hoe kan dit @home 4mb/s ?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:52

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik was net met DC++ iets aan het zoeken,
klik op download en de download begint ik denk shit gaat vet langzaam, keek ik iets beter, ging het 4.2 MegaByte per seconden.

ik heb @home breedband wat max ongeveer 400 kb/s mag zijn (wat ik ook vaak haal)

ik ben vergeten een screenie te maken, ik d8 eerts iets van uitschieter ofzo, maar ik heb toch echt een werkende .bin file van 735 mb binnen in 2 en een halve minuut :D

kijk een uitschieter naar 500/600 kb/s kan ik nog begrijpen maar 4 mb/s 8)7

hoe kan dit?

[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 20-03-2004 23:59 ]

iRacing Profiel

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Motorola modem?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Com 21 helaas

iRacing Profiel

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Mag ik zeggen dat ik dit zeer ongeloofwaardig vind? Het huidige netwerk kan dit soort snelheden niet aan. Volgens mij is de limiet van de motorola ook "maar" 30 Mbit , wat net 3 Mb/s is. Laat staan de vraag of je uploadende partij wel zoveel upload heeft.
:o Dan kan het al helemaal niet... Com21 kan no way 4 Mb/s aan (= 40 Mbit) Ik ga niet de specs opzoeken van com21 , maar dat dat niet kan lijkt me wel duidelijk :)

[ Voor 38% gewijzigd door Raku op 21-03-2004 00:04 ]

Raku

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:58

jotheman

Was like that when I got here!

Gewoon ff burst speed die die 1 sec vasthoudt. Kan komen doordat je modem ff iets cachde (vreemd werkwoord :S) ofzo. Die snelheid haal je niet echt, maar dat lijkt ff zo. 't Kan wel gebeuren, heb 't ook wel vaker gehad ooit.... Vroeger... toen @home nog snel was en ik de enige was in de straat met kabelinternet... back in the good ol' days...

I see dead pixels...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Er zijn verhalen bekend waarbij mensen met een analoog modem bv 120KB/s leechten... dit bleken lege bestanden te zijn.
Maar als jij beweert dat je een werkende .bin hebt, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Een verklaring heb ik dus ook niet.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Simulated Zero schreef op 21 maart 2004 @ 00:03:
Mag ik zeggen dat ik dit zeer ongeloofwaardig vind? Het huidige netwerk kan dit soort snelheden niet aan. Volgens mij is de limiet van de motorola ook "maar" 30 Mbit , wat net 3 Mb/s is. Laat staan de vraag of je uploadende partij wel zoveel upload heeft.
30/8=3.75
dus dat komt best in de buurt..

Mar eigenlijk wil ik wel screenshots zien voordat ik dit geloof dus.. :P

Btw zou dat ook betekenen dat die persoon een 32mBit upload heeft, wat me niet echt realistisch lijkt :|
Ja het komt voor... heel soms B)

Edit: ik dacht van..laat ik zn post nog eens lezen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 21-03-2004 00:08 ]

Leave only footprints, take only memories

• Raku

Raku

Mental Aid

jotheman schreef op 21 maart 2004 @ 00:05:
Gewoon ff burst speed die die 1 sec vasthoudt. Kan komen doordat je modem ff iets cachde (vreemd werkwoord :S) ofzo. Die snelheid haal je niet echt, maar dat lijkt ff zo. 't Kan wel gebeuren, heb 't ook wel vaker gehad ooit.... Vroeger... toen @home nog snel was en ik de enige was in de straat met kabelinternet... back in the good ol' days...
Lezen ;)
ik ben vergeten een screenie te maken, ik d8 eerts iets van uitschieter ofzo, maar ik heb toch echt een werkende .bin file van 735 mb binnen in 2 en een halve minuut
Mafkeez schreef op 21 maart 2004 @ 00:06:
[...]

30/8=3.75
dus dat komt best in de buurt..

Mar eigenlijk wil ik wel screenshots zien voordat ik dit geloof dus.. :P

Btw zou dat ook betekenen dat die persoon een 32mBit upload heeft, wat me niet echt realistisch lijkt :|
Ja het komt voor... heel soms B)
Het gaat om een Com21 :X :P

[ Voor 25% gewijzigd door Raku op 21-03-2004 00:07 ]

Raku

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ow shit ik heb net met alchohol 120% ff de bin ingeladen maar hij werkt dus niet :(
jammer ik had een screen gemaakt maar daarna had ik weer een andere bestand gemoved weg screenie.

ik keek gewoon naar de fiel grootte en dat was allemaal goed, waar komt dan dit bestand van 715 mb vandaan?

