[Battlefield Vietnam] crash naar desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10 09:03
ikkuh probleme peepz...

mijn specs:
amdxp2800+ 333mhzfsb
1024 mbddr 333mhz
gf fx 5800Ultra 128 mb ddr (op msi plastic)
msi v serie moederbord
en het meest klote onderdeel van mijn pc --> sblive! 5.1 plyr.... (AAAAAH ik haat creative na de sb128 en voor de audigy)

drivers all up to date...

simpel probleem hoor --> ik word er tijdens t spel UIT t spel gegooid (naar windowsXpProf desktop... zou vet zijn als ik ineens een unix desktop zie --> nog betere bug). Dit in single alsmede in multiplyr op willekeurige map/plaats in map/tijdstip.

Hellup? iemand? plz?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:39

UTM

Battlefield Vietnam deel II. Zo gevonden met de search. En wat zien we daar dan staan:
Crashen - Waarom crasht Battlefield terug naar de desktop als ik het wil opstarten?

Waarschijnlijk heb je een refreshrate tool geïnstalleerd. Deïnstalleer je refreshrate tool of probeer eens refreshlock tool die je kunt vinden op: http://www.pagehosting.co.uk/rl/

Je moet ook handmatig een commandline veranderen in je VideoDefault.con: ga naar je installatiedirectorie van Battlefield en kies de map mods\BfVietnam\settings en open vervolgens VideoDefault.con met bijvoorbeeld Notepad. Zoek naar de commandline: renderer.allowAllRefreshRates 0 en maak van die 0 een 1. Als er al een 1 staat hoef je dus niets te veranderen.

Vanaf de detonators 40.72 kun je ook bij de eigenschappen van de detonator drivers de refreshrate instellen en heb je dus geen extra programma meer nodig, let wel op dat dit alleen geldt voor DirectX applicaties.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Bron:Battlefield 1942 FAQ
Crashen - Waarom crasht Battlefield terug naar de desktop als ik het wil opstarten?

Waarschijnlijk heb je een refreshrate tool geïnstalleerd. Deïnstalleer je refreshrate tool of probeer eens refreshlock tool die je kunt vinden op: http://www.pagehosting.co.uk/rl/

Je moet ook handmatig een commandline veranderen in je VideoDefault.con: ga naar je installatiedirectorie van Battlefield en kies de map mods\bf1942\settings en open vervolgens VideoDefault.con met bijvoorbeeld Notepad. Zoek naar de commandline: renderer.allowAllRefreshRates 0 en maak van die 0 een 1. Als er al een 1 staat hoef je dus niets te veranderen.

Vanaf de detonators 40.72 kun je ook bij de eigenschappen van de detonator drivers de refreshrate instellen en heb je dus geen extra programma meer nodig, let wel op dat dit alleen geldt voor DirectX applicaties.
Geldt eigenlijk voor BF1942, maar aangezien BF:V dezelfde engine als BF1942 heeft valt dit te proberen.

Heb je verder nog iets overgeclocked ofzo? Zo ja: Probeer dit terug te klokken, of installeer nieuwe drivers. Maar dit heb je natuurlijk allemaal allang gedaan, want je hebt Lees dit voor je een topic opent/een reply post! toch wel doorgelezen hé?

• Faisalovic
niet gelezen (ga ik nu wel doen ;)).. wel gedaan al (je tips)... refresh rate 1 had ik ook al aangezet in videodef.con voor mijn post..

in bf1942 nooit problemen mee gehad trouwens.... (crashen)

reinstall ook geen succes...

zowieso thanx voor t proberen allebei :'(

andere opties?

[ Voor 14% gewijzigd door Faisalovic op 21-03-2004 00:06 ]

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik had hetzelfde probleem... Mijn probleem wed gefixed door de detonator drivers te installen van de cd en resolutie niet te hoog te zetten (GF2 64 mb)

• Faisalovic
Heb nu echt alles geprobeerd... heel xp opnieuw erop gezet... alle nieuwe drivers... bios was al geflashed... via drivers JUIST geinstalleerd... Deze keer drivers van 3e en voor mijn creative geluidskaart... via pci lateny patch gebruikt... ga zo maar door... crash nog steeds naar desk... vid kaart temp is rond 42 graden... kast is koen... crash crash crash ... soms kan ik ff langer spelen... maar dan alsnog crash naar desk... soms met foutmelding van xp.... gigantische code als je die opvraagt dus dat bespaar ik jullie.... IEMAND PLZ LOOK INTO IT??

Verwijderd

Doen andere spellen het wel? En 3d mark ofzo draait die ook goed? En post die code toch maar, desnoods in een txt bestandje die je ff linkt ;)

Misschien ff je hard disk op fouten controlleren en je geheugen ook...

