Forwarden poorten van modem naar AP naar AP

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik zit met de volgende situatie:
Er is een extra lijn bij iemand aangelegd en hier komt ADSL van BBned (8 mbit) overheen en deze verbinding wordt dan via een AP met richtantenne overgestraald naar mijn huis, maar niet alleen naar mijn huis maar ook naar die van mijn buren. Nu heb ik dan thuis ook een richtantenne staan met AP (senao) en dit wil ik natuurlijk hier ook weer verdelen over meerdere pc's. Hoe pak ik dit aan?

Moet ik een switch plaatsen of kan ik een router achter de AP (AP en router samen is geen optie want AP komt buiten te hangen) plaatsen? Want ik wil natuurlijk ook poorten kunnen forwarden ed.
De bedoeling is dat hier met een remote desktop gewerkt kan worden (van buitenaf) dus moet een poort geforward worden naar een bepaalde lokale ip, nu zit er in die modem gelijk een router, maar daarachter zit dus weer een AP en die gaat weer naar de volgende AP en dan heb ik hier thuis dus weer een intern netwerk en moet dus weer naar een bepaalde pc.. hoe ga ik dit allemaal voor elkaar krijgen?
Provider leverd maar 1 ip, dus meerdere ip's is geen optie.

Ik heb al wat gezocht, maar heb nergens duidelijkheid hierover kunnen vinden.

• Xof
Weet niemand hoe dit precies zit? :'(

Verwijderd

Dit lijkt een beetje op mijn probleem, en daar krijg ik helaas ook geen antwoord op :)

• Xof
ik ben er uiteindelijk toch uitgekomen.. de bedoeling is dat ik 100 open poorten krijg. Deze worden dan weer doorgestuurd van AP naar AP en dan kan ik thuis die 100 poorten zelf weer dichtgooien en ze zelf openen wanneer ik ze nodig heb :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Xof schreef op 22 maart 2004 @ 10:59:
ik ben er uiteindelijk toch uitgekomen.. de bedoeling is dat ik 100 open poorten krijg. Deze worden dan weer doorgestuurd van AP naar AP en dan kan ik thuis die 100 poorten zelf weer dichtgooien en ze zelf openen wanneer ik ze nodig heb :)
Maar wat was er uiteindelijk nou zo moeilijk om die poorten in je modem en aps te forwarden!?

• Xof
SSH schreef op 22 maart 2004 @ 12:17:
[...]

Maar wat was er uiteindelijk nou zo moeilijk om die poorten in je modem en aps te forwarden!?
Nou het probleem is, het ligt er allemaal nog niet. Dit wordt binnen 3 weken gerealiseerd. Nu is het zo dat je niet elke keer bij die ene persoon in huis gaat stappen om wat in te kunnen stellen in de router met poorten forwarden. Dus dit moet in een keer geregeld worden.
En ik zat dus met het probleem wat nou als je bepaalde poorten wilt forwarden, maar het blijkt dat het geen probleem is om een poort te forwarden naar een AP en die het weer doorstuurt :)
Pagina: 1