(dacht even dat @home al aan het testen was met 10 mbit :( well too bad)

[ Voor 12% gewijzigd door Valkyre op 21-03-2004 00:10 ]

iRacing Profiel

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:09

DataGhost

iPL dev

hoe zeker weet je dat die bin werkt... checksum? gebrand? ik denk namelijk niet dat je het uberhaupt hebt geprobeerd te branden ofzo, volgens mij is het gewoon een leeg bestand
dat ie dan 4 mb/s aangaf: compressie? een leeg bestand comprimeert heel goed hoor...
of jij keek fout of er zit een bug in het prog :)

edit:
Gohan-san schreef op 21 maart 2004 @ 00:10:
ow shit ik heb net met alchohol 120% ff de bin ingeladen maar hij werkt dus niet :(
jammer ik had een screen gemaakt maar daarna had ik weer een andere bestand gemoved weg screenie.

ik keek gewoon naar de fiel grootte en dat was allemaal goed, waar komt dan dit bestand van 715 mb vandaan?

(dacht even dat @home al aan het testen was met 10 mbit :( well too bad)
daar heb je het al 8)7
715 mb allocate ie bij de start van de download al (bittorrent doet dat iig) zodat je geen probleem hebt van hd vol bij 99% ofzo :)

en 10 mbit komt in de verste verte nie tbij 4 mb/s.. hoogstens 1,2 en dan tel ik nog geen overhead mee

[ Voor 55% gewijzigd door DataGhost op 21-03-2004 00:12 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Het kan natuurlijk zo zijn dat er een fout in het bestand zit dat hij als 700 mb bekend staat. Dan past het prog zich aan op de snelheid waarop hij die file binnenkrijgt.

Ws gewoon een geval van een allocated file die niet binnen is gekomen :)

@ bovenstaande: GMTA :P
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:13:
[...]

Dat kan wel. Toen ik nog kabel van @home had , heb ik een keer 5,3 MB/s gehaald.
Ook met een Com21 modem trouwens. :)
Dat zijn van die rare uitschieters die eens in de tijd gebeuren.
Daar zeg je het al: Uitschieters :P Moet ik dan toch maar de specs opzoeken? Denk dat dat heel wat meer zegt dan een uitschietertje hier en daar. Ik haal regelmatig uitschieters naar 128 kbyte kwa upload , maar geloof daar uiteraard ook niets van :P

[ Voor 57% gewijzigd door Raku op 21-03-2004 00:15 ]

Raku

Verwijderd

[...]

:o Dan kan het al helemaal niet... Com21 kan no way 4 Mb/s aan (= 40 Mbit) Ik ga niet de specs opzoeken van com21 , maar dat dat niet kan lijkt me wel duidelijk :)
Dat kan wel. Toen ik nog kabel van @home had , heb ik een keer 5,3 MB/s gehaald.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Zip die bin-file eens, kijk eens of je hem ontzettend ver kunt compressen. Dat zou 't kunnen verklaren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:13:
[...]

Dat is onmogelijk, COM21 is 10Mbit

• RemcoDelft
  • Laatst online: 28-01 18:26
D'r zijn genoeg mensen (studentenflats) met 100 Mbit/s upload, dus daar zal het niet aan liggen.
Verder kan bittorrent prima van meerdere mensen tegelijk downloaden.

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

aOk

ik heb dit redelijk vaak met dc++ en download is dan altijd corrupt..

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:51
dc++ ondersteund tegenwoordig toch ook on the fly compressie tijdens bestandsoverdracht? zou best daardoor kunnen komen

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

nog iets: windows kan niet rekenen... die uitschieters waar je het over hebt had ik ook op mijn 33k6 modempje :) bestand binnenhalen met 1 mb/s (sneller dan mn adsl ja 8)7 )
dat komt gewoon omdat je een bestand al eerder (deels) hebt gedownload, als het een bestand is van 50 mb en je hebt al 45 klaar, je resumet dan met IE ofzo dan denkt ie dat je in 1 seconde 45 mb hebt gedownload |:(

