Toon posts:

Het laten maken van een programma ==> kostprijs??

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vakantiejob gevonden bij een maat van mijn vader. Ik moet namelijk een programma's schrijven voor een winkel, die dus via een scanner kledij kan aftrekken van de al aangekochte kleren, enz.
Hoeveel moet je daar dan voor vragen? Wat kost het je wanneer je dit aan een programeerbedrijf vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ligt er aan...
Ga je op basis van pakketprijs werken, aangenomen klus, zeg maar of ga je op uurbasis aan de slag.

Ik denk dat het beste is dat je gewoon tegen een afgesproken prijs aan de slag gaat. Je hebt immers nog geen pakket neem ik aan? Het is voor jullie allebei natuurlijk een mooie mogelijkheid en voor de klant natuurlijk nog wat onzeker, tenzij je natuurlijk een mooie portfolio hebt. Je zal waarschijnlijk niet heel veel verdienen per uur gemiddeld, omdat je het werk toch zal onderschatten ;) Maar je kunt het zien als een investering in de toekomst IMHO :)

Succes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AaroN op 20-03-2004 23:26 ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dat varieert, ligt tussen de 50 Euro en 2 ton Euro. Kan ook meer zijn. Met deze info is geen zinnig woord te zeggen.

Als je ziet hoe groot onze offertes zijn, wat er wel en wat er niet bij zit, met opties, denk ik niet dat mensen dit kunnen zeggen aan de hand van 2 regels tekst.

Hoeveel je daarvoor moet vragen, als jij het gaat doen?

Bepaal wat je zelf wil verdienen per uur. Vermenigvuldig dit maal 2 ivm belastingen. Vermenigvuldig dit met het aantal uren dat je er mee bezig denkt te zijn.

En aangezien ontwikkelaars niet kunnen inschatten, vermenigvuldig je dit resultaat nog eens met 3.

[ Voor 37% gewijzigd door gorgi_19 op 20-03-2004 23:29 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hangt er van af. Normaal gesproken is dit het traject wat ik afleg:

Eerst een vrijblijvend gesprek met ze wat ze ongeveer willen en jou kijk op een grove schatting van tijd.
Indien het "klikt":
GEzamelijk stel je een programma van eisen op waarin je zo precies mogelijk vastlegd wat het progsel moet kunnen
Op basis daarvan doe jij een "offerte" met het verwachte aantal uren dat je er mee bezig bent.
OP basis van die offerte overleg je over :
1. Een uurloon of een totaalloon
2. Maximale uitloop van het geheel

En nette uurprijs (afhankelijk van je leeftijd en zo) vind ik 8 tot 10 euro (als je het contant zou krijgen, want da scheelt belasting en zo). Bedenk anders wat jij zou willen krijgen voor een X aantal weken werk.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 20 maart 2004 @ 23:26:
Dat varieert, ligt tussen de 50 Euro en 2 ton Euro. Kan ook meer zijn. Met deze info is geen zinnig woord te zeggen.

Als je ziet hoe groot onze offertes zijn, wat er wel en wat er niet bij zit, met opties, denk ik niet dat mensen dit kunnen zeggen aan de hand van 2 regels tekst.
Weet ik, moet maandag gaan om alles te bespreken, gedetailleerde informatie kan ik dan geven. Maar het was om ongeveer een idee van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 23:29:
[...]

Weet ik, moet maandag gaan om alles te bespreken, gedetailleerde informatie kan ik dan geven. Maar het was om ongeveer een idee van te hebben.
Met deze informatie kan ik zoals gezegd een schatting geven tussen de 50 Euro en 200.000 Euro. :)

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 20-03-2004 23:31 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op 20 maart 2004 @ 23:29:
Hangt er van af. Normaal gesproken is dit het traject wat ik afleg:

Eerst een vrijblijvend gesprek met ze wat ze ongeveer willen en jou kijk op een grove schatting van tijd.
Indien het "klikt":
GEzamelijk stel je een programma van eisen op waarin je zo precies mogelijk vastlegd wat het progsel moet kunnen
Op basis daarvan doe jij een "offerte" met het verwachte aantal uren dat je er mee bezig bent.
OP basis van die offerte overleg je over :
1. Een uurloon of een totaalloon
2. Maximale uitloop van het geheel

En nette uurprijs (afhankelijk van je leeftijd en zo) vind ik 8 tot 10 euro (als je het contant zou krijgen, want da scheelt belasting en zo). Bedenk anders wat jij zou willen krijgen voor een X aantal weken werk.
Heb een gesprek maandag en dan zal ik ongeveer weten hoeveel tijd ik er zal aan spenderen. Het probleem is dat ik geen gevorderde programmeur ben, dus zal ik wel enkele problemen tegen komen waar ik een eindje zal moeten opzoeken. Moeten deze uren dan bij de kostprijs komen? Die keuze ligt aan mij nietwaar.

Nuja, eerst zien hoe groot het programma zal zien, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 23:35:
[...]

Heb een gesprek maandag en dan zal ik ongeveer weten hoeveel tijd ik er zal aan spenderen. Het probleem is dat ik geen gevorderde programmeur ben, dus zal ik wel enkele problemen tegen komen waar ik een eindje zal moeten opzoeken. Moeten deze uren dan bij de kostprijs komen? Die keuze ligt aan mij nietwaar.

Nuja, eerst zien hoe groot het programma zal zien, ik hou jullie op de hoogte.
Ben je wel verstandig bezig door een dergelijke opdracht aan te pakken zonder programmeerervaring? Hier kan je op de langere termijn nog wel eens spijt van krijgen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

In welke taal denk je het te gaan maken?

Wat is je ervaring met die taal?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 20 maart 2004 @ 23:45:
In welke taal denk je het te gaan maken?

