Toon posts:

Mandrake Linux 10.0 Community

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Mandrake geinstalleerd, maar het werkt niet helemaal. Als ik het KDE3.2 scherm zie dan zie in onderin het balkje van 1% naar 85% lopen. Bij 85% blijft hij hangen. Wat ik dan ook doe, ik kom niet verder. Kan iemand mij een stapje verder helpen?

Specs:
AMD Athlon 1200
256 MB
VIA AC'97 Audio Controller PCI
ATI Rage P/M Mobility videokaart

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Zegt je /var/log/XFree86.0.log nog iets interessants?

Bij KDE zie je toch aan de icontjes en text bij zo'n splashscreen waar hij mee bezig is.
Waar hangt ie op dat moment?

[ Voor 54% gewijzigd door DeMoN op 20-03-2004 20:56 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het XFree86.0.log-bestand doorgelezen, maar kan er niet echt veel wijzer uit worden. Waar moet ik op letten in dat bestand? Er komen geen errors (EE) in voor. Wel enkele waarschuwingen (WW) te weten:
code:
1
2
3
4
(WW) Option "XkbOptions" requires an string value
(WW) ATI(0): Cannot shadow an accelerated frame buffer.
(WW) ATI(0): Extraneous XF86Config HorizSync specification(s) ignored.
(WW) ATI(0): Extraneous XF86Config VertRefresh specification(s) ignored.

De ene keer hangt hij bij het laatste icoontje (de sessie wordt hersteld) en de andere keer bij het een-na-laatste iccoon (paneel laden).
Ik kon met <Alt>+<SysRq>+E nog bij de prompt komen en 'netjes' down gaan. Bij het down gaan zag ik heel kort iets staan in de trend van:
code:
1
Sound is being used by pid .......

Deze melding stond te kort in beeld om het helemaal te lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de installatie nog een keer gedaan, maar nu zonder de KDE desktop. Nu gebruik ik de GNOME. Ik kan in ieder geval opstarten nu. Heeft iemand enig idee waarom ik wel met de gnome en niet met de kde desktop kan werken?

Verwijderd

Zonder logging is er weinig van te zeggen.
Ik heb Mandrake nog nooit helemaal foutloos gezien.
Ik heb zelf problemen gehad met sound - Kijk eens wat er gebeurt als je je soundkaart uitzet (je hebt een geïntegreerde soundkaart, toch?) en bij het booten verwijdert van het systeem; daarbij zou je ook kunnen proberen om sound-services (servicepanel van Mandrake configuration) bij booten UIT te schakelen;
en je kunt proberen een andere sounddriver te installeren - er wordt lang niet altijd meteen de goede driver geïnstalleerd: keuze 'run configtool' bij de hardware-sectie van Mandrake configurator.

Verwijderd

Mandrake foutloos is niet heel moeilijk hoor...

Heb je destijds geprobeerd een nieuwe user aan te maken en het daarmee te doen? Of bv je map .kde moven naar .kdeold?
Dat wil nog wel eens werken, vooral als je al een .kde van een oudere versie had, en als je veel hebt lopen configgen..

BTW dit is een kde probleem, niet een Mandrake probleem....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:13:
Mandrake foutloos is niet heel moeilijk hoor...

Heb je destijds geprobeerd een nieuwe user aan te maken en het daarmee te doen? Of bv je map .kde moven naar .kdeold?
Dat wil nog wel eens werken, vooral als je al een .kde van een oudere versie had, en als je veel hebt lopen configgen..

BTW dit is een kde probleem, niet een Mandrake probleem....
Ik heb geen nieuwe user aangemaakt en ook geen mappen verplaatst. Het was een schone installatie en ik had nog niets aangepast in de configuratie of in configuratiebestanden. Het lijkt mij dus niet dat het daar aan ligt.

Ik denk eerder dat het iets met mijn geluid te maken heeft. Ik vind het allemaal erg interesant, maar er gaat toch wat meer tijd in zitten als ik verwachtte. Ik ga nu de drivers van mijn geluidskaart (proberen) aan te passen. Ik had al even gekeken in mijn bios (Sony VAIO PCG-FX505), maar volgens mij kan ik mijn geluidskaart daar niet uitschakelen.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als je met kde probeert tijdens het hangen met ALT-F1 naar een console te gaan om te kijken of de Arts-server (artsd, dat is de soundserver) draait of dat die het wellicht lastig heeft, dan ben je vrij dicht bij het probleem. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin nu wel erg nieuwsgierig te worden. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik het makkelijkst/snelst de KDE weer installeer.
Op dit moment staat die er namelijk helemaal niet meer op.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Met de software-manager die mandrake biedt. Ergens bij control center in de buurt gok ik zo (ik ken mandrake verder niet).

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

KDE installen en veeeel meer kan je allemaal via urpmi doen.
Dit is een must om te weten als je Mandrake draait.. erg handig :)

http://www.zebulon.org.uk/ICML0.HTML
Als je ff tijd hebt.. zorg dat je dat een beetje doorhebt.

Ik ben begin 2002 ook met Mandrake begonnen en ja, GNU/Linux leren begrijpen kost tijd en het is _veel_ lezen.
Gelukkig heeft Mandrake voor de luie mens al allemaal wizards ;)

Ik zie dat jij ook net begint.. veel succes ermee! Het is de moeite waard ;) (ik ben er zo addicted van geworden dat ik noooit meer iets anders dan GNU/Linux wil :P )

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Mandrake 10.0 community is niet de officiële release! Die komt pas aan het eind van de lente uit.

Verwijderd

Mandrake 10.0 Community Edition is inderdaad niet de Official Edition.
Maar wat maakt dat uit? Vooral voor dit probleem...

Ik zie veel mensen met dat argument, vooral als mensen moeilijkheden hebben met Mandrake. "ja maar, het is niet de final!" of zo.
Nee, er is geen final meer. Vergeleken met de oude release cycle is het ongeveer wat vroeger final was geweest.

Vroeger:
beta's, rc's, final (met afstand van plm. 2 weken tussen elke versie, en 2 a 4 betas, en 1 a 3 rc's)

Nu:
beta's, rc's, Community Edition, Official Edition
Afstanden als vroeger - steeds plm 2 weken - , behalve tussen CE en OE, waar een tijdspanne van 2 maanden tussen ligt.
Pagina: 1