Toon posts:

Muis scrollwiel te gevoelig

Pagina: 1
Acties:
  • 1.289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een MS wireless optical desktop elite aangeschaft, maar kan nog niet echt wennen aan de muis.

Eerst dacht ik dat het scherm spontaan bewoog door met de muis te bewegen, maar nu blijkt dat ik af en toe ongemerkt het scrollwieltje aanraakte.
Deze heeft itt mijn vorige Logitech wireless muis geen klikjes meer.

Wat nog erger is, in games wordt ie dankzij de intelli software niet als echte 3de muisebutton herkent, maar als een aparte key assignment. Scrollen om wapens te switchen is nu erg irritant omdat je niet precies voelt wanneer ie het volgende wapen gaat kiezen.

En daarnaast werkt het klikken met het wiel niet erg goed op bv de Reload functie (heb met de search al wel iets gevonden dat de lgt Mouseware drivers daar vroeger ook problemen mee hadden, daar zat dan 1 seconde vetraging op bij mousebuttons die via software omgemapt waren.)

Help, ik was zo blij met mijn nieuwe desktop, maar ben bang dat met de muis (wireless intellimouse explorer 2.0) niet goed te gamen valt :'(

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Is mischien een stomme reactie, maar ik ken die muis niet. Helpt het niet als je in je configuratiescherm, onder mouse, tab wheel je rotatie instelt?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12 17:02
Ik heb dezelfde muis, je zal er inderdaad even aan moeten wennen, maar na een tijdje is het alleen maar prettig.

Je kan de scroll speed aanpassen via het config scherm dat je erbij krijgt(indien je de software geinstalleerd hebt -> icoontje = een muis.

Over die andere problemen is me niet echt duidelijk wat je bedoeld, maar ik heb er voor zover geen last van gehad.

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
een schot in de lucht...maare misschien zijn er andere muis drivers die de boel een beetje verzieken?

probeer is een driver vanaf de supportsite zou ik zeggen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen iets nader toe te lichten: bij mijn oude Logitech muis gebruikte ik mijn middelvinger voor de rechter toets en het scroll wiel, omdat bij deze MS muis de toetsen verder uit elkaar staan heb ik continu mijn middelvinger boven het scrollwiel en ongewild raak ik em af en toe aan, waardoor het beeld verspringt.

Daarnaast gebruikte ik het wiel als 3de muisbutton in games (FPS). Maar omdat het wieltje zo gevoelig is, switched ie ook bijna gelijk van wapens die aan de wheelup/down hangen. De klikjes van Logitech switchten van wapen per click.

De drivers die er waren, zijn alleen de ingebakken van XP, geen Mouseware geinstalleerd. (Nu wel de intellipoint soft van MS er op gezet)
Jammergenoeg te laat naar wat meer reviews gezocht, het schijnt dat MS muizen niet echte gamers muizen zijn, mede vanwege powersaving die vrij snel actief wordt zodat je met campen last hebt van lag en dus dat klikloze wieltje, ga proberen of ik kan wennen aan wapens switchen met de 2 thumb buttons. Het bordje tiept wel lekker, misschien maar een losse ouderwetse MS er bij kopen/ruilen desnoods.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee, het heeft niets te maken met drivers. Het heeft te maken met dat je idd geen "klikjes" hoort als je het wieltje draait. Ik moest er in begin ook heel erg aan wennen. Op dit moment gaat het aardig, maar soms verwens ik die klote muis toch nog idd. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Dat had ik met mijn Logitech muis ook gedaan. (Zorgen dat ie niet meer 'klikt') Gewoon door een stukje plastic aan de binnenkant eruit te halen. Het is even wennen, maar daarna véél fijner!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe kan ik er nog niet aan wennen, klik zelfs soms mis omdat ik net de pagina iets scroll. Het is ook praktisch onmogelijk om er mee te klicken zonder te scrollen, dus ook al zou de reload werken, tegelijk van wapen switchen is doorgaans niet handig ;(

Heb de drivers voor de muis gedeinstalled, maar nog steeds werkt de middelste muis toets niet, je moet em 4 keer indrukken voordat ie iets doet (misschien is ie wel gewoon stuk :( ). De 2 andere duimtoetsen worden niet gezien in het spel (bv Mohaa).

Denk dat ik ga proberen em terug te brengen of te verkopen, het bord bevalt wel, ondanks dat er geen echte INS toets meer op zit. :|

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 06:51 ]

• Xolon
Of je hebt hem heel gevoelig staan of je moet gewoon wat rustiger je vingers op de scroll laten rusten :P

Ik kan prima met mijn intellimouse scrollen en klikken met de scroll. Ook werken die 2 duimknoppen super in BFvietnam. Behalve de tilt-functie kan ik alle knoppen gewoon prima gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb het aantal scrollregels op 1 gezet, dus zou niet weten hoe die nu nog minder gevoelig zou kunnen.
Zou eigenlijk helemaa de vinger niet op de scroll moeten laten rusten, maar ben dat nu eenmaal zo gewend en het voelt niet fijn om de middelvinger op RMB te leggen, de logitech pilot model muis is veel strakker aan de voorkant.

Hoe heb je de andere buttons aan de praat gekregen? Ik kan er met de intellipoint software alleen multimedia/browser-functies aan knopen en daar zit een vetraging in vermoed ik omdat er een toetscombo bij hoort.

• Meastro1983
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 19:01:
Dat had ik met mijn Logitech muis ook gedaan. (Zorgen dat ie niet meer 'klikt') Gewoon door een stukje plastic aan de binnenkant eruit te halen. Het is even wennen, maar daarna véél fijner!
Als je dat stukje plastic eruit haalt...dan pas het wieltje toch niet meer:S? Of zie ik dat verkeerd? Kan je misschien een foto'tje plaatsen ofzo?

B.v.d. _/-\o_

• Xolon
ik heb gewoon in het controls-menu van BF de knoppen aangegeven die ik wou gebruiken (dus op de normale manier zoals je dat altijd doet).

Niks bijzonders verder, ze deden het gelijk perfect zonder een vertraging.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, in UT2003 ziet ie ze als mouse4 en mouse5, dus dat ligt schijnbaar aan MoHaa.

En volgens mij is de middelste button gewoon rot, je moet minstens 2-4x klikken voordat ie reageert. Langer vasthouden heeft geen zin. Maar eens kijken of ik mijn geld terug kan krijgen, dan haal ik wel een cordless desktop MX.

Verwijderd

Topicstarter
FF nog een concreet vraagje op de valreep: heeft Logitech op hun multimedia toetsenborden tegenwoordig ook dubbele functies aan de functie toetsen hangen? En zo ja, staat dat default ook op de nieuwe functies net als bij MS? Of kun je tenminste instellen dat ie na een reboot net als numlock gewoon aan staat? Dit is super irri als je nu alt+F5 wilt drukken en ut dut niks ... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp tot nu toe, heb vanmiddag de ~Elite~ teruggebracht en geld weer gekregen, wat een opluchting. Nu maar ff wachten op de nieuwe MX desktop, met een 710 en hopelijk ook een strakker toetsenbord als bv de Precision die ze nu hebben bij Logitech.

Toch wel weer fijn, die oude cordless pilot met klikjes in het scrollwiel en een balleke, glijd niet meer zo soepel, maar wel veel minder stress :*)
Pagina: 1