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RemcoDelft schreef op 21 maart 2004 @ 00:21:
D'r zijn genoeg mensen (studentenflats) met 100 Mbit/s upload, dus daar zal het niet aan liggen.
Verder kan bittorrent prima van meerdere mensen tegelijk downloaden.
en jij denkt dat die elk een dedicated 100 mbit UP lijntje naar hun comp hebben lopen 8)7
sowieso.. feit blijft hij heeft iets binnengehaald met een snelheid die zijn abo EN modem neit eens van zou kunnen dromen, en het is corrupt gebleken..... imo is er hier geen behoefte meer aan verdediging van uitschieters, omdat het nou eenmaal een software fout is die fataal is gebleken voor het bestand...
heeft imo geen zin om verder te gaan zeure en verklaringen zoeken, want die hebben we al: een BUG

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Gebruik je de @home proxy?

Alle proemn in n drek

• Raku

Raku

Mental Aid

dataghost schreef op 21 maart 2004 @ 00:27:
[...]

en jij denkt dat die elk een dedicated 100 mbit UP lijntje naar hun comp hebben lopen 8)7
sowieso.. feit blijft hij heeft iets binnengehaald met een snelheid die zijn abo EN modem neit eens van zou kunnen dromen, en het is corrupt gebleken..... imo is er hier geen behoefte meer aan verdediging van uitschieters, omdat het nou eenmaal een software fout is die fataal is gebleken voor het bestand...
heeft imo geen zin om verder te gaan zeure en verklaringen zoeken, want die hebben we al: een BUG
Idd , het is gewoon een incomplete allocated file , waar dus ruimte aan is toegewezen (wat de bestandsgroote verklaard) , maar misschien niet meer dan dan een paar Mb aan data bevatten. Het progje DC++ berekend de snelheid namelijk aan de hand van de groote en de tijdsduur van de overdracht.
@Home staat er idd bekend om complete binary files te cachen via hun proxy's 8)7

Naar ik begrepen heb worden die proxy's amper meer gebruikt...

[ Voor 14% gewijzigd door Raku op 21-03-2004 00:33 ]

Raku

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

download dit test bestandje eens?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Simulated Zero schreef op 21 maart 2004 @ 00:32:
*KNIP*
@Home staat er idd bekend om complete binary files te cachen via hun proxy's 8)7

Naar ik begrepen heb worden die proxy's amper meer gebruikt...
over dc++ 8)7
ThaHandy schreef op 21 maart 2004 @ 00:33:
download dit test bestandje eens?
het is al duidelijk dat zijn snelheid niet op een magische wijze 4x over het maximum van zijn modem heen is getild :|

[ Voor 37% gewijzigd door DataGhost op 21-03-2004 00:35 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
[...]

in de praktijk heb ik wel 4MB/s gehaald hoor, op school een keer (vrijdagmiddag 2 uur)
binnen een bepaald filesharingprogramma. Dus er is wel voldoende upload beschikbaar hoor, kwestie van geluk hebben.
Ieg is 4MB/s wel haalbaar als je verbinding het aankan.

• Raku

Raku

Mental Aid

Het kan idd nog gekker 8)7

Raku

Verwijderd

[...]
Jah.. Dat hebben we :+ _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 00:36 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

bigfoot1942 schreef op 21 maart 2004 @ 00:34:
[...]

in de praktijk heb ik wel 4MB/s gehaald hoor, op school een keer (vrijdagmiddag 2 uur)
binnen een bepaald filesharingprogramma. Dus er is wel voldoende upload beschikbaar hoor, kwestie van geluk hebben.
Ieg is 4MB/s wel haalbaar als je verbinding het aankan.
jullie hebben 40 mbit op school yeah right
verwissel jij nu mbit en mbyte of was dat een al gecached bestand.... iig wat je zegt, een filesharingprogramma... dat betekent dat er meerdere mensen tegelijk verschillende delen van een bestand aan jou aanbieden zodat het sneller gaat... bij dc++ heb je maar 1 bron, niet tig
lol studenten met geldpest 8)7 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 21-03-2004 00:37 ]

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Heb ook eens gehad, maar later bleek gewoon dat dat meetfouten zijn.

• bigfoot1942
  • Niet online
dataghost schreef op 21 maart 2004 @ 00:37:
[...]

jullie hebben 40 mbit op school yeah right
verwissel jij nu mbit en mbyte of was dat een al gecached bestand.... iig wat je zegt, een filesharingprogramma... dat betekent dat er meerdere mensen tegelijk verschillende delen van een bestand aan jou aanbieden zodat het sneller gaat... bij dc++ heb je maar 1 bron, niet tig

[...]

