Toon posts:

Probleempje met een AMD XP 2500+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het zit zo:
Ik heb net een AMD Athlon 2500+ en een Asus A7V8x-MX MB gekocht. nu heb ik die in de kast gebouwd start ik de computer gaat die aan gaat die gelijk weer uit en weer aan en dan komt er te staan dat het een 1100Mhz CPU is. terwijl het na mijn weten een 1833MHz moet zijn. ik kan niet veel aan jumpers verandere alleen de CPU External frequency 100, 133 of 166 maar dat moet ik volgens mij niet hebben.. verder in de bios kan ik ook niks verandere aan de CPU settings :(

Weet iemand hoe dit komt? ik wil nog niet gaan flashe omdat dan de garantie vervalt.

ps: MB kan tot 3200+ aan staat in het boekje..

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:05

charrel

Cortisol4life..

zet hem is op 166mhz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zet je FSB gewoon op 166, dan draait hij op de juiste snelheid.

Mocht dat niet werken, gewoon je bios flashen, zodat je iig weet dat de juiste cpu ondersteund wordt

Verwijderd

Topicstarter
had ik al geprobeerd dan start die op en schakkeld na een paar sec. weer uit..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 20:40:
Dan zou ik zeker de bios flahsen zodat je dat helemaal kunt uitsluiten.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 20:40:
Zit je koeler er wel goed op?
Lijkt me dan een hitte probleempje.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
CPU is ~35 graden.. :S koeler zit er goed op..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 20:41:
CPU is ~35 graden.. :S koeler zit er goed op..
Geeft je systeem nog wel beeps en/of beeld bij het opstarten?

Enne, heb je je bios al geflashed??

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Watvoor geheugen heb je ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb PC2700 geheugen 256mb.. beeld krijg ik wel, als ik op 166mhz draai dan zie ik nog net dat hij zegt dat het een XP 2500+ is en dan schakkeld hij gelijk uit..

beepjes geeft die niet omdat hij toch wel een deeltje opstart..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 20:47 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 20:46:
ik heb PC2700 geheugen 256mb.. beeld krijg ik wel, als ik op 166mhz draai dan zie ik nog net dat hij zegt dat het een XP 2500+ is en dan schakkeld hij gelijk uit..

beepjes geeft die niet omdat hij toch wel een deeltje opstart..
Beeps geeft hij dan niet omdat hij tekort boot (je zou een postbeep behoren te krijgen).
Het probleem dat je snelheid niet klopt lijkt iig opgelost, maar het niet verder booten kan aan verschillende dingen liggen.

Ik zou een cmos reset aanraden en vervolgens. Je bios flashen. Is niets engs aan en als je de instructies gewoon leest kan er niets fout gaan.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 20 maart 2004 @ 20:49:
[...]

Beeps geeft hij dan niet omdat hij tekort boot (je zou een postbeep behoren te krijgen).
Het probleem dat je snelheid niet klopt lijkt iig opgelost, maar het niet verder booten kan aan verschillende dingen liggen.

Ik zou een cmos reset aanraden en vervolgens. Je bios flashen. Is niets engs aan en als je de instructies gewoon leest kan er niets fout gaan.
Er kan altijd iets fout gaan hoor. Natuurlijk kleine kans maar hij is er. Bij een vriend was de diskette altijd goed vand e Hema, maar toen hij flashte deed hij raar en toen pats niet afgeflasht en kon dus het mobo'tje weggooien want de biosschip was gesoldeerd en dat was haast duurder dan een nieuw mobo :+
Maar dat is natuurlijk een nood scenario :9

Ik denk dat je het beste een CMOS reset kunt doen en/of bios flashen dan zal het vast wel goed komen. Kan je je cpu anders eens testen op een ander mobo?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 20:56:
[...]

