Toon posts:

Foutmelding bij installatie netwerkkaart*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerkkaart gekocht van digitus 10/100 Mbps
als ik de software wil installeren krijg k de volgende waarschuwing:

THIS IS A PCI VERSION RSET. IT DOESN'T SUPPORT A NON-PCI SYSTEM

hoe kan ik dit verhelpen??

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Het is een waarschuwing zoals je zelf al aangeeft. Kan je niet gewoon doorgaan en de software installeren. Heb je al gezocht naar nieuwere drivers welke versie van Linux of misschien Windows gebruik je? Dit is een beetje een magere start. Wordt het apparaat herkent door het systeem (PnP) en zoja worden er al drivers geinstalleerd? In dat geval is deze software alleen maar extra toegevoegde en zou de kaart moeten werken. Meer info is gewenst dus want we zijn hier IT'ers geen waarzeggers NOFI.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
setup gaat niet door. ik heb win xp en mijn systeem herkent hem niet dus als ik hardware zoeken doe vindt ie hem niet.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is gewoon dat ik een NON-PCI systeem heb
denk ik
maar ik zou het niet weten wat het inhoud en hoe ik h et kan verhelpen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
download eens andere drivers voor dat ding, misschien helpt dat

en btw 1 vraagteken is echt wel genoeg

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2004 21:41 ]

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
waarschijnlijk staat er in je lijst met hardware componenten (deze computer -> confiuratie scherm -> systeem -> hardware -> apparaat beheer) . Een apparaat met een vraagtekentje ervoor of iets dergelijks. Wanneer dit niet het geval is , wordt het apparaat totaal niet door het systeem herkent en ga ik er van uit dat hij niet goed aangelsloten is, iets wat de foutmelding dus weer logisch maakt maar goed we gaan door.
Wanneer je dubbelklikt op dit apparaat, krijg je de mogelijkheid om met de hand de drivers opnieuw te installeren. Bladere nu met de hand is door de diskette / cd heen na een .ini bestand wat de driver informatie zou kunnen bevatten en selecteer deze.
Op deze manier installeer je de benodigde drivers handmatig. Zonder de setup.
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 21:36:
probleem is gewoon dat ik een NON-PCI systeem heb
denk ik
maar ik zou het niet weten wat het inhoud en hoe ik h et kan verhelpen
Op wat voor slot is het apparaat dan aangesloten ? Toch niet ISA neem ik aan ?

[ Voor 19% gewijzigd door G F0rce 1 op 20-03-2004 21:39 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Da's heel maf... kaarten van merken als digitus en sweex zijn meestal op basis van chipsets zoals realtek welke zonder problemen door XP herkend zou moeten worden.

Zie je bij de hardware detectie iets wat richting een merk kan wijzen? Ook zou je naar de chip(s) op de netwerkkaart kunnen kijken en merk en type noteren. Mischien dat je dan aan de juiste drivers kan komen.

Verwijderd

Graag een normale titel verzinnen voortaan.

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Als je een non-pci systeem hebt dan heb je waarschijnlijk dat hele kaartje er niet in kunnen krijgen.

Dat digitus spul ziet er vrij nieuw uit (www.digitus.de), dus heb je het fout begrepen.
Dat er iets begint te schreeuwen betekent niet dat het zo is.

Kijk eens goed bij de installatie, gewoon doorzetten.

Anders even nieuwste drivers hieronder vandaan halen.

http://www.digitus.de/support/download/treiber/

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Probeer je niet gewoon de DOS setup tool te draaien onder Windows XP :? Lijkt me redelijk logisch dat ie dan je hardware niet direct kan aanspreken en geen PCI systeem ziet. Gewoon de kaart in Apparaatbeheer selecteren en Windows naar drivers laten zoeken op je diskette zou moeten lukken (tenzij deze te oud is en geen Windows XP drivers bevat).

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Pagina: 1