Hmmzz... waarom word ik niet geloofd?
en als ik er nu (hoge)school van maak?
en ik heb linux distro's met wel 7MB/s (Megabyte per seconde) geleeched, dus bandbreedte genoeg. (En ik geloof niet dat ze alle linux distro's in de cache hebben staan)

[ Voor 8% gewijzigd door bigfoot1942 op 21-03-2004 00:43 ]

• Bergen
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

dataghost schreef op 21 maart 2004 @ 00:22:
nog iets: windows kan niet rekenen... die uitschieters waar je het over hebt had ik ook op mijn 33k6 modempje :) bestand binnenhalen met 1 mb/s (sneller dan mn adsl ja 8)7 )
dat komt gewoon omdat je een bestand al eerder (deels) hebt gedownload, als het een bestand is van 50 mb en je hebt al 45 klaar, je resumet dan met IE ofzo dan denkt ie dat je in 1 seconde 45 mb hebt gedownload |:(
Dat Windows geen dataverkeer kan meten is inderdaad een feit. Maar hij heeft toch echt die file binnen in 2,5 minuut, dus hij heeft die snelheid (compressed waarschijnlijk) wel echt gehaald.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

bigfoot1942 schreef op 21 maart 2004 @ 00:41:
[...]

Hmmzz... waarom word ik niet geloofd?
en als ik er nu (hoge)school van maak?
en ik heb linux distro's met wel 7MB/s geleeched, dus bandbreedte genoeg.
ok dat wordt al beter :) ik weet van mijn school dat het over het algemeen niet erg breed gesteld is met middelbare scholen :) wij hebben 1,5 mbit op school.. en 128 kbit up |:(
en dat vinden ze nog duur zelfs
Bergen schreef op 21 maart 2004 @ 00:43:
[...]
Dat Windows geen dataverkeer kan meten is inderdaad een feit. Maar hij heeft toch echt die file binnen in 2,5 minuut, dus hij heeft die snelheid (compressed waarschijnlijk) wel echt gehaald.
als jij ook ff had gelezen wist je dat het bestand corrupt was en dus niet goed is aangekomen... daaruit kunnen we concluderen dat een software bug een bestand met een factor 100 heeft geallocate, maar maar een paar mb heeft gedownload

[ Voor 37% gewijzigd door DataGhost op 21-03-2004 00:44 ]

Verwijderd

dataghost schreef op 21 maart 2004 @ 00:37:
[...]
Haha neeh hoor, geen geldpest, leuke grap is dat het 11 euro in de maand kost 100mbit up/down :9 wordt zwaar gesubsidieerd door de studenthuisvesting alhier en de universiteit. Mag ook wel als ik kijk welke huurprijzen ik betaal!!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:43:
[...]

Haha neeh hoor, geen geldpest, leuke grap is dat het 11 euro in de maand kost 100mbit up/down :9 wordt zwaar gesubsidieerd door de studenthuisvesting alhier en de universiteit. Mag ook wel als ik kijk welke huurprijzen ik betaal!!
dat deel je met je buren... je krijgt zelf geen eigen 100 mbit lijn naar je compje met een 1:1 overboeking....
anders verhuis ik NU :P

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Gebruikt zeker ook "Download Accelerator Plus"... Die pakt de snelste server op... laat dat nou je buurman zijn die je in je netwerk opgenomen hebt :P

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

ff een vraag je . kennen jullie steam ??? , voor wie dit ken . ik ben laatst naar een vriend gegaan om daar steam te instaleren en die moet daarna geupdate worden voor ie werkt . dan moet ie dus ongeveer tussen de 260 -800 mb , ligt aan welke spelle je selecteerd , downloaden . dit gaat direct van de steam server en dus niet van je buurman ofzo . we gaan kijken met welke snelheid we t downen zijn ( hij heeft @home basis ) staat daar 939 kb/s >:) . ik thuis een na kijken en dus bij mij op een 2e pc ook steam geinstleerd en toen gekeken naar de snelheid . die stond na 2 min constante stijging rotsvast op 2.1mb/s _/-\o_ . dat ging dus ernorm snel . hij heeft een nieuw modem en ik heb nog t ouwe com21 . en dit was geen lege download maar alles werkte perfect . hoe kan dit , na dit incident komen we beide niet meer boven de 260 uit . en gem rond de 80 kbps :'( en dit met breedband van 44.95 pm . iemand een verklaring hier voor dan ?