Er kan altijd iets fout gaan hoor. Natuurlijk kleine kans maar hij is er. Bij een vriend was de diskette altijd goed vand e Hema, maar toen hij flashte deed hij raar en toen pats niet afgeflasht en kon dus het mobo'tje weggooien want de biosschip was gesoldeerd en dat was haast duurder dan een nieuw mobo :+
Maar dat is natuurlijk een nood scenario :9

Ik denk dat je het beste een CMOS reset kunt doen en/of bios flashen dan zal het vast wel goed komen. Kan je je cpu anders eens testen op een ander mobo?
Als je zorgt dat verder alles goed is, dat wil zeggen goede media om van te flashen, een betrouwbare stroombron (dus niet onder het flashen kijken hoeveel apparaten je op 1 stroomgroep kan hangen).
Dan kan er weinig mis gaan.

Ik heb al zoveel biossen geflashed inmiddels, het stelt echt niets voor.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik hoor hem dus gewoon op 166mhz te draaie? hij draaid nl wel goed op 100mhz.. :S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 21:02:
dus ik hoor hem dus gewoon op 166mhz te draaie? hij draaid nl wel goed op 100mhz.. :S
Hij moet idd op 166FSB draaien (het is een 333mhz proc, dus 166DDR).
Dus zet hem nu even op 100mhz, FLASH je BIOS en zet hem dan weer op 166.
Het kan namelijk zijn dat je nog een plank hebt met een wat oudere bios die net jouw 2500+ niet ondersteund (terwijl het bord het wel gewoon kan).

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 21:02:
Hij hoort op 166 te draaien ja :)

Maar zet em bijvoorbeeld eens op 133, boot ie dan nog? Lees dan de temperaturen eens af?
Terw_Dan schreef op 20 maart 2004 @ 21:04:
[...]

Hij moet idd op 166FSB draaien (het is een 333mhz proc, dus 166DDR).
Dus zet hem nu even op 100mhz, FLASH je BIOS en zet hem dan weer op 166.
Het kan namelijk zijn dat je nog een plank hebt met een wat oudere bios die net jouw 2500+ niet ondersteund (terwijl het bord het wel gewoon kan).
Hoort zo'n ding dan niet gewoon te zeggen Unkown CPU Type @ xxxxMhz :?
Ik heb namelijk per ongeluk een XP2600+ met 166Mhz fsb gehad terwijl mn mobo maar tot 133 ondersteunt, en zelfs daar kwam er geen crash ofzo....

[ Voor 51% gewijzigd door Scatman_II op 20-03-2004 21:06 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Scatman_II schreef op 20 maart 2004 @ 21:04:
Hoort zo'n ding dan niet gewoon te zeggen Unkown CPU Type @ xxxxMhz :?
Ik heb namelijk per ongeluk een XP2600+ met 166Mhz fsb gehad terwijl mn mobo maar tot 133 ondersteunt, en zelfs daar kwam er geen crash ofzo....
Dat willen ze ook wel eens doen (doet mijn tijger, die ziet mijn cpu als een Athlon 1600mhz ipv een duron 1600).
Maar het kan ook zijn dat hij dus gewoon vastloopt.
Omdat een biosflash veel kan oplossen is het gewoon verstandig dat te doen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik geloof dat ik het gevonden heb.. er zit stanaard pasta op die coolers maar dat blijkt dus niet genoeg te zijn.. nu heb ik mijn eigen pasta erbij gedaan.. en nu blijft die op 166 mhz draaie.. hopen dat het zo blijft, vingers cross..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Terw_Dan schreef op 20 maart 2004 @ 21:15:
[...]

Dat willen ze ook wel eens doen (doet mijn tijger, die ziet mijn cpu als een Athlon 1600mhz ipv een duron 1600).
Maar het kan ook zijn dat hij dus gewoon vastloopt.
Omdat een biosflash veel kan oplossen is het gewoon verstandig dat te doen.
:X

Als ik jou was zou ik het hele koelblok schoon maken (met aceton) en dan een heel klein beetje pasta op de koeler doen. De kans dat hij doorfikt is best groot namelijk als er 2 lagen pasta opzitten (isoleert namelijk de warmte).
Pagina: 1