Temps aan de lage kant?

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb m'n systeempje leuk up & running, maar ik vraag me af of de temps wel goed worden weergegeven.

Het is een P4 2,66Ghz @ 3,20 op een Asus P4P800 mobo
Cooling: Zalman CNPS5700D-Cu

Cpu temp normaal gebruik: ~32 C
Moederbord temp: ~30 C
HD temp: 45 C

Als ik ook aan het koper van de heatsink voel is het vrij koel en ook de lucht die ervanaf komt is niet bepaald warm. Kan dit kloppen met deze specs of zit er stiekem teveel koelprut op de CPU en (zoals ik weleens gehoord heb) geeft de bios de verkeerde temperaturen door?

Ff voor de zekerheid dat ik geen rare dingen ga krijgen strax.

telefoontoestel

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:08

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt een heel dun laagje koelprut?

Voel eens aan de voet van de sink. Lauw? Warm? Heet?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Waar heb je de temps afgelezen? Dit kan van belang zijn aangezien sommige programma's vrij onnauwkeurig zijn.

Teveel koelprut is trouwens niet bepaald bevorderent voor de prestaties, dus je zou eerder hoge temps hebben dan.

Frogstar#2151

• Shunt
  • Laatst online: 21:30

Shunt

Boe

man dit moet eik in de faq komen vind ik.

het is algemeen bekend dat asus mobo's de temps extreem verkeerd uit kunnen lezen (of extreem hoog of extreem laag)
oftewel zolang alles ok draait gewoon zo laten. ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Wooper
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

Shunt schreef op 20 maart 2004 @ 21:19:
man dit moet eik in de faq komen vind ik.

het is algemeen bekend dat asus mobo's de temps extreem verkeerd uit kunnen lezen (of extreem hoog of extreem laag)
oftewel zolang alles ok draait gewoon zo laten. ;)
als ik me niet vergis zegt hij dat hij ook aan de koelsink heeft gevoeld (tenzij die ook van asus is :X )

Maar mij lijkt niet dat de koelprut zodanig isoleert dat de sink geen warmte meer krijgt. Dus ik zou me geen zorgen maken.
En volgens mij heeft p4 een standaard beveiliging erin zitten voor het geval hij te heet word. Dus zolang je niks ruikt/ziet roken gewoon laten draaien.

Je kunt ook nog een temperatuur controle programma in windows installeren en dan kijken of de bios en dat programma het zelfde (ongeveer) zeggen.

• Shunt
  • Laatst online: 21:30

Shunt

Boe

Wooper schreef op 20 maart 2004 @ 21:47:
[...]

als ik me niet vergis zegt hij dat hij ook aan de koelsink heeft gevoeld (tenzij die ook van asus is :X )

Maar mij lijkt niet dat de koelprut zodanig isoleert dat de sink geen warmte meer krijgt. Dus ik zou me geen zorgen maken.
En volgens mij heeft p4 een standaard beveiliging erin zitten voor het geval hij te heet word. Dus zolang je niks ruikt/ziet roken gewoon laten draaien.

Je kunt ook nog een temperatuur controle programma in windows installeren en dan kijken of de bios en dat programma het zelfde (ongeveer) zeggen.
jah dat is bij mijn cpu ook het koelblok voelt niet warmer aan als zon 20 a 25 graden. dat geeft mijn asus probe ook aan 25 graden. maar daar geloof ik geen ene bal van aangezien hij zwaar oced is. kijk de cooler voelt altijd een stuk cooler aan als de cpu zelf is. bvb als de cpu 40 graden is zal de cooler ongeveer 30 graden aan voelen. dit komt omdat hij actief ge koelt word ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Wooper
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

snap ik, maar zolang je je vingers niet aan je koelblok verbrand zal de cpu temperatuur ook wel meevallen

• telefoontoestel
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Het is zoals ik aangaf een zalman cooler, ik heb de temps proberen uit te lezen met PC Wizzard 2004 en deze komen vrij goed overeen met wat er in de Bios is af te lezen. Ik heb de prut er zodanig op gesmeerd dat de processor zelf net niet te zien is, dus alles is wit maar als je er ook maar lichtjes overheen gaat dan zie je de proc alweer. Als ik het goed begrepen heb hoort dat een goede hoeveelheid te zijn. Ik hoef me dus weinig zorgen te maken begrijp ik al?

telefoontoestel

• DaWaN
  • Laatst online: 19:37

DaWaN

'r you wicked ??

Jah ik heb ook een Asrock K7S8XE maar die geeft ook 27 idle en 35 stressed aan :?
Maar volgens mij komt dat doordat de temeparatuur sensor niet in de processor zit!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1