mijn 8rda niet goed aan
12 V = 12,20

De vcore blijft ook heel stabiel stressed, hij komt niet onder de 1,87 (wanneer ik in mijn bios 1,85 volt instel, geeft speedfan 1,89 volt aan)

Kortom, een goede voeding voor dat geld. Ik heb hem bij freezing hardware gekocht een week of 6 geleden. (daar was ie toen een euro of 60)
Dat is raar. De 8rda+ meet standaard altijd de 5V te laag uit dacht ik. De sensoren van mijn 8rda+ meten 4.8V voor de 5V lijn, maar als ik het met de multimeter nameet is hij 5.03V. Ik had ook verhalen op GoT gelezen over een lage 5V op de 8rda+.

Dus misschien is hij wel 5.2V :P.

Die 3,3V die hij verkeerd uitleest is het voltage van je RAM trouwens :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

iets schreef op 24 maart 2004 @ 18:19:
Er bestaan geen 3.5" schijven die per stuk 35W trekken. Dan zouden die zelfs met stevige active koeling over de 60C heen duiken :P.
Wie zegt dat ik het over 3.5" schijven had? :)
TYPICAL (watts) ______32.1/33.6
MAXIMUM (watts) ______39.1/41.6
voorbeeld (ST41600N, ja ik weet beetje oud, maar gaat om het idee)
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 23:04:
ik zeg niet dat ik het een slechte voeding vind, integendeel, qua voeding is het een van de besten op de markt, aleen ik zeg dat als je echt een voeding wilt bouwen die 100% stabiel is (krijgt echt een geheel ander soort opbouw als een computer voeding... ) dan zal het een stuk meer geld kosten dan de duurste enermax. voor b.v. bepaalde soorten zenders is het belangrijk dat de 12 volt (of een ander voltage) echt 100 procent stabiel is, anders gaan ze storen. zelfs op een enermax voeding zal ie storen. de voeding die voor dat soort zenders nodig is weegt zelf al zwaarder dan die enermax en zal qua prijs net zo duur zijn (nog geen andere voltage lijnen of powergood chip nodig)
Dus wat je eigenlijk zegt is om een zekere 100 % stabiele voeding te hebben je geen computer voeding moet nemen, maar een professioneel gebouwde (als we het zo gaan bekijken is geen enkele computer voeding goed)?

Over wat voor zenders heb je het specifiek, heb je linkjes?
Is je mening gebasseerd op eigen ervaringen?
Digitale techniek is nullen en enen, er zit ook enig marge in waarbij een waarde een 1 is (bv > 4 volt op de 5 volt lijn, weet het niet meer uit mijn hoofd) en wanneer een 0. Als je voeding echt gaar is dat ie bij zo'n marge instabiel is heb je een probleem.
Het lijkt mij dat die zenders die je bedoelt op een analoog principe werken?

Ik denk dat als je het echt zeker weten goed wil doen dat je een stabiele labvoeding oid moet nemen, maar dat lijkt me beetje teveel om uit te geven. ;)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Een goede computervoeding heeft nog 1 vereiste: betaalbaar.
Deze voeding is niet goed omdat ie te betaalbaar is, er klopt iets niet aan.
Een 300W voeding kost 30€ aan onderdelen, dus assemblage, lonen, fabriek,... komen er nog bij.
Eeen 300W voeding die je voor 25€ koopt is dus zeker slecht.
Dus jou voeding zal ook niet goed zijn, vb enorm veel storing geven op het net,...

Als je eens een el cheapo open hebt gehaald, en vergeleken met een mid range (Mijn Aopen 300W) dan zie je direct waar ze op besparen. Veel kleinere condensatoren (van waarde, niet van afmeting), net te kleine koelvinnen, slechte solderingen, lrint van bedenkelijke kwaliteit, geen netfilter,...
Miojn ouders hebben een Aopen 250W die al een jaar of 5 een 6tal uren per dag (minimum, meestal meer) draait, en die werkt nog perfect. Dat wil iknog wel eens zien met jou voeding, als ze over 5 jaar na upgrades nog wel voldoende vermogen kan leveren natuurlijk.

[ Voor 117% gewijzigd door naftebakje op 25-03-2004 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Kleintje81 schreef op 25 maart 2004 @ 12:25:
Dus wat je eigenlijk zegt is om een zekere 100 % stabiele voeding te hebben je geen computer voeding moet nemen, maar een professioneel gebouwde (als we het zo gaan bekijken is geen enkele computer voeding goed)?
Computer voedingen zijn zogenaamde "switching power supplies" Dit in tegenstelling tot de meest gebruikte voedingen die niet "switching" zijn.
Switching power supplies verhogen eerst de frequentie van de wisselstroom (normaal 220v, 50hz) voordat de stroom door een transformator wordt gestuurd om het voltage te verlagen naar 12, 5 en 3.3 volt. Omdat de frequentie zo hoog is, is het makkelijker om er vervolgens een redelijk stabiel voltage er uit te krijgen. Ook zijn switching power supplies efficienter.
"Normale" voedingen, zoals je ze vindt in de meeste versterkers, verhogen de frequentie van het wisselstroom niet, maar gebruiken alleen een transformator en (erg) grote condensatoren, voordeel is dat je minder rimpels hebt (geen last van de hoge frequenties) en dat je condensatoren tijdelijk erg grote amperages kunnen geven, omdat ze zo groot zijn.

zie ook: http://computer.howstuffworks.com/power-supply.htm

offtopic:
Disclaimer: ik heb geen elektronica gestudeerd, sommige termen kunnen niet helemaal 100% correct zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Wirf op 25-03-2004 13:31 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wirf schreef op 25 maart 2004 @ 13:27:
[...]

