[Appletalk] Mac os X

Pagina: 1
Acties:

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Onder mac os 9.> kunnen we normaal door netwerk folders browsen dit gebeurd allemaal door middel van appletalk en er zijn totaal geen snelheid problemen.

Nu met mac os x in test config, komt er een vreemd probleem naar boven als ik connect met een smb: share werkt alles goed maar als ik nu connect met afp: wat absoluut noodzakelijk is in onze omgeving is de finder ineens een log gereedschap. Het scrollen werkt haast niet meer, laat staan het openen van submappen dit kan soms gewoon 30 seconden duren bij 500+ files per submap.

Ik weet mijn god niet meer waar ik het moet zoeken, de dns staat goed appletalk heeft een Netwerk-Id van 1-1 (niks te groot dus) en pingen etc gaat super normaal naar de server's (gezien het feit dat smb: gewoon werkt is dat logisch). Ook staat er een “Seed router” en hangen de nt server’s in hetzelfde Netwerk-Id.

De volgende config is nu draaiende:

- Mac g5 dual / 1024mb -> trage afp browsing snelle smb
- Mac g4 / 1024mb -> trage afp browsing snelle smb

Voor de aanlevering van de data zijn 3 verschillende 2000 server's uit het domein getest welk nu perfect werken met mac os 9, en een 2003 in een test config welke ook voor trage afp: connecties zorgt. Het connecten naar een afp: of een smb: en het kopiëren van bestanden gaat ook op normale snelheden. Helios lantester laat ook normale resultaten zien, en "Spanning tree" staat uit op de switches (ik weet niet zeker of dat nog nodig is maar het kan geen kwaad).

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 31-03-2004 09:13 ]

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Welke versie van OS X? 10.3.3 schijnt enige problemen op dit gebied te verhelpen.

Obviously you're not a golfer

• leon1e
Sorry vergeten te vermelden 10.2 & 10.3.3

En natuurlijk staat de functie map grootte berekenen uit...

[ Voor 45% gewijzigd door leon1e op 23-03-2004 10:00 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

-> Non-Windows Operating Systems op verzoek, hopen dat het wat wordt :)

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
AFP file sharing van Windows 2000 is zeer slecht.
Je zou es Extreme Z (is vervanging van AFP ) kunnen proberen op de windows servers, hiermee heb ik zeer goede ervaringen. :)

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• leon1e
scan schreef op 28 maart 2004 @ 14:03:
AFP file sharing van Windows 2000 is zeer slecht.
Je zou es Extreme Z (is vervanging van AFP ) kunnen proberen op de windows servers, hiermee heb ik zeer goede ervaringen. :)
Ja, dat kan ik nog eens proberen. Maar dan blijft het nog steeds de vraag waarom het onder mac os 9 wel goed werkt?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik heb het gevoel dat OSX met AppleTalk wat kieskeuriger is. Misschien dat het er wel helemaal niks mee te maken heeft maar het lijkt er wel op.

kleurbleur.nl

• leon1e
Met Extreme Z haal ik een super snelle opbouw van de directory's in de de finder. En ook de wachttijd tijdens het scrollen is weg.

Iemand nog tips om het toch goed in de standaard windows AFP service aan het werk te krijgen?

Verwijderd

Dit is interessant, ik heb namelijk ook appletalk problemen met een win2k server.
Waar kan ik dat XtremeZ vandaan halen? Is er een evaluatie versie te downloaden?

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 11:43

CBA

een vat, een vat, een vat !

Wij draaien met ongeveer 15 macs, waaronder de helft ongeveer Mac Os X is zonder problemen naar onze 2000 server.

Om aan te melden duurt het even, 10 seconden, tot we alle mapjes zien, maar dit zijn er een 1000-tal, maar voor de rest werkt het vlot. Allemaal 10.3.3

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• leon1e
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 15:33:
Dit is interessant, ik heb namelijk ook appletalk problemen met een win2k server.
Waar kan ik dat XtremeZ vandaan halen? Is er een evaluatie versie te downloaden?
http://www.grouplogic.com/products/extreme/overview.cfm
CBA schreef op 02 april 2004 @ 15:50:
Wij draaien met ongeveer 15 macs, waaronder de helft ongeveer Mac Os X is zonder problemen naar onze 2000 server.

Om aan te melden duurt het even, 10 seconden, tot we alle mapjes zien, maar dit zijn er een 1000-tal, maar voor de rest werkt het vlot. Allemaal 10.3.3
Met smb of afp?

[ Voor 38% gewijzigd door leon1e op 02-04-2004 15:54 ]

Pagina: 1