Toon posts:

Geen audio bij AVI -> DVD in TMPGEnc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik probeer een film om te zetten van DivX naar DVD formaat en gebruik hierbij TMPGEnc Plus 2.5. Maar als ik de film heb omgezet en afspeel dan is er geen geluid bij de film.
Na wat experimenteren heb ik het idee dat TMPGEnc de audio bij de originele DivX niet eens kan lezen, dus kan hij deze ook nooit omzetten naar DVD, llijkt mij.

Als ik de film gewoon in BSplayer afspeel dan is er geen probleem en hoor ik wel geluid. Voordat ik mijn computer opnieuw heb geïnstalleerd heb is het omzetten mij al wel eens gelukt, toen ging dus alles goed. Maar nu dus niet.

Heeft iemand een idee waar het mis gaat?
Of weet iemand wat ik er aan kan doen?

mvg

Verwijderd

probeer het geluid van de divx file eens met virtualdub te saven als .wav en dan deze selecteren bij TMPGEnc.

had je trouwens ook in de search kunnen vinden....

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in de search ook al gevonden dat ik het met een ander programma zou kunnen proberen, vele programma's zelfs. Maar TMPGEnc werkt op zich heel goed en heeft ook al eens heel goed gewerkt. Ik wil dus graag weten waarom het nu niet werkt.

Dat virtualdub is vast een goede work-around, maar liever doe ik het gewoon in één keer met TMPGEnc.

Dus........ heeft iemand andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vooralsnog even de audio uit de film gehaald, mbv BeSweet.
Als ik deze .wav nu als audio source gebruik in TMPGEnc dan krijg ik wel een film met geluid. (Hetzelfde met een .mp3 als audio source levert daarentegen niets op.)

Zoals ik al eerder zei werkte TMPGEnc voorheen zonder problemen in één keer goed.
Ik begrijp niet waarom dit nu niet het geval is.

Is het mogelijk dat er bepaalde codecs in TMPGEnc moeten worden geïnstalleerd?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Ah, beesweet. Dan zal je audio in je avi wel AC3 zijn geweest i.p.v mp3 ofzo.. Met besweet heb je dat in wav omgezet en dan werkt het wel blijkbaar. Misschien kan TMPGEnc geen AC3 geluid aan ofzo... is maar een gokje.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is dan alleen waarom het voorheen wel werkte.
Ik heb het namelijk met dezelfde film geprobeerd die ik voor mijn herinstallatie wel kon converteren en ook bij deze werkt het nu niet meer...

Rara...

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Edit ( nutteloos ) SRY

[ Voor 145% gewijzigd door FX16 op 22-03-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ook nog niet nutteloze toevoegingen?

Verwijderd

Topicstarter
.....?
Pagina: 1