Toon posts:

leugendetector: bestaat God?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat zal een leugendetector als uitkomst geven als je een gelovige de vraagt stelt of God bestaat?

Ik denk als je maar hard genoeg gelooft, elke dag weer je maar vasthoudt aan de gedachte dat God bestaat dat dit werkelijkheid wordt en dat de leugendetector dit als waarheid veronderstelt.

Iemand die een andere kijk hier op heeft?

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik denk dat bij een gelovige het antwoord (ja) meestal als waar door de test zou komen. En bij een niet gelovige het antwoord (nee) meestal als leugen door zou komen.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Het antwoord op deze vraag lijkt me overbodig. Ik ga dit draadje sluiten, en daar heb ik enkele redenen voor. Ten eerste lopen er al heel veel topics over dit onderwerp, en het zijn geen hoogvliegers. Ten tweede is het concept van de leugendetector juist dat iemand weet dat hij liegt, daarom valt hij bij zo'n test door de mand (omdat je dan meer gespannen bent - dat is althans de aanname). Het is dus zeer logisch dat een gelovige gewoon door zo'n test heenkomt. De leugendetector kan alleen uitspraken doen (en dan ook nog met een zeer lage betrouwbaarheid) over of mensen opzettelijk liegen of niet. Het kan geen onwaarheden achterhalen waarvan mensen zelf niet weten dat het onwaarheden zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Christiaan op 20-03-2004 23:36 ]

Dit topic is gesloten.