Toon posts:

PC Prive met Jewel Brilliant 2775

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende maand heb ik weer een PC-Prive project en mag dus voor €1425,- weer wat leuks uitzoeken :) Nou wil ik een nieuwe laptop gaan kopen en is mijn oog gevallen op de:

http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=brilliant-2775

Brilliant 2775 :

2.89GHz Intel Pentium 4
256MB DDR Geheugen
40GB Harddisk
Combo DVD & CD-Rewriter
15" SXGA+ TFT (Resolutie 1024x768) / TV-out
2x USB 2.0
ATI M9 64MB
zonder FDD
MP3 Speler

voor de prijs van €1349,- bij Computerland (incl. BTW, de goedkoopste die ik tot nu toe kon vinden!)

Nou wil ik daar nog W-Lan laten inbouwen, dat is namelijk optioneel, voor €75 (excl. BTW, prijs komt van de Jewel website) en dan heb ik mijn budget wel gehad :( (Het liefst deed ik er nog ff 256MB extra bij en en 60GB 5400rpm HDD en een DVD-R Writer, want de +/- R Writer is ff wat te duur :( ).

Nou vind ik zelf dat dit een mooie laptop is met redelijk goeie specs en een geinige MP3 speler in de voorkant...niet dat je daar zoveel aan heb, maar hé, looks zijn voor mij ook belangrijk :D

Er komen Windows XP en Suse 9.0 Pro op te staan als besturingssystemen (ik weet dat bij Suse W-Lan (nog) niet werkt, maar dat is (nog) geen probleem) en er zal voor de rest voornamelijk mee gesurft en gemailed worden, af en toe een DVD-tje kijken of een game spelen.

Of zijn er mensen die zeggen voor die prijs kan je wat veel beters, mooiers of whatever vinden, of dat de Jewel Brilliant bepaalde nadelen zou kunnen hebben misschien?

Molski.

Verwijderd

Uhmmm....het maximum bedrag van PC prive is 1415 euro.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

WLAN is/kan met een los PCMCIA kaartje.
Geheugen is een losse module
als je optioneel een 60GB schijf kunt krijgen moet je dat doen omdat je anders de oude neit meer kunt gebruiken en dat weer extra geld uitgegeven betekend.

WLAN in linux verschilt echt per controller hoor en of daar al support voor is. MAar je bedoeld waarschijnlijk dat het niet meegeleverd is in linux. Dat moet je ff apart installen dus én kies er 1 uit waar al support voor is!

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:30
Dit vind ik een veel beter aanbieding en die is precies 1415 euro : http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2340
Ik heb overigens geen aandeeltjes. Ze hebben trouwens veel meer keuze en verstand dan bij computerland.

Verwijderd

Waarom niet de 2785+

Die heeft mobile cpu en een radeon 9600.
En dat voor bijna zelfde bedrag.

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van een topic over de ervaringen met de 2785+ (ja ik weet 't.....had EERST moeten lezen voordat ik ging posten :D ). heb ik toch maar besloten voor de 2785+ te gaan.

Als ik de 2785+ bij Alternate ga halen icm met HDD upgrade naar 60GB 5400rpm, 512MB en een U.S. Robotics Wireless Turbo Netwerkadapter 10/100Mbit (????? , ik dacht dat de Jewel toch INTERN W-Lan optioneel had of zit dat OOK via een pcm-cia kaart? )zit ik op 1362 euro of zo en red ik dat dus makkelijk, dan laat ik nog wel ff een DVD +/- writer van 115 euro bij iemand anders wegschrijven op z'n project en ben ik weer blij :)

Maar waar ik dus ff me zit is of dat W-Lan "echt" intern zit bij die Jewel, of levert Jewel ook gewoon een PCM-CIA kaart zonder antenne erbij en kan ik dus net zo goed dat U.S. Robotics ding erbij ahlen bij Alternate?

@Mad-Maniac:

Die Asus had ik eerst als 1e optie gekozen, maar na de reviews en info over de Jewel is de Asus naar de 2e plaats verschoven.......al weet ik WEL ZEKER dat ik er een Asus W-Lan router bij ga halen :D

Molski

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

het kan altijd via PCMCIA kaart, maar er zit waarschijnlijk een antenne in je scherm en je kunt ergens een module inprikken.
is wel handiger omdat het dan helemaal intern zit (of een duur pcmcia kaartje met X-antenne)

maar als je 802.11g wilt en de module is 802.11b...danheb je pech :+

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg heb ik nog niet al te veel ervaring en wil nou eindelijk wel eens duidelijk weten wat het verschil is tussen 11b en 11g..... Ik ben van plan een Asus WL-500G Router te kopen. Kan het zo zijn dat deze op b EN g kan werken ? Of als die module dus b is en mijn w-lan router g ik er niks aan heb ?
Pagina: 1