Toon posts:

Scherm valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem: Ik speel heb gisteren een nieuw moederbord in mijn pc gezet. Ik heb daarna de computer geformateerd alles leek te werken. Ik instaleerde de nieuwe drivers voor mijn radeon 9700 pro en dacht laat ik eens een leuk potje ut2003 gaan spelen.

Helaas, na een aantal minuten viel het beeld uit. Ik dacht ik ga even kijken op tweakers. Inmiddels heb ik hier de FAQ's, de search en google geprobeerd maar ik kom niet tot een oplossing. Ik heb nieuwe drivers geprobeerd, andere resolutie en refresh rate, maar niets werkt.

Het probleem lijkt mij alleen te gelden voor ut2003. Tijdens het surfen en andere dingen heb ik er geen last van. Ligt het aan mijn voeding, mijn geheugen, mijn videokaart of aan iets anders?!?

Ik heb een AMD KT600 bord met 8x AGP en 2x 512mb DDR400. Mijn videokaart is een Gigabyte radeon 9700 pro en ik gebruik een qtec 350 watt voeding

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 23:46 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als alleen het beeldscherm wegvalt en ook nog alleen onder UT dan is daar dus een combinatie.

Als ik het zo lees denk ik als eerder aan een overclockingsprobleem (?) of een warmte probleem.
Als de kaart maximaal belast wordt gaat het dus fout. Als allerlaatste optie denk ik nog aan slecht geheugen op de videokaart.

Ik zou:
1. eens kijken (als je het gedaan hebt) of terugclocken helpt
2. kijken of de fan goed draait
3. het ding omruilen bij de shop voor een ander model

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het systeem nog niet overgeclocked, omdat ik gister geformateerd heb.

Ik heb er een gigantische fan op staan, die de temp rond cpu temp op 40 houdt en de sys temp op 33.

Het is niet ut only

/me heeft het getest

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die iets weet???? Kan het aan de voeding liggen :S

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ja ik denk dat je voeding het allemaal niet meer zo goed trekt. Maar dat lijkt me van de andere kant weer sterk met 350 watt , wat toch voldoende moet zijn!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

dit soort problemen had ik ook dat er gewoon spontaan dingen uitvielen
ik had een qtec 550 watt , die nu in het centraal archief ligt (de vuilnisbak)
niks geen poblemen meer

Verwijderd

Topicstarter
met andere woorden een andere voeding?

Verwijderd

Zet fast writes is uit in je catalyst settings. ( bij smartgart of iets dergelijks)

Grote kans dat dit het oplost. ( als het niet je voeding is)

Verwijderd

Topicstarter
die stonden al uit...

Verwijderd

AGP omlaag? Heb je de via 4in1 driver geinstalleerd? Heeft tegenwoordige één of andere vage naam waar ik ff niet op kan komen als ik hem weer weet edit ik de post wel :P.

Wat geeft je bios voor voltages?

Voor je het volgende probeert, probeer dan een aantal keer of ie het na de vorige tips het niet al deed. Kans is namelijk vrij groot dat je bij verkeerde instellingen dit soort problemen creeert.
Probeer als het bovenstaande niet werkt met de AGP aperture te klooien. Probeer, afhankelijk van wie er wat over zegt, je aperture op 1/4 of 1/3 of 1/2 van je geheigen te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
De volgende voltages heb ik kunnen vinden (ik ben een n00b en weet niet wat ik ermee moet)

Vio: 3.24v
Vcore: 1.63v
Vdimm: 2.70v
Vagp: 1.48v
Vbat: 3.12v
12v: 12.03v
5vsb: 4.87

Die aperture moet ik nog eens bekijken...

Net duwde ik snel op ctrl+alt+delete toen het scherm leek te gaan uitvallen en toen kreeg ik deze melding:

VPU recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurporgramma

Ik kan dit fouten rapport naar ATI sturen en dat heb ik in dit geval ook ff gedaan

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
OPLOSSING voor mij was: Mijn bios resetten en daarna de nieuwste drivers van mijn mobo instaleren....

tnx voor de hulp
Pagina: 1