Wat is je ervaring met die taal?
Heb een eindwerk waar ik een programma maak, die het aantal bouten, moeren, onderdelen van een serre berekent door een aantal ingegeven waarden ==> Niet te onderschatten, komt veel meer kijken of dat je denkt. Nu ik heb deze geprogrameerd in VB6. Heb al veel geleerd, maar natuurlijk nog niet alles. Je komt voortdurend problemen tegen bij het programmeren nietwaar? Nu, ik denk wel dat het zal lukken omdat het in de aard ligt van mijn eindwerk. Maandag weet ik meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Die scanner aansturen kan wel eens moeilijker uitpakken dan je denkt...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Grijze Vos schreef op 21 maart 2004 @ 01:47:
Volgens mij krijg je net als bij een toetsenbord gewoon cijfers als invoer hoor :)

Op school hebben we eens zo'n barcode scanner op de seriele poort aangesloten, en als je dan gewoon een texteditor starte, en met de scanner over een barcode heen ging, kreeg je gewoon netjes de cijfers te zien :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
KompjoeFriek schreef op 21 maart 2004 @ 02:11:
[...]
Volgens mij krijg je net als bij een toetsenbord gewoon cijfers als invoer hoor :)

Op school hebben we eens zo'n barcode scanner op de seriele poort aangesloten, en als je dan gewoon een texteditor starte, en met de scanner over een barcode heen ging, kreeg je gewoon netjes de cijfers te zien :)
Is dat zo netjes in het OS gebakken? Nijs.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Grijze Vos schreef op 21 maart 2004 @ 01:47:
Een beetje moderne barcode scanner is vast uit te lezen via een meegeleverde SDK. (Tenminste bij de eerste 3 scanner die google me leverde was dat wel het geval)

Om op het kostenplaatje terug te komen, je moet ook niet vergeten dergelijke apparatuur en de aanschaf van een licentie van de SDK mee te nemen. Daarnaast moet je je ook afvragen hoe je e.e.a. op wil lossen.

Waar wil je de data in opslaan? SQL server? >> Licentiekosten
Hoe wil je de data up to date houden? Wordt die aangeleverd of moet jij/iemand dat intypen? Of moet je data converteren?
Hoeveel mensen gaan er tegelijk mee werken?
Vergeet niet dat testen ook tijd kost!
Wat spreek je af als de applicatie het straks niet meer doet? (Onderhoudskosten)
Enz..

[ Voor 46% gewijzigd door RobzQ op 21-03-2004 02:22 ]

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
KompjoeFriek schreef op 21 maart 2004 @ 02:11:
Weet je zeker dat die niet in de toetsenbord-aansluiting zit? Die scanners ken ik nl wel. Het voordeel is dat die onder elk os werken (je ze het zelf in je bios kunnen gebruiken) omdat de pc geen verschil ziet tussen de scanner en wat jij op je toetsenbord intypt. Dat kan handig zijn als je een code niet gescanned krijgt, dan kun je hem ook zelf intypen. En je zou het zelfs webbased kunnen maken met een standaard browser.

TS: maak een afspraak over een prijs die jij mooi vindt, houd er rekening mee dat je minimaal 2 keer zo lang bezig bent als je inschat en bedenk steeds bij alles wat je maakt dat er altijd veranderingen of nieuwe wensen zullen komen. Spreek ook af wat jullie doen als het project niet slaagt (opdrachtgever had er meer van verwacht, opdrachtgever dacht dat jij ook zijn hele productcatalogus zou invoeren, opdrachtgever wil meer dan in eerste instantie aangegeven en jij hebt niet eeuwig de tijd, het was toch moeilijker dan je dacht, of welke reden dan ook.) Als een project niet slaagd is dat al vervelend genoeg, als je dan ook nog eens moet gaan ruzieen over geld...

Oh, en als je 10.000 euro vraagt, dan zal de opdrachtgever ook veel van je verwachten en misschien wel geld gaan eisen als het niet helemaal aan zijn verwachtingen voldoet. Vraag je 100 euro dan zal hij het programma weggooien als het niet bevalt.
De Bill Gates manier is om het programma te verhuren ipv te verkopen.

[ Voor 14% gewijzigd door RolandWitvoet op 21-03-2004 02:40 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik zou als ik jou was eerst maar eens op regiebasis gaan werken: je spreekt een uurtarief af en de afnemer betaalt voor het gewerkte aantal uren. Het tijdrisico is daarmee voor de opdrachtgever.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Je werkt alsvolgt:
Hij stelt een lijst op met alle functionele en niet functionele eisen
Daarna ga je samen de lijst doornemen en ken je prioriteiten toe aan de eisen.
Dit doe je in bijvb 5 niveaus.

Je gaat het maken met alleen de eisen van niveau 1 er in, dit is x% van de applicatie. Maar gelijk het belangrijkste deel van de applicatie. Dit laat je per uur uit betalen.

Hierna weet jij hoe voortvarend het gaat met je applicatie en spreek je voor alle andere niveau's vaste prijzen af. De basis en moeilijke dingen krijg je uurtje factuurtje, de rest fixed price.

Dit heb ik nu al diverse keren gedaan met succes. Want de basis moet altijd nog getweaked worden (en krijg je zo dus ook nog eens 100% uitbetaald)

Afhankelijk van je niveau, support, kwaliteit kan je je uurprijs afstellen. Maar ik zou zeggen als je student bent, zonder papieren zonder grote ervaringen, ga voor 15 euro per uur tot 20 euro per uur, dan kan hij ook niet te veel van je verwachten.

Let wel op, je draagt aan het eind van het jaar een deel van deze centen af aan de belasting dienst en je kunt ze dus niet zomaar gaan uitgeven.... 50% achterhouden zeg maar...

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 20:12

dusty

Celebrate Life!