ik voel me lekkaah !!!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
Is 't niet per ongeluk van je localhost cq 127.0.0.1? :X :*

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
nou ik heb net weer het desbettrefende bestand opnieuw gedwonload, nu ging ut 8 mb/s
maar zal wel weer corrupt zijn :(

was trouwens wel weer van dezelfde user als daar straks

[ Voor 21% gewijzigd door Valkyre op 21-03-2004 01:58 ]

iRacing Profiel

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:22
Gohan-san schreef op 21 maart 2004 @ 01:57:
nou ik heb net weer het desbettrefende bestand opnieuw gedwonload, nu ging ut 8 mb/s
maar zal wel weer corrupt zijn :(

was trouwens wel weer van dezelfde user als daar straks
Komop met die screenies dan, wordt steeds beter en sneller :9~

• bigfoot1942
  • Niet online
LyP0 schreef op 21 maart 2004 @ 01:05:
ff een vraag je . kennen jullie steam ??? , voor wie dit ken . ik ben laatst naar een vriend gegaan om daar steam te instaleren en die moet daarna geupdate worden voor ie werkt . dan moet ie dus ongeveer tussen de 260 -800 mb , ligt aan welke spelle je selecteerd , downloaden . dit gaat direct van de steam server en dus niet van je buurman ofzo . we gaan kijken met welke snelheid we t downen zijn ( hij heeft @home basis ) staat daar 939 kb/s >:) . ik thuis een na kijken en dus bij mij op een 2e pc ook steam geinstleerd en toen gekeken naar de snelheid . die stond na 2 min constante stijging rotsvast op 2.1mb/s _/-\o_ . dat ging dus ernorm snel . hij heeft een nieuw modem en ik heb nog t ouwe com21 . en dit was geen lege download maar alles werkte perfect . hoe kan dit , na dit incident komen we beide niet meer boven de 260 uit . en gem rond de 80 kbps :'( en dit met breedband van 44.95 pm . iemand een verklaring hier voor dan ?
waarmee heb je de snelheid gemeten? zoiets als DU meter ofzo? (werkt ook niet feilloos, was een keer aan het benchen met DUmeter aan, mijn download zat spontaan 30KB/s boven mijn max... (en met 110KB/s max valt dat wel op in zown grafiekje)
Maar dat is dus een bug in dat benchmarkprogje... evt dat steam eenzelfde soort bug bevat?

• MailMan
  • Laatst online: 22-02 21:47
LyP0 schreef op 21 maart 2004 @ 01:05:
Bedoel je nou megabyte of megabit 8)7 Als ik jou moet geloven megabit. En ik zie nergens staat dat jij geen @home Breedband hebt, die max 2,56mbit/s aankan, dus zo gek is het nog niet.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55

Flapmo

and back is gigi!

[...]

Je moet delen door 8, niet door 10.. Maar het kan idd nog steeds niet :).

edit:
Mbit kan dus idd wel

[ Voor 5% gewijzigd door Flapmo op 21-03-2004 10:26 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Flapmo schreef op 21 maart 2004 @ 10:26:
[...]

edit:
Mbit kan dus idd wel
wel door 10, overhead :)
LinuX-TUX schreef op 21 maart 2004 @ 02:02:
[...]

Komop met die screenies dan, wordt steeds beter en sneller :9~
leer lezen :? hij zegt toch corrupt......................... dat niemand doorheeft dat het corrupt is valt me op

[ Voor 38% gewijzigd door DataGhost op 21-03-2004 10:32 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:17
Flapmo schreef op 21 maart 2004 @ 10:26:
[...]

edit:
Mbit kan dus idd wel
Door alle overhead kom je niet op een factor 8 uit maar eerder op een factor 10. Als je van bits naar bytes zou gaan zonder enige overhead dan praat je inderdaad over een factor 8.

-

• AirX
  • Laatst online: 22-02 22:28

AirX

Tweak Guru

Dan ram je toch meteen op Print Screen? :P
Als het weer voorkomt, even doen :)

[ Voor 31% gewijzigd door AirX op 21-03-2004 10:41 ]

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 23:29
Soms LIJKT het alsof je ENORM snel download maar eigelijk wordt je opgelicht door je SYSTEEM.