Computer voedingen zijn zogenaamde "switching power supplies" Dit in tegenstelling tot de meest gebruikte voedingen die niet "switching" zijn.
Switching power supplies verhogen eerst de frequentie van de wisselstroom (normaal 220v, 50hz) voordat de stroom door een transformator wordt gestuurd om het voltage te verlagen naar 12, 5 en 3.3 volt. Omdat de frequentie zo hoog is, is het makkelijker om er vervolgens een redelijk stabiel voltage er uit te krijgen. Ook zijn switching power supplies efficienter.
"Normale" voedingen, zoals je ze vindt in de meeste versterkers, verhogen de frequentie van het wisselstroom niet, maar gebruiken alleen een transformator en (erg) grote condensatoren, voordeel is dat je minder rimpels hebt (geen last van de hoge frequenties) en dat je condensatoren tijdelijk erg grote amperages kunnen geven, omdat ze zo groot zijn.

zie ook: http://computer.howstuffworks.com/power-supply.htm

offtopic:
Disclaimer: ik heb geen elektronica gestudeerd, sommige termen kunnen niet helemaal 100% correct zijn
efficienter? dat ben ik niet helemaal met je eens. bij een goede voeding is amps maal volts het aantal watts. natuurlijk kun je nooit 100% rendement hebben, dat is gewoon onmogenlijk. op computervoedingen wordt veelal het opgenomen vermogen gebruikt.

normaal praat je over afgegeven vermogen, en niet opgenomen. de sweex 650watt voeding neemt 650 watt op uit het lichtnet, maar geeft misschien 300 watt af, waar blijft dan die 350 watt? dat wordt omgezet in warmte. een enermax van 350 watt geeft 350 watt af, maar hoeveel neemt ie op?.... daar heeft niemand het over.

dat een 300 watt voeding 30 euro kost aan onderdelen kan, maar is dit dan opgenomen of afgegeven? laatst heb ik voor een 150 watt fm zender een 300 watt voeding gebouwd (geen schakelende)en die was heel wat duurder. schakelend kan het idd, maar dan is ie geen 300 maar 150 watt en zit er nog een behoorlijke rimpel.

een goede voeding hoeft niet actief gekoelt te worden, en kan het af met een koelblok waar geen fan op geriht staat. computer voedingen worden 9 van de 10x actief gekoelt. passief gekoelde computervoedingen zijn ontzettend duur, gewoonweg omdat hier duurdere (betere) electronica voor gebruikt is.

op onderdelen in pc's die gevoelig zijn zit niet voor niets een regelaar om de lijnen te stabiliseren. een CCFL, ledje, koelertje of ander los spul is niet gestabiliseert gewoon om de reden dat dat daarvoor niet hoeft. maar als een schakelende voeding 1,8 volt niet gestabiliseert zelf b.v de proc in zou sturen durf ik te wedden dat die niet lang mee zal gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand net zoals ik serieus geïnteresseerd in zo'n LC power 550 watt voeding? Kosten delen zou namelijk flink in kosten kunnen schelen. Als men kan afhalen in Enschede of Gorinchem, zou ik wel wat units willen bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:46:
efficienter? dat ben ik niet helemaal met je eens. bij een goede voeding is amps maal volts het aantal watts. natuurlijk kun je nooit 100% rendement hebben, dat is gewoon onmogelijk.
[..]
Zover ik het heb begrepen hebben schakelende voedingen over het algemeen een hoger rendement dan "normale" voedingen, dat bedoelde ik ermee.

Je kunt ook inderdaad zeggen dat "normale" voedingen beter zijn en dus efficienter, maar dat bedoelde ik niet.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 12-09 21:42
Willems schreef op 22 maart 2004 @ 16:37:
@Sine : PMPO = Personal Music Power, met een correctie van volume voor het luisteren van dichtbij, dan lijkt het harder.
Niet helemaal...

offtopic:
According how audio industry seems to use the term PMPO (peak music power output), in can be anythign from 5 to 100 watts of PMPO that equals one real RMS watt.

