Toon posts:

[2K Pro] Soms hele grote lag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic titel al zegt, ik heb af en toe last van een hele grote lag om mijn systeem. Dit komt niet door het hebben van te weinig vrij werkgeheugen, of door een volle proccessor load, dat is iig mijn mening.

Mijn systeem:
Windows 2000 Pro SP4
Intel Pentium 4 2,4 Ghz HT
2x 256 DDR
40GB 7200rpm Seagate Baracuda HD.

Ik draai niet zo heel veel programma's op m'n systeem, het zijn 31 tasks, waaronder standaard; IExplorer, MSN, Apache, PC-Chillin, Samurize, en de overige standaard Windows-dingen.

Mijn systeem is geheel AdWare, SpyWare in Hijack vrij, dat word gemiddeld elke dag gescant, en natuurlijk verwijderd. (d.m.v. AdAware, SpyBot, en HijackThis)

De lags komen het vaakst voor, als ik Windows Media Player aanzet met een DivX-bestand (standaard DivXcodec, en AC3-codec), maar als ik een film in OGM-extentie *die vaak extra werkgeheugen nodig hebben, door subs en dual-audio) heb ik dat probleem niet. Dit komt ook voor als ik MS Word opstart, heb ik een lag, maar MS Excel start zonder problemen, of het vormen van lags op.

Mijn PC is totaal niet overbelast, ik gebruik hem echt zelden op zijn max. Als ik film kijk, staat er niets anders open als MSn, en de boven genoemde standaard applicaties/tasks.

Wat kan het probleem zijn?

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Controlleer de integriteit van je HDD eens goed. Misschien dat er slechte sectoren opzitten. Check ook de defragmentatie eens, misschien is deze extreem gefragmenteert?

-Pwn the day-

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat hij echt gedefragt moet worden, ik heb hem gedeeld in 4 patities, C voor Windows en programma's
D voor Data (films enzo)
E voor MP3's

Alleen op de laatste 2 word heel erg veel geschreven, verwijderd, verplaats, noem het maar op... maar kan geen kwaad om het eens te proberen.

Het laggen lijkt weg te zijn, na het toch maar uitvoeren van een Defrag. Toch af en toe, doet ie het nu nog, als ik een Film aan het kijken ben, en ik pleur snel me mailbox ff open... maar dit komt meer denk ik door het geheugen :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het leek gedaan, maar me PC lagt weer, dit nu tijdens het internetten...

History clean,
Spy-Ware Free
Hijackers Free

Hoe kan dit?

Dus als ik af en toe een browser scherm open, en dan lagt hij op alle programma's en dan opeens houd het op.

Verwijderd

heb je mischien een virusscanner draaien die zo nu en dan om aandacht van je harddisk vraagt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PC Chillin van Trend Micro, en dit probleem komt pas sinds een week voor, en PC Chillin heb ik al een tijdje draaien.

Daarnaast, me HD's zijn niet zo vol, en zoals al eerder gemeld, deed hij het normaal na de-fraggen

Verwijderd

Heb jij toevallig laatst ook een update geïnstalleerd? Ik weet bij **D niet meer wat het bij mij was, maar ik kreeg het met één of andere windows update icm. CounterStriek update icm. videocodecs...welke het was heb ik niet gecontroleerd, omdat ik net ervoor nog een werkende image gemaakt had.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Windows geupdate, een aantal hotfixes enzo, en nu lijkt het over, maar kan zo weer gebeuren, het is echt met momenten...

Mss komt het door me video-drives, heb de dektop uitgeschakeld, maarja... Kan het altijd proberen of dat werket
Pagina: 1