Waarom tabel maximaal 450px breed?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 19:36
Iets waar ik eigenlijk al vaker tegenaan gelopen ben met het maken van een startpost oid, waarom mag je een tabel maar een maximale bepaalde breedte meegeven?

Blijkbaar (volgens deze post chem in "Tabellen probleem."), is dat 450px. En dat terwijl een normale post zo'n 600 pixels breed is.

Ik kan me voorstellen dat er een maximum aan zit, om layoutverneuking tegen te gaan, maar ik snap niet waarom deze op 450 ligt.

Zie bijvoorbeeld dit topic wat ik net gemaakt heb, eMule opensource eDonkey, deel 11

Doordat er grote lappen tekst in staan, word de tabel maximaal uitgerekt, tot zo'n 610 pixels. Resultaat hiervan is dat de post nét even 2 pixels te breed word, en dat de tabel heel erg dicht aan de zijkant van het bericht zit zegmaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26146/full.gif

Normaliter zit er een bepaalde afstand tussen de tekst en de rand van het bericht, wat imho veel mooier is.

Ik zou het dan ook eigenlijk wel logisch vinden om het mogeljk te maken de tabel een breedte van meer dan 450pixels mee te geven, om zo de post wat netter te maken, óf om in te stellen dat een tabel maximaal 600 pixels breed kan worden.

Zo blijft er altijd een klein randje aan de rechterkant tussen de tabel en de rand van het bericht, wat volgens mij veel rustiger en mooier oogt.

Just my 2 cents, maar ben wel benieuwd waarom dit zo is, en of het eventueel veranderd kan worden :)

En wellicht is dit meer voer voor LA, maar dat weet ik niet zeker :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Er staat niet dat je een tabel maximaal 450px breed mag maken, er staat dat een getal boven de 450 weer afgerond wordt naar 450. Je kan een tabel maximaal 604 pixels breed maken zonder dat je de layout uitrekt. Dat uitrekken gebeurt trouwens niet door tekst, maar door plaatjes, tekst wordt afgebroken of komt op de volgende regel als het de layout zou uitrekken :)

edit:
Erg coole startpost (eMule topic) trouwens _o_ Maar als je die plaatjes (header enzo) 604 pixels breed zou maken zou je nergens last van hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 20-03-2004 19:59 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Wat ik bedoel, is dat je boven de 450 pixels geen breedte kan meegeven aan een tabel.

Resultaat is dus als je een tabel maakt, die geen breedte meegeeft, en er een lap tekst in zet, dat je dan automatisch de post oprekt.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Fusce molestie ornare odio. Ut et wisi at dolor venenatis fermentum. Sed porta magna in augue. Nulla gravida nulla quis orci. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Suspendisse pulvinar ante sed velit. Morbi a turpis nec diam vestibulum rhoncus. Etiam vel massa consectetuer turpis malesuada consequat. Pellentesque ullamcorper nibh dignissim dolor. Phasellus risus. In a metus. Etiam lorem ligula, molestie ac, semper ac, pellentesque nec, sapien. Etiam sollicitudin, velit quis nonummy fermentum, mauris libero ornare tellus, nec facilisis leo orci nec lorem. Etiam commodo faucibus libero. Vestibulum justo sem, varius nec, eleifend sed, fringilla sit amet, felis. Suspendisse vitae est vel lectus sagittis venenatis. Cras ultrices, mauris eu bibendum volutpat, leo quam sollicitudin nunc, id egestas nisl erat non ante. Nulla vel velit.

En je kan dus niet zeggen dat je de tabel 600px breed wilt maken, want dan krijg je dit

Deze tabel geef ik dus "width=600" mee, maar hij word maar 450 oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
December schreef op 20 maart 2004 @ 19:57:
edit:
Erg coole startpost (eMule topic) trouwens _o_ Maar als je die plaatjes (header enzo) 604 pixels breed zou maken zou je nergens last van hebben.
Dat is dus niet zo. Sterker nog, de plaatjes staan niet eens in de tabel (niet allemaal). Ik had ze eerst ook 600pixels breed, maar toen stak de tabel dus 10 pixels uit. Heb ze daarna maar 610 pixels gemaakt :)

Bedankt trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Zoefff schreef op 20 maart 2004 @ 20:01:
Wat ik bedoel, is dat je boven de 450 pixels geen breedte kan meegeven aan een tabel.

Resultaat is dus als je een tabel maakt, die geen breedte meegeeft, en er een lap tekst in zet, dat je dan automatisch de post oprekt.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Fusce molestie ornare odio. Ut et wisi at dolor venenatis fermentum. Sed porta magna in augue. Nulla gravida nulla quis orci. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Suspendisse pulvinar ante sed velit. Morbi a turpis nec diam vestibulum rhoncus. Etiam vel massa consectetuer turpis malesuada consequat. Pellentesque ullamcorper nibh dignissim dolor. Phasellus risus. In a metus. Etiam lorem ligula, molestie ac, semper ac, pellentesque nec, sapien. Etiam sollicitudin, velit quis nonummy fermentum, mauris libero ornare tellus, nec facilisis leo orci nec lorem. Etiam commodo faucibus libero. Vestibulum justo sem, varius nec, eleifend sed, fringilla sit amet, felis. Suspendisse vitae est vel lectus sagittis venenatis. Cras ultrices, mauris eu bibendum volutpat, leo quam sollicitudin nunc, id egestas nisl erat non ante. Nulla vel velit.

En je kan dus niet zeggen dat je de tabel 600px breed wilt maken, want dan krijg je dit

Deze tabel geef ik dus "width=600" mee, maar hij word maar 450 oid...
Dat weet ik en daar is bewust voor gekozen, maar jij beweerd dat door die lap tekst de layout (van GoT, niet van de tabel zelf) wordt uitgerekt met enkele pixels, maar dat is niet het geval :)
Zoefff schreef op 20 maart 2004 @ 20:02:
[...]

Dat is dus niet zo. Sterker nog, de plaatjes staan niet eens in de tabel (niet allemaal). Ik had ze eerst ook 600pixels breed, maar toen stak de tabel dus 10 pixels uit. Heb ze daarna maar 610 pixels gemaakt :)
Komt doordat je een andere skin gebruikt dan de standaard skin, dan krijg je vertekeningen.

[ Voor 85% gewijzigd door Hahn op 20-03-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mm ok, daar heb je gelijk in dan, waarschijnlijk word de layout idd opgerekt door mijn plaatjes.

Maar dan nog bljift het een kip-ei probleem. De tabel is namelijk te breed vanwege de lappen tekst. Daarom plaatjes aangepast aan de breedte van de tabel, en daardoor word de layout opgerekt..

Als ik de tabel gewoon een breedte van 600pix mee mag geven, is er niets aan de hand :)

Of, dat ik de tabel geen breedte meegeef, maar dat ie gewoon maximaal 600pix breed word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
December schreef op 20 maart 2004 @ 20:03:
Komt doordat je een andere skin gebruikt dan de standaard skin, dan krijg je vertekeningen.
Dat is niet zo. Sterker nog, ik heb het even getest op een andere computer waar ik niet ingelogd was, en daar klopte het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Even proberen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26127/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26128/full.gif
eMule is een opensource client voor het eDonkey netwerk. Men is begonnen met het ontwikkelen van deze client, omