vraagje.......Heb ik iets bijzonders?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Ik lees nu al een tijdje hier van alles na over mijn nieuwe aanschaf. Ik heb een AMD athlon 64 processor met 512 L2 cache 3000+. Tot zover niks bijzonders, ware het niet dat ik deze processor alleen terug kan vinden als Newcastle core, Terwijl ik volgens AIDA een Clawhammer core heb. Ik vind over deze processor niks terug.
Wie heeft er een goede link over deze processor of wie weet er wat van? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.amd.com :?

Anyway, je hoeft niet alles geloven wat software zegt hoor ;)

• Wolfjemidas
Op amd.com zie ik hem niet. Dat ik niet alles moet geloven wat de software zegt heb je gelijk in. Maar als je iets bijzonders hebt kun je het mischien verkopen als collectors-item..... })

Verwijderd

De Newcastle core is gewoon een Clawhammer waarvan 512kb cache uitgeschakeld staat, er is dus eigenlijk geen verschil tussen. Download eens de nieuwste versie van CPU-Z die zal em zeker als Newcastle aangeven...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Clawhammer is toch een code naam voor de AMD64 zelf? Toch niet een naam van een core? :?

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Central Brain ID-er, speciaal voor AMD procs, die zal vast wel weten wat er bij jou in hangt :z

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.amd.com » Support & Downloads » Technical Documentation » Athlon 64 Tech Docs » Athlon 64 Processor Data Sheet. Daar staat de CPU gewoon in B)
Maar als je iets bijzonders hebt kun je het mischien verkopen als collectors-item..... })
Dit is het dus niet :z

Verwijderd

jeroen__online schreef op 20 maart 2004 @ 21:07:
Central Brain ID-er, speciaal voor AMD procs, die zal vast wel weten wat er bij jou in hangt :z
Bij mij ziet hij dat er een AMD 64 in hangt en geeft meteen een foutmelding dat het programma niet werkt met AMD 64's. Er volgt een BSOD -> einde verhaal. Even wachten op een update, dus. :)

Verwijderd

wel de laatste nieuwste aida32 gedownt? dat zal het korrekter weergeven.....?

• Wolfjemidas
Het is allemaal duidelijk. aida32 geeft iets anders aan dan PC wizard die ik nu heb gedownload. Die ziet het wel als newcastle.......Jammer maar helaas, anders had ik mischien 512 cache extra kunnen aanzetten :+

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het is aan de software om de processor een naam te geven. Of die naam juist is, dat is nog maar de vraag.

Er is geen CPUID in de processor aanwezig die aangeeft of het een ClawHammer of een Newcastle is. Het is geheel aan de makers van de software om de juiste naam bij de juiste core te plakken.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1