RMS and peak power (PMPO) are related through the dynamic headroom specification given in dB. An amplifier with 3dB of dymanic headroom will have a peak power of double its RMS or average power. So an amplifier rated at 100 watts RMS with a dynamic headroom of 3dB will have a peak power output of 200 watts. Note that the dynamic headroom figure is given in decibels (dB), which use a logarithmic scale. Every 3dB increase results a doubling in power. So if an amplifier had a dynamic headroom of say 6 dB and an RMS power rating of 100 watts then its peak power output would be 400 watts (double 100 to 200 then double 200 to 400). Note that most good quality amplifiers have dynamic headrooms ranging from 1.5 to 3dB. Very high numbers typically mean the amplifier uses a poor power supply only able to provide short bursts of power.
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:46:
[...]

efficienter? dat ben ik niet helemaal met je eens. bij een goede voeding is amps maal volts het aantal watts. natuurlijk kun je nooit 100% rendement hebben, dat is gewoon onmogenlijk. op computervoedingen wordt veelal het opgenomen vermogen gebruikt.
Wat jij omschrijft is arbeids factor en niet efficientie ..

rendement is efficientie is hoeveel procent van wat je er in stopt er ook daadwerkelijk uit komt.

Een een schakelende voeding zal bijna altijd een hoger rendement hebben dan
een klassieke voeding met een flinke trafo een paar dikke elco's en een liniaire regelaar die een groot deel omzet in warmte.

Een goeie op 50 Hz rammelende trafo zal in het beste gevan een rendement van 90% halen plus dat de tafo ook fors grotere afmetingen heeft dan hoogfrequente broer in een schakelende voeding. en omdat er om de zelfde uigangs spanning/stroom te verkrijgen in een classieke trafo veel meer koper nodig is dan in een schakelende voeding heb je daar ook nog eens extra verliezen in.

De gelijkrichter blijf je houden, dat is in de schakelende voeding het onderdeel waar de meeste energie in verloren gaat, 0,5V op 25A is toch 12.5W

De elco's in een klassieke voeding op 50Hz moeten (1/F=t ) 1/50=20ms gedeelt door 2 (brugcel) = 10ms moeten overbruggen terwijl dat in een op 15KHz schakelende voedin slechts 1/15k = 0,6ms is. de elco's moeten dus ook evenredig groter zijn.

En de liniaire regelaar, in een schakelede voeding wordt de uitgangs spanning geregeld door de puls breedte van de ingangs spanning van de trafot te vergroten of te verkleinen, hierbij gaat geen spanning verloren. Bij een liniaire regelaar is er altijd extra panning nodig voor de regelaar om iets te hebben om mee te kunnen werken, 1,5V is weinig dus dat zou bij 25A zou dat 37W zijn ..

[ Voor 44% gewijzigd door Sine op 25-03-2004 20:10 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Heren, heren,... ik vind het heel leuk dat julliet het vooral hebben over PMPO en allemaal andere, in mijn optiek onnodige zaken.

In de hele discussie wordt Sweex meerdere keren vergeleken met QTEC. Dit vind ik zelf een zeer zwakke vergelijking. Zeker omdat de 550Watt versie van QTEC af wordt gedaan als rommel. Ik heb zelf 2 van zulke voeding meer dan een jaar in gebruik gehad en nooit problemen mee gehad. Ze kunnen een aardig vol, overklokt AMD systeem zonder problemen van goede voltages voorzien en zijn rete goedkoop (nu zelf 35 Euro)... Diegenen die QTEC zo zitten af te zeiken hebben er volgens mij nog nooit mee gewerkt.. maar goed... Om terug te komen op die Sweex. Zoals ik al in de startpost zei, verwacht ik geen 650Watt voor 40 Euro, maar ik verwacht wel van die voeding dat hij een dual AMD systeem met weinig extra's moet kunnen voeden. En dat niet alleen, als de voeding van Sweex vergelijkbaar is qua geluid met de voeding waarnaar de link in de startpost verwijst, dan is het wel degelijk een goede koop.

Maar ik denk dat ik de stoute schoenen aantrek en deze voeding ga bestellen... Just to know... Als het bagger is horen jullie het, als het zwaar ok is, horen jullie het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd, keep me updated...

*darkviper die er erg over zit te denken zo'n LC power uit Duitsland te laten komen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeer irritant dat de budget voedingen en onderdelen vaak niet aan grootschalige tests onderworpen worden zoals dat wel met de bekendere merken gebeurd, want er is idd gewoon niks te vinden over deze voedingen aan reviews.

Vind in ieder geval dat er wat veel geroepen wordt hier, zonder onderbouwing en feiten. Waar zijn de voltage/ampere metingen dan dat ie zo slecht is? Goedkoop is duurkoop? Da's niet altijd mijn ervaring. En bij Sweex geven ze anders wel gewoon 24 maanden garantie op die dingen, doet ook niet elk merk.