Hij maakt enkel een leeg of nagenoeg leeg bestand aan van dezelfde grootte waar dus niets in zit en je niks aan hebt..

Wat ook kan is dat je een deel van het bestand al HAD en dan lijkt de snelheid ook even heel hoog omdat de applicatie denkt dat hij die 10mb die al op je schijf stond OOK downloadde alleen enorm snel.

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
Dit is 100% zeker de compressie van DC++. Ik heb het zo vaak. Met mijn adsl lijntje haal ik soms belachelijke snelheden. Mijn maximale down is 211 kb/sec:

http://home.synix.nl/dc.jpg

En ik heb het zelf ook wel met uploaden. Overdag gebruik ik netlimiter om me upload wat te cappen. Anders kan ik niet mer browsen/gamen... Maar die up is wel eens op 70 kb/sec geweest. Terwijl ie op dat moment gecapped was op 10 kb/sec.

Ik heb alleen nog niet gehad dat me bestand corrupt was daardoor.

bekijk de verschillende kleuren eens op het plaatje. die lichtere kleur in het download balkje is wat hij download met compressie. En kijk dan onderin wat er daadwerekelijk binnenkomt: 184.75 kb/sec. Wat me een goede snelheid lijkt.

En doe die 184 kb/sec x max snelheid @home (en dus die 700 kb/sec ook x het zelfde getal :)) en voila.. dan kom je aardig in de buurt.

[ Voor 30% gewijzigd door Blue2k op 21-03-2004 15:12 ]

• meelmark
  • Laatst online: 01-02-2025
Als je niets toe te voegen hebt, mag je ook gewoon besluiten om niet te posten :/

[ Voor 90% gewijzigd door intoxicated op 21-03-2004 13:27 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:22
dataghost schreef op 21 maart 2004 @ 10:31:
[...]

leer lezen :? hij zegt toch corrupt......................... dat niemand doorheeft dat het corrupt is valt me op
Corrupt of niet, ik wil wel eens een taskmanager screenie met daarnaast dat programma die de snelheid aangeeft zien :)
(of CommTraffic screenie ernaast)
offtopic:
Ik had eerst ook zoiets vaags, drukte ik even op pauze bij dap en even later weer op resume, schoot ie gelijk de pan uit een paar seconde ... (hoef je met niet uit te leggen dat dat een beetje cache is hoor ;) )

• JeroenT
  • Laatst online: 22-02 16:35

JeroenT

hoi!

Blue2k schreef op 21 maart 2004 @ 10:41:
Dit is 100% zeker de compressie van DC++. Ik heb het zo vaak. Met mijn adsl lijntje haal ik soms belachelijke snelheden. Mijn maximale down is 211 kb/sec:

http://home.synix.nl/dc.jpg

En ik heb het zelf ook wel met uploaden. Overdag gebruik ik netlimiter om me upload wat te cappen. Anders kan ik niet mer browsen/gamen... Maar die up is wel eens op 70 kb/sec geweest. Terwijl ie op dat moment gecapped was op 10 kb/sec.

Ik heb alleen nog niet gehad dat me bestand corrupt was daardoor.

bekijk de verschillende kleuren eens op het plaatje. die lichtere kleur in het download balkje is wat hij download met compressie. En kijk dan onderin wat er daadwerekelijk binnenkomt: 184.75 kb/sec. Wat me een goede snelheid lijkt.

En doe die 184 kb/sec x max snelheid @home (en dus die 700 kb/sec ook x het zelfde getal :)) en voila.. dan kom je aardig in de buurt.
Ja , en als je zelf goed kijkt download je met 700+ kb/s van een 2mbit SDSL user :+

oftewel , er klopt geen kont van ;)

Verwijderd

Toevallig al eens op die site geweest om iets te downloaden? Dan staat het waarschijnlijk al op je harde schijf en download hij het daar vandaan met deze grote snelheid.

• Gizz
  • Laatst online: 16:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sommige mensen op DC zitten gigantische te lamen met neppe files. Op sommige hubs moet je minimaal 60 GB sharen bijvoorbeeld, en dan maken ze een paar van die nepfiles aan om aan de 60 GB te komen. Die files staan helemaal vol met bv. alleen maar 1en of nullen. DC++ gebruikt on the fly compressie, dus zo'n bestand van vrijwel alleen maar dezelfde bits wordt heel klein gemaakt. Als je het binnen hebt wordt het weer geextract en heb je weer een grote nutteloze file.

Case closed :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1