• Faisalovic
alles draait verder ok... met vroegere nvidia forceware drivers had ik beduidend meer 3dmarks dan met diegene de laatste 2 (.64 en .72) verschil van zeker meer dan 1500 marks met 3dmark03 (zelfde instellingen). die code... daar is een txt bestandje van gemaakt.. weet iemand toevallig hoe zon txt bestandje met uitgebreide fout uitleg genoemd word door windows en waar t word opgeslagen.. zodra ik t vind post ik m (linked ;))... be warned... hij is errug groot. geheugen en hdd gecontrolleerd... tis een msi kt400 bordje met een amd2800+ barton 333 mhz fsb de rest --> quote 1e post :

amdxp2800+ 333mhzfsb
1024 mbddr 333mhz
gf fx 5800Ultra 128 mb ddr (op msi plastic)
msi v serie moederbord
en het meest klote onderdeel van mijn pc --> sblive! 5.1 plyr....

• Faisalovic
Heb een hele korte versie gevonden van wat ik gister heb gezien in t toepassings logboek... zie hieronder:

Vastgelopen toepassing: bfvietnam.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: bfvietnam.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00089057.

Nogmaals... meestal is het een "crash to desktop" zonder melding whatsoever...

Hoop dat je/jullie kan/kunnen help(en).

p.s. er draaien btw. geen abnormale (system)services/applications op de achtergrond.... zelfs geen msn of een virusscanner (gister gedeistalleerd).

[ Voor 19% gewijzigd door Faisalovic op 02-04-2004 14:50 ]

• Faisalovic
people... een xtra vraag... (misschien een domme).. maar ik ben nu eenmaal geen voeding proffesional. Ik heb een standaard 300watt voeding... is dat wel correct te gebruiken met de specs die ik hierboven heb opgegeven?

Verwijderd

Post je voltlijnen dan ook ff erbij :P std merk el cheapo is bijna nooit goed btw, zou idd weleens daaraan kunnen liggen nu je het zo zegt :) maar ja dan moet 3dmark en andere spellen e.d. ook niet goed draaien lijkt mij :?

• Faisalovic
550 watt voeding gehaald (qtec) probleem blijkt zo toch opgelost te zijn... fx kaart is overigens veel koeler nu (39 graden overclocked met 100 mhz xtra op cpu en 200 mhz op geheugen)... was eerst 50 zonder overclocking... als er andere ontwikkelingen zijn zal ik t zeker vermelden.. lighteye thx for the help man!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb ook een soort van probleempje bij Bf: Vietnam. Het spel doet het wel gewoon, maar ik heb vaak dat er hele rare strepen en alles opeens komen terwijl ik speel. Het spel loopt dan niet vast, en als ik op esc. druk en weer in het spel ga, is het weer ff weg en dan komt het vaak weer terug! Heel irrie en vaag |:(

Verwijderd

Krijg je die strepen ook als je een screenshot maakt ?

zo ja: ff andere 3d applicaties proberen en als het daar ook in voorkomt dan is het mogelijk dat je videokaart kaduuk is (eerst nog even testen op andere pc's als je die mogelijkheid hebt). Anders naar de winkel terug gaan waar je hem gekocht hebt ofzo om te laten testen en je garantie claimen (als je die nog hebt) als je er geen rare dingen mee hebt gedaan zoals OC'en oid.

Kan ook aan de warmte liggen btw, moet je kast beter coolen of een fan van de videokaart is kaduuk...

Zo nee: installeer directx 9 opnieuw en video drivers (en eventueel VIA drivers), misschien is je monitor wel kaduuk, ff andere monitor proberen als je die mogelijkheid hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 02:03 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als jij en nagenoeg de zelfde pc. Ook ik krijg in battlefield1942.exe na verloop van tijd dezelfde vastgelopen module te zien. Jouw post is van vorig jaar maar heb toch een vraag.
Heb jij dit probleem nog steeds of is het opgelost.
Als het opgelost is zou ik graag weten wat je er aan gedaan hebt om deze foutmelding voor te blijven.

gr. alex

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

laaste update!?
eventueel fast writes disablen in bios
monitordriver correct installeren, en enkel herz hoogtes aangeven die de monitor enkel ondersteunt.
en in BFV in de videodefault.cfg de rendere.allowallrefreshrates 0 in 1 zetten en in de game de reso en refreshrate van je windows instellen.
Eventueel dat sounddrivers tegenwerken, en je zou de geluidskaart eens kunnen disablen in app. beheer om te kijken of dat het eventueel veroorzaakt.

succes !!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1