Ik hoor trouwens ook zo vaak klachten over de duurdere merken. Heb je een duurdere, doet ie het nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Met huidige hoogfrequente tranformator techniek en weet ik veel van meer is het gewicht van een voeding geen goed argument meer om de kwaliteit te beoordelen. Sterker nog. In heel zware voedingen zitten nog oude tranformatoren die een veel hoger storingsveld en meer verlies geven dan moderne voedingen.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Zoals eerder aangegeven heb ik de voeding besteld en ik wilde hem gaan testen... tot nu heb ik nog niks ontvangen, hij staat nog steeds in bestelling... toch maar even navragen, want wij zijn nu bijna een maand verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb laatst deze voeding gekocht via inkoop actie voor 26,50 euro:

Afbeeldingslocatie: http://www.copro.com/ebay-bilder/550_Watt_Netzteil_black_120.jpg

Hier een aantal reviews:

Al met al geen slechte voeding om mn systeem draaiend op te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die tests moet geloven heb je daarmee inderdaad een koopje. Aan die inkoop had ik ook aan meegedaan als ik het geweten had, blijkt maar weer dat het in veel gevallen goedkoper kan i.p.v. 100 euro te lappen.

Vraag me af of de TS al zijn voeding heeft, de Sweex staat nu op 24 euro en heb ook al wat rond ingeformeerd, blijkt dat ie eigenlijk nog niet zo lang leverbaar is omdat ie pas uit is, dus valt weinig over te zeggen aan ervaring.

Toch nog even wat zeggen over het (m.i. onterechte) geklaag op de eerste pagina over het wattage, notabene van een mod. Die piek-275Watt is m.i. de 3.3v en 5v lijn bij elkaar opgeteld, zonder de 12v. Dat gebeurt heel vaak, zie hierboven ook weer die pic van die 305W-piek van een 550W voeding. Ook Zalman, Enermax en de anderen doen dit bij hun specs op hun sites. Als je optelt kom je met het piek-amperage uit op 317Watt, en dus is 275W zelfs bescheiden en laag ingeschat (of het amperage net te hoog). Tel de 12V-lijn erbij op en je komt aardig in de buurt van de 650W. Zo schandalig of gek is dat dus allemaal niet. Het enige wat je wel kunt zeggen is dat ie vergelijkbaar amperemetingen heeft op de 3.3v en 5v lijn als andere 450W-550W voedingen, en daar zit ie dus relatief "laag".

En wat kwaliteit betreft : omdat ik ook op zoek ben naar een nieuwe voeding heb ik een heel tijdje rondgekeken en gelezen, en de Qtec 550Watt, die ook lowcost is, heeft in een review vorig jaar nog een 350Watt Enermax verslagen qua voltagestabiliteit, en toch ook redelijk stil is voor een veel lagere prijs dan de 350Watt Enermax (25 euro tegenover de 65). Moet wel zeggen dat er meer geklaag is voor 400W en 450W hier en daar, die 550W Qtec schijnt er echt bovenuit te steken.

Statements dat ze binnen een jaar kapot zijn zijn m.i. losse flodders zonder onderbouwing. Die gevallen zijn zeker bekend, maar elk merk heeft wel eens een probleem, ook de topmerken. Wat je vaak niet leest is hoeveel exemplaren goed zijn, je ziet alleen het geklaag in topics. Heb in ieder geval wat betreft de Qtec 550Watt eens nagevraagd bij een stuk of 10 shops, en allemaal hebben ze stuk voor stuk zeer goede ervaringen ermee, met extreem weinig retours. Er zat er eentje bij die er meer dan 400 verkocht had, en maar 2 stuks retour gehad had. Het lijkt me sterk dat men allemaal daarover gaat liegen, heb bij iedereen specifiek gezegd dat ik een voeding nodig had voor een heel zwaar systeem, en hun durfde dat makkelijk aan dat dat kon uit ervaring, met het advies (verkooppraat...) om toch iets duurdere merk te nemen...

Er wordt m.i. wat snel geroepen dat je voor het duurste moet gaan, blijkt maar al te vaak. Komt dat soms vaak van mensen die zo duur gekocht hebben en het niet kunnen hebben dat het goedkoper kan voor dezelfde kwaliteit...? ;)

[/edit, typo's en toevoegingen]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

wij gebruiken bij ons in de zaak vaak gewoon van die hakie takie voedingen 300 watt atx p4 standaart 35 euro verkoop.

hier draaien zonder problemen systemen op laatst had ik een klant met een amd xp 3000+ en een gf fx 5900 en die draaide niet op een aopen 300 watt voeding en na het monteren van onze voeding draaide het systeem weer als een zonnetje.

heb hier een qtec voeding in mijn kast hangen en heb nergens problemen mee al bijna 2 jaar.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, zo zie je maar weer, is vaak geen pijl op te trekken. Ik zit hier nog steeds met de goedkoopste no-name 300Watt voeding die ik 4jaar geleden kon krijgen. En mijn voltage metingen zitten nog steeds heel ruim binnen de fluctuatie marge (2%), terwijl ik de kast vol heb met een overgeklokte zuipende Tbird, ATI 9800Pro, veel HD's en een slurpende satellietkaart die een schotel + motor + LNB aandrijft. Geen problemen eigenlijk.

Mijn 12V zit zelfs stabiel ruim boven de 12V (3.3V en 5V lijn zit wel net eronder), maar omdat ik ook mijn CPU ga upgraden en de voedingskoeler af en toe begint te ratelen door versleten lagers vervang ik hem toch maar.

