Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stekker en UPS

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Vraagje, ik ga een UPS neerzetten, voornamelijk om zijn constante voltage doorvoer (ik heb last van netvervuiling, en Eneco raadde me dit aan, oplossing 2 was duurder, en is zoeken naar een naald in een hooiberg kennelijk).

In ieder geval, ik heb de volgende gezien:

APC BACK-UPS 650VA 230V
Description APC Back-UPS, 650VA/400W, Input 230V/ Output 230V, Interface Port DB-9 RS-232

Nu is mijn vraag het volgende:

1) UPS gaat in een geaarde wanddoos (vraag komt nog :)), de wanddoos is alleen een meter of 6 van de twee PCs.

2) Die PCs zitten beide met hun componenten aan stekkerdozen gekoppeld, die weer uitkomen in een stkkerdoor met verlengsnoer.

3) dat verlengsnoer gaat richting UPS .... maar heeft een gewone uitgang.

Dit is de ahcterkant van de UPS:

Afbeeldingslocatie: http://apcmedia.apcc.com/resource/images/pptimages/BK650MIback.jpg

Dit past er niet in: Afbeeldingslocatie: http://www.benvanschoor.nl/images/stekker.jpg

Nu is de vraag natuurlijk: Hoe gaan we dit oplossen? Ik heb wel een powercable over die normaal in de voeding van de PC gaat. Ik weet niet of er een verlengstuk bestaat die die kabel en een normale kabel kan koppelen? Ik bedoel, als de kable in de UPS zit, dan blijft het 'mannetje' over, het verlengsnoer zelf heeft ook een 'mannetje' .... kunnen die verbonden worden?

Of is er een verlengsnoer met als uiteinde de uitgang zoals die op de UPS is?

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vroeger ( Mijn god ik word oud ;) ) had je monitor stroomkabels die je aansloot op je pc voeding, de zgn. doorluskabel. Ik heb er zo een genomen en doorgeknipt en aan een stekkerblokje gemonteerd waardoor ik dus de gewone stekkers voor mijn apparatuur in het blokje kon steken. En dan uiteraard aan de UPS kon hangen :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Ghost(NL) op 20-03-2004 20:52 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Die doorlus kabels zitten volgens mij standaard bij zo een ups. Dus beetje knippen / draadstrippen / kroonsteentjes en voila... werkende situatie :)

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

inderdaad wat Ghostrider zegt, vroeger kreeg je die bij je monitor.
Maar deze kabels kan je nog gewoon kopen in elke computershop.

En ik neem aan dat apc er ook 1 bij levert.

Verwijderd

Wat ik gedaan heb, is een kabel genomen wat aan 1 kan in de uitgang gestoken kan worden van de UPS, en aan de andere kant een verdeeldoos (eventueel met schakelaar, om alles uit te kunnen zetten) waarin de normale stekkers met randaarde er in kan steken....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik had die andere post niet gezien .... ennuh, net als hem dacht ik dat Electronica de beste plaats was. Het ging immers niet om de hardware.

Een andere optie zou zijn:

Back-UPS ES 350 German/Dutch

Description APC Back-UPS ES, 350VA/225W, Input 230V/ Output 230V, Interface Port USB

Afbeeldingslocatie: http://apcmedia.apcc.com/resource/images/pptimages/BK350-GRFL.jpg

Maar die gaat zowieso 2/3 weken duren als ik hem bestel, of iemand moet weten waar ik die kan halen.

Maar er is dus geen kant-en-klare bekabeling hiervoor? Vreemd zou ik zeggen, omdat het toch bedoeld is om PCs op aan te sluiten. Er staan overigens geen plaatjes bij van bekabeling die erbij zit. Anders Informatique maandag maar even erover bellen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 21:15 ]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dit heb ik ook zo vaak gedaan, voor servers voor bedrijven, hangen we de routers etc ook gewoon aan de ups, door inderdaad een stekkerdoos aan de ups te hangen. Dit door zo'n stekker van idd een doorlus kabel te gebruiken. Deze kun je ook gewoon kopen geloof ik, bij de electroboer, en dan kun je hier netjes de draadjes inschroeven. Das een nettere oplossing als een kroosteentje te gebruiken vind ik zelf. Suc6 ! dit kan gewoon zonder problemen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
je kan natuurlijk ook de kabel van die doorlussnoer in een losse contactdoos zonder kroonsteen gelijk erin scroeven, lijkt me de beste optie.

je kan wel een contactdoos en een aanscroef euro stekker (zo heten die dingen :P) maar dan zit je met 2 polen voor de plus en de min die wel erg dicht bij elkaar zitten, en bij zo'n dooluskabel zijn die aangegoten/fabriek gemonteerd en da lijkt mij toch wat veliger.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Let op: Er is een verschil tussen een offline UPS. Bij een offline UPS is de ingang gekoppeld aan de uitgang, en gaat hij over op de accu's als de ingang weg valt.

Bij een online UPS zit er tussen de ingang en de uitgang 2 omvormers. De eerste van 230V naar 12V, en de 2e van 12V naar 230V. Bij deze UPS is de spanning aan de uitgang altijd stabiel, ook als er dipjes, pieken of rimpels op de ingang zitten.

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 21 maart 2004 @ 02:20:Bij een online UPS zit er tussen de ingang en de uitgang 2 omvormers. De eerste van 230V naar 12V, en de 2e van 12V naar 230V. Bij deze UPS is de spanning aan de uitgang altijd stabiel, ook als er dipjes, pieken of rimpels op de ingang zitten.
Da's precies de reden waarom ik hem aan ga schaffen :), om de netvervuiling, die ik kennelijk heb, tegen te gaan (na laten meten door Eneco)!.

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 10:35
Ik heb hier zelf een ups van MGE staan en dan wel de pulsar ex20
Deze heeft standrt al 3 stopkontakten er achter op zitten en ook de mogelijk heid ome er met kabel nog veel meer aan vast te borduuure :)

http://www.mgeups.com/download/pictures/images2/0207.jpg

Dat is um aleen kan ik geen foto van de achterkant vinden
Is echt een super ding weet niet wat i kost heb hem van de kringloop winkel voor een paar 10tjus

Verwijderd

leuk... maar daar ging het niet over... kroonsteentjes zouden het moeten doen... wel leuk afwerken dan :+ maarja, das heel persoonlijk, ligt er ook aan waar het geheel komt te staan :)
Pagina: 1