IntelliMouse Explorer 4.0 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Na wat rondneuzen door de draadjes kwam ik tot de conclusie dat deze muis nog geen eigen draadje had. Hier moet toch echt wat aan gedaan worden! Dus vandaar dat ik maar is een kleine review op GoT probeer op te zetten....

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/mouse/prod_wime_Metallicgray.jpg

Tot gisteren was ik netals velen een Logitech-fan. Maar deze muis bracht daar echt verandering in. Nadat mijn cordless optical friend me na 2 jaar trouwe dienst in de steek liet, was ik genoodzaakt om een nieuwe muis aan te schaffen.
In de winkel kwam ik al snel voor de keuze tussen de Logitech mx700 en deze MS IntelliMouse.

In eerste opzicht gingen mij gedachtes naar de MX, totdat ik ze beide probeerde. De MX700 lag niet fijn in de hand, hij was aan de smalle kant. De IntelliM. is wat breder en ik denk dat dit voor veel mensen een prettige ervaring zal zijn.

De grote scrollknop lijkt in eerste instantie ook helemaal niks, helemaal zonder de "scroll-stapjes". Maar na een paar uurtjes ermee te hebben gescrolled moet ik zeggen dat ik het veel fijner vind. Daarnaast klikt de muis lekker weg en ligt hij echt lekker in de hand (mede dankzij de 2 subtiele inkepingen voor de vingers).

De duimknoppen liggen iets hoger, maar ik gebruik je zowaar is! eindelijk functioneel zonder in de weg te zitten :)

Al met al ben ik hartstikke blij met deze muis. Ik heb dan de draadloze versie en het spelen van Battlefield Vietnam gaat er prima mee :D
De "Tilt-functie" (dus het horizontaal scrollen) zoals MS het genoemd heeft, heb ik nog niet veel gebruikt, maar er zit wel toekomst in. Het scheelt weer knoppen op de muis.
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/features/tiltwheel.jpg

Als ik mijn eigen conclusie hieraan moet geven dan is dit zeker een de winnaar tegenover de MX700. Het zijn allebei 2 hele fijne muisjes, maar deze ligt omdat hij breder is net wat fijner in de hand. En de scroll is ook echt super!
Daarnaast is deze IntelliMouse (het is en blijft een rampzalige naam :P) gewoon 30 euro goedkoper! Tel daar de 10 euro bij op die je nog is extra kan terugkrijgen en het is toch weer een portemonee vol :D

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:22
Ik heb deze muis ook. En ik moet zeggen, het is inderdaad een lekkere muis. Ik heb zelf geen MX in mijn handen gehad, dus ik kan ze niet vergelijken. Hij ligt zeker lekker in de hand, en scrollweeltje vind ik gewoon fantastisch. Het horizontaal scrollen, tja die optie heb ik eigenlijk nog nooit gebruik. Ik weet ook niet precies waar ik die zou moeten gebruiken :P Anyway, gewoon een lekkere muis, aan te raden!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Hoe is de resolutie van deze muis? Ik heb de WireLess IntelliMouse Explorer 0.0(een iets ouder model) en het is soms wat lastiger om de pointer precies op een pixel te mikken dan bij een muis met draadje. Je beweegt de muis dan een stukje maar de pointer gaat niet... Is dat met dit model beter?

Verder: Na dit zeer goed gemodelleerde apparaatje te hebben gehad komt Logitech er bij mij niet meer in.

• Xolon
Ikzelf vind hem perfect bewegen, nergens last van. Heb hem net op bed en kleding geprobeerd (als lastig ondergrond), werkt nog steeds perfect. Op lege cd-hoesjes heeft hij geen zin :)

Volgens mij kan hij dus ook perfect een enkele pixel aanwijzen, het bewegen voelt namelijk netzo fijn als het scrollen met het wieltje (heb hem nog niet met photoshop geprobeerd).

Een mogelijke funcite voor dat tilt gebeuren lijkt mij onder andere exel, en onder andere grafische programma's. Daarin scroll je nogal vaak horizontaal.

Verwijderd

Xolon schreef op 20 maart 2004 @ 22:16:
Ikzelf vind hem perfect bewegen, nergens last van. Heb hem net op bed en kleding geprobeerd (als lastig ondergrond), werkt nog steeds perfect. Op lege cd-hoesjes heeft hij geen zin :)

Volgens mij kan hij dus ook perfect een enkele pixel aanwijzen, het bewegen voelt namelijk netzo fijn als het scrollen met het wieltje (heb hem nog niet met photoshop geprobeerd).

Een mogelijke funcite voor dat tilt gebeuren lijkt mij onder andere exel, en onder andere grafische programma's. Daarin scroll je nogal vaak horizontaal.
Heb je hem toevallig in een winkel in hilversum gekocht? Dan was ik denk ik de verkoper ;)

• Xolon
hehe lol :)

yup, moet zeggen bleek een goede beslissing geweest te zijn om van Logitech af te stappen :)

Verwijderd

Xolon schreef op 20 maart 2004 @ 22:20:
hehe lol :)

yup, moet zeggen bleek een goede beslissing geweest te zijn om van Logitech af te stappen :)
Ik ga binnenkort ook maar eens overstappen van de 3.0 naar de 4.0.
Ik ga dan wel mijn muismat binnenkort vervangen. Aangezien mijn huidige everglide optical geheel versleten is. Dit keer neem ik denk ik maar een stoffen.
Wat voor een muismat gebruik je momenteel bij jouw 4.0.

• Xolon
sinds ik optisch gegaan ben, gebruik ik nooit meer een mat. Gewoon je bureau goed schoon houden :)

Werkt perfect zonder en ik zou niet weten waarom ik er een extra matje eronder zou gooien...(nooit gemogen die krengen)

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:22
Met pixels geen probleem. Doet ie perfect. Ik gebruik hem redelijk vaak in Photoshop. En heb nergens problemen mee. En ik heb zo'n groot Ikea bureau, met zo'n zwarte onderlegger die je erbij kon kopen, en daar werkt me muis ook gewoon goed op! Geen speciale muismat van $25 dus nodig (zoals Icemat of Steelpad of iets dergelijks) En in games zoals Counterstrike doet hij het ook goed, merk geen verschil met een draadjes muis (maarja ik ben geen prof ofcourse :P)
Pagina: 1