Wat ik me wel nog afvraag : de 3.3v en 5V lijn zijn het belangrijkste zegt men, maar welke PC onderdelen maken nou precies gebruik van welke lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 09:17:
Mijn 12V zit zelfs stabiel ruim boven de 12V (3.3V en 5V lijn zit wel net eronder)
een goede voeding levert met of zonder belasting dezelfde spanning.
bijv. een voeding die onbelast 12,8V en belast 11,9V levert of een voeding die onbelast 12,5V en belast 12,1V afgeeft.
Wat ik me wel nog afvraag : de 3.3v en 5V lijn zijn het belangrijkste zegt men, maar welke PC onderdelen maken nou precies gebruik van welke lijnen.
dat ligt ook aan je moederbord. het ene maakt van de 12V lijn via een omzetter de spanningen voor de cpu. het andere mobo maakt via een simpel spanningregelaartje de 3,3V of 5V de 1,6V voor de cpu beschikbaar (of het geheugen).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 25 april 2004 @ 10:05:
[...]

een goede voeding levert met of zonder belasting dezelfde spanning.
bijv. een voeding die onbelast 12,8V en belast 11,9V levert of een voeding die onbelast 12,5V en belast 12,1V afgeeft.
Okay, ik dacht dat een te hoog waarde boven de standaard ook problemen zou geven. Zit op 12.4 max en 12.16 min. Overal vrij netjes binnen de 2% hi/lo fluctuatie's, maar wil toch een iets zwaardere en af van het sporadische koeler-geratel.
dat ligt ook aan je moederbord. het ene maakt van de 12V lijn via een omzetter de spanningen voor de cpu. het andere mobo maakt via een simpel spanningregelaartje de 3,3V of 5V de 1,6V voor de cpu beschikbaar (of het geheugen).
Ik wist niet dat er ook nog technisch verschil zat hierbij tussen een moederbord qua verdeling. Het gaat in mijn geval in ieder geval over een Nforce2 Asus A7N8X-X plank. Weet je toevallig een link om meer info hierover, en waar ik op moet letten voor dit bord. Bij mij gaat de keuze tussen een Sweex650W, Qtec550W en een Huntkey en probeer zo wat gegevens/ervaringen van de verschillende voltagelijnen te verzamelen voor de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Die 24 Euro uit de pricewatch die klopt dus niet (Ik heb er echt een hekel aan dat mensen de pricewatch vervuilen met die onzin... :( :( :( ) maar ik heb de voeding nog steeds niet binnen. De Internet winkel zei dat hij snel binnen zou komen, maar nog steeds niets gezien.

Wij zijn alweer een maandje verder en dat is zelfs moeilijk voor Sweex, om in deze periode te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all_by_myself schreef op 25 april 2004 @ 12:08:
Die 24 Euro uit de pricewatch die klopt dus (Ik heb er echt een hekel aan dat mensen de pricewatch vervuilen met die onzin... :( :( :( )
Bij wie heb je die besteld? Heb vorige week ook geinformeerd (volgens mij bij Conlines) en die zouden eind vorige week het ding al voor het eerst hebben kunnen leveren volgens henzelf. Dat is trouwens al de tweede van mijn 3 voedings-kandidaten die liegt in de pricewatch. Want de 25 euro voor de Qtec 550W klopt ook al niet meer, Gistron verkoopt dat model sinds kort niet meer en staan er voor jandokus bij. Dus die begint ook al bij 35 euro, net zoals die 3 Sweex aanbieders dus idd allemaal rond de 40 euro zitten. Wat overigens nog steeds goedkoop is.

Hij zit wel relatief "laag" op de 3.3V met 28A t.o.v. topmerken, maar op 12V zit ie heel hoog (beter dan de Enermax480W en de Antec 550W), eigenlijk een betere P4 voeding dus voor overklokkers, en het verklaart ook de problemen van de Enermax met P4's in sommige overklok-reviews, want die hebben een zwakkere 12v lijn die de P4 juist nodig heeft. Die review die ik nl. zag tussen dat vergelijk van de Qtec550W ging zelfs over een 431W Enermax die ie versloeg.
maar ik heb de voeding nog steeds niet binnen. De Internet winkel zei dat hij snel binnen zou komen, maar nog steeds niets gezien.
Jammer, nog steeds geen referentiepunt. Wat mij vooral interesseert is de geluidsproductie en de voltage-stabiliteit, want qua power is het wel duidelijk welke je moet nemen.

Ik ga zelf niet gek doen met CPU-voltages, maar het zou misschien wel een goeie voeding zijn voor voltage-overklokkers, want mensen die AMD XP's op hogere voltages van 2V laten lopen stoten zich meestal hun hoofd tegen de beperkte 5V Amperes bij veel voedingen, omdat het CPU-verbruik dan daardoor veel sneller schijnt op te lopen als je de CPU-voltages boven die 2V opkrikt. Met 225W max zit je in ieder geval een stuk hoger dan elke andere topvoeding voor de 5V lijn. De Sweex levert volgens de specs als een van de weinige 45A daarop, zelfs iets meer dan de dikste 550W Antec. Maar goed, blijft dubben zolang ik niks over dB's geluid productie weet, anders neem ik toch de Qtec.
Wij zijn alweer een maandje verder en dat is zelfs moeilijk voor Sweex, om in deze periode te leveren...
Misschien zijn ze wel niet aan te slepen voor henzelf door allerlei OEM-deals die ze gesloten hebben wegens de toenemende voedingseisen door P4/GF6800 toestanden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 10:35:
[...]

[...]
Ik wist niet dat er ook nog technisch verschil zat hierbij tussen een moederbord qua verdeling. Het gaat in mijn geval in ieder geval over een Nforce2 Asus A7N8X-X plank. Weet je toevallig een link om meer info hierover, en waar ik op moet letten voor dit bord. Bij mij gaat de keuze tussen een Sweex650W, Qtec550W en een Huntkey en probeer zo wat gegevens/ervaringen van de verschillende voltagelijnen te verzamelen voor de aankoop.
{off-topic}

let bij dit mobo ff op je 5 volt en 3,3volt aperages...voor je vcore word bij dit mobo de 5 Voltlijn nog gebruikt. :) 3,3 volt word gebruikt voor je geheugen en agp videoplank.

{off topic}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CPU voedingslijnen worden uit de 5V en 3,3V gehaald de 12 V is van belang voor HD, CD en DVD writers/lezers en audio. En het zijn nooit "eenvoudige spanningregelaartjes" maar volwassen geschakelde voedingen, ze moeten 70A kunnen leveren!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik ben voor mijn site (backyard family) altijd op zoek naar goedkope hardware die meer dan voldoet voor de gemiddelde computergebruiker. Daarom wil ik deze voeding ook testen... Geluidsproductie en goede voltagelijnen zijn een absolute must. Mocht het zo zijn dat de voltage lijnen goed zijn en het geluid acceptabel (< 25dBa) dan zou ik het helemaal niet erg vinden als het 'maar' een 400Watt voeding blijkt te zijn.... Maar goed, we wachten af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 22:58:
De CPU voedingslijnen worden uit de 5V en 3,3V gehaald de 12 V is van belang voor HD, CD en DVD writers/lezers en audio.
Voor de AMD config's wel ja, Intel's P4 slurpt ook van de 12V lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 650 Watt is inmiddels ook via www.1to0.nl te verkrijgen. Daar staat hij op de site dus is hij in voorraad, dat is namelijk hun beleid! Ik heb inmiddels de LC power 550 Watt uit duitsland en die doet prima zijn werk! Voedingen voor onder de €40 kunnen wel degelijk qualitatief prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 13:14:
Die 650 Watt is inmiddels ook via www.1to0.nl te verkrijgen. Daar staat hij op de site dus is hij in voorraad, dat is namelijk hun beleid! Ik heb inmiddels de LC power 550 Watt uit duitsland en die doet prima zijn werk! Voedingen voor onder de €40 kunnen wel degelijk qualitatief prima zijn.
Klopt ja, van de 4 NL'se aanbieders van dit zwaarste model is hij de enige die hem echt op voorraad heeft en kan leveren, en als het even meezit zit ie vandaag erin bij mij (dinsdag besteld).

Het ding is pas zeer recent uitgebracht en die anderen hebben problemen met leveren, er is ook nog geen review van te vinden, maar Sweex zet zelf op de verkoopdoos een decibelproductie van minder dan 20dB (?!). Zelfs als het er 5 tot 10 gelogen zijn (ongetwijfeld) kom je nog uit op een relatief stille voeding van rond de 30dB. Ik heb nu al van meerdere verkopers gehoord dat Sweex voedingen gewoon zeer degelijk spul zijn voor huis, tuin en keuken gebruik, met zeer weinig klachten. En als je zo ruim zit in de Amperes zal dat de voltagestabiliteit niet bepaald negatief beinvloeden.

Kortom, wie niet waagt, blijft maagd. Maar ik zal wel hem wel eens een weekje testen en er dan op terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik heb hem ook bij 1to0 besteld,.... Die andere bestelling geannuleerd.. Toch vreemd dat zij het niet binnen een maand kunnen leveren en bij 0to1 is hij op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben érg benieuwt! Ik heb namelijk een stille voeding nodig, en mijn oog viel op een Sweex!
*bookmarked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:06:
Heb laatst deze voeding gekocht via inkoop actie voor 26,50 euro:

[afbeelding]

Hier een aantal reviews:

Al met al geen slechte voeding om mn systeem draaiend op te houden.
waar heb jij die voeding vandaan als ik vragen mag, welke ia? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Morgen kan ik mijn bestelling ophalen bij het postkantoor,... jullie horen hier meer van...

Ik denk dat een test met een 360Watt Chieftec voeding wel op zijn plaats is:

- Deze is zeer stil
- Heeft goede voltage lijnen
- ongeveer dezelde prijs
- heb ik toch nog klaar liggen :)

En dan gewoon even testen op een Dual AMD Athlon systeempje,.. goed voor het testen van de +5 volt lijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
all_by_myself schreef op 03 mei 2004 @ 20:32:
Morgen kan ik mijn bestelling ophalen bij het postkantoor,... jullie horen hier meer van...

Ik denk dat een test met een 360Watt Chieftec voeding wel op zijn plaats is:

- Deze is zeer stil
- Heeft goede voltage lijnen
- ongeveer dezelde prijs
- heb ik toch nog klaar liggen :)

En dan gewoon even testen op een Dual AMD Athlon systeempje,.. goed voor het testen van de +5 volt lijn ....
ik heb deze voeding ook, in mijn p4 systeem, echt een heel fijn voedingkje, heel erg stil, en ik voel amper warme lucht uit de voeding komen, dus heeft het helemaal niet zwaar met wat hij moet trekken. zie mijn sig voor systeemspecs wat hij moet trekken. ben dus erg tevreden hier mee. ;)

maar zit toch aan die 550w van Power te denken voor mijn amd systeempje waar de voeding pas van overleden is, wil niet teveel uitgeven en misschien bevalt de voeding wel zo goed dat hij mijn chieftec in p4 systeem kan vervangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
De review is klaar..... check de link..

http://www.backyard-family.com/html/sweex_650watt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm, humor dat zeker.... niet een diepe review... maar ja..zonder speciale test tools die bepaalde mensen achter sommige websites bezitten....

En ja, een "high rated" voeding die goedkoop is kan best lekker werken .... :-) Of het op lange termijn zo blijft... nu ja...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, mooie site hoor, leuke scrollbars enzo :p

Maar waarom denken jullie dat die uitgang aan de achterkant een input is? Er staat duidelijk bij 5V 3A, das dus een uitgang. Waarvoor? Kijk eens naar andere sweex producten, misschien dat je er iets op kan aansluiten.

Je noemt je test systeem low noise, maar er zitten erg veel fan's in. Is de fan in de voeding tempratuur gestuurd? Anders had je em gemakkelijk kunnen testen door gewoon een paperclip erin te douwen zodat ie aangaat, dan kun je het geluid eens meten zonder lawaai van de rest van de setup (hoe stil die ook is)

Je meet met Motherboard monitor, een stuk software, had je het niet beter met een multimeter kunnen meten (eventueel zowel mbm als een multimeter) je ziet vaak dat moederborden afwijkende resultaten geven (zie de lage 5 volt op de 2 voedingen, ook al ben ik niet zo'n fan van die chieftec voedingen)

Je zegt ook dat ze het een 450 watt moeten noemen, maar waarom? Er staat duidelijk bij hoeveel ampere er op iedere lijn kan worden geleverd, samen is dat toch echt 650 watt. Dat deze voeding wat weinig ampere op de 12 volt blijkt te hebben is nog geen reden om em 450 watt te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
LOL, mooie site hoor, leuke scrollbars enzo :p

Maar waarom denken jullie dat die uitgang aan de achterkant een input is? Er staat duidelijk bij 5V 3A, das dus een uitgang. Waarvoor? Kijk eens naar andere sweex producten, misschien dat je er iets op kan aansluiten.

Nou, ik heb dat nergens kunnen vinden....

Je noemt je test systeem low noise, maar er zitten erg veel fan's in. Is de fan in de voeding tempratuur gestuurd? Anders had je em gemakkelijk kunnen testen door gewoon een paperclip erin te douwen zodat ie aangaat, dan kun je het geluid eens meten zonder lawaai van de rest van de setup (hoe stil die ook is)

Had gekund, maar stil is stil,.. en dat is deze zeker... en over dat stille systeem.. de casfans maken per stuk nog geen 15dBa geluid... dus...

Je meet met Motherboard monitor, een stuk software, had je het niet beter met een multimeter kunnen meten (eventueel zowel mbm als een multimeter) je ziet vaak dat moederborden afwijkende resultaten geven (zie de lage 5 volt op de 2 voedingen, ook al ben ik niet zo'n fan van die chieftec voedingen)

Ik heb geen multimeter,... maar als je er eentje hebt liggen, dan zal ik een en ander testen

Je zegt ook dat ze het een 450 watt moeten noemen, maar waarom? Er staat duidelijk bij hoeveel ampere er op iedere lijn kan worden geleverd, samen is dat toch echt 650 watt. Dat deze voeding wat weinig ampere op de 12 volt blijkt te hebben is nog geen reden om em 450 watt te noemen.

True,... maar goed, een 650Watt voeding zou die 25 Ampere op de 12 volt lijn goed moeten kunnen doorgeven, dat kan deze dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 03 mei 2004 @ 13:21:
[...]
waar heb jij die voeding vandaan als ik vragen mag, welke ia? :)
Die IA had ik geregeld, was geen officiele inkoopactie via Laupro. Heb er in 1 keer 22 besteld! Via www.copro.de! Kwam op 26.50 per voeding incl verzendkosten. Goed te doen dus. En ook niet zo'n nepgoude, maar degelijk zwart ;) Degelijk apparaat als je het mij vraagt. Weegt per PSU 2.6 kg en is very low noise! Als je em goedkoop wil hebben moet je wel uitwijken naar duitsland. In Nederland verkoopt alleen www.freezing-hardware.nl hem, voor EUR 63.99!!! Op www.ebay.de zijn er genoeg te vinden!

[Admin-schop]
Wellicht handig om de titel van dit topic te veranderen in: Beste voeding onder 50 euro! Of iets dergelijks
[/Admin-schop]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem inmiddels ook een week erin en heb redelijk vergelijkbare voltageresultaten als a_b_m in de review, hier allemaal binnen de 2% fluctuatie tussen high en low stressed, en ook een 5v en 12v lijn die iets lager zit. Het verandert echter allemaal nauwelijks onder stress.

Alle schattingen over werkelijk geleverd wattage zijn echter idd vrij nutteloos als je met MBM5 of whatever prog softwarematig gaat meten. Dat soort programma's zijn leuke indicatie's die je kunnen helpen de fluctuatie's enigzins in kaart te brengen, maar als je het echt hebt over daadwerkelijk geleverd wattage afgemeten aan de ingelezen volts dan moet je toch echt met multimeters aan de slag.

Het zal niet de eerste keer zijn dat de MB sensors onzin uitkramen omtrent absolute reeele voltage-getallen. En als ik naar de core voltages kijken van jouw review (1.66 <> 1.84?) dan zet ik al helemaal vraagtekens bij de betrouwbaarheid van je sensors. Maar heb zelf ook geen manier om het hardwarematig te meten, dus moet daar passen. De conclusie dat ie maar een 450W is, is in ieder geval wel heel erg voorbarig en laag ingeschat. Denk eerder dat ie 550-600 makkelijk haalt.

Qua geluid is ie idd gewoon stil, mijn standaard 9800Pro koelertje maakt de meeste herrie van mijn hele systeem. Het zal geen "lager dan 20dB" zijn maar veel meer ook niet. Ben dus voorlopig dik tevreden. De rest is afwachten, want de duurzaamheid is pas te concluderen op lange termijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zou deze voeding geschikt zijn voor een AMD64 3200 systeem met bijv. 2 SATA schijven en 3 IDE schijven, DVD fikker en een 9800XT videokaart? Ik noem maar wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Laatst online: 11:56
Nou ik heb vanmorgen ook mijn sweex PSU binnen gekregen en hij werkt prima.

+12v = 11,5
+5v = 4,86
3,3v =3,2

en op mijn digitale multimeter
12v= 12,05
5v= 5,05

dit alles op een Asus A7v8x met AMD xp 1700 @ 2250MHz
2x 120Gb sata hardeschijf
1x 30 Gb pata hardeschijf
ATI 9500 Pro video kaart
dvd brander
TV kaart

hier nog een paar foto,s >:)

http://www.xs4all.nl/~dirkmz/sweex.jpg

http://www.xs4all.nl/~dirkmz/vent.jpg

ps die exstra 5v aansluiting op de achterkant is voor een TFT scherm te voeden.

[ Voor 9% gewijzigd door dirk38 op 08-05-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 11:43
ik vroeg me af of er nog meer mensen waren die hem al hadden gekocht en wat de bevindingen zijn. Ik moet binnenkort een voeding halen voor mn ouders, en ik wil mijn opties even open houden...

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik ken nou al 4 mensen die die voeding hebben gekocht en iedereen is er zeer lovend over,.. dus.. ja,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23
Enermax 350watt PLOF einde Radeon9700 pro MSI neo2 MOBO.........
PSU 16maand oud en heeft toen ruim €100 gekost. :(
Het is niet voor niets dat niemand 5 jaar garantie durft te geven op zijn PSU.

ERGO
De prijs kan nooit een richtlijn zijn voor kwaliteit cq degelijkheid of betrouwbaarheid.

Ik heb nu zo'n sweex ding gekocht en hij is super stil alles draait stabiel wat wil je dan nog meer.
In mijn andere PC zit een Zalman 400 watt en die is echt niet stiller maar heeft wel een mega lekspanning.

Ik heb niet een slechte review gezien en wat het in de toekomst wordt kun je dus ook niet met een "kwaliteits voeding" garanderen, dat heb ik dus aan de lijve ondervonden.

Hier http://www.backyard-family.com/html/sweex_650watt.html krijgt hij zelfs een 10 van de 10............................ O+

[ Voor 7% gewijzigd door batch63 op 21-08-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

batch63 schreef op 21 augustus 2004 @ 13:44:
Hier http://www.backyard-family.com/html/sweex_650watt.html krijgt hij zelfs een 10 van de 10............................ O+
Dat is de link van de topicstarter... ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook foto's van binnenkant? Is hij ook geschakeld psu? Bedankt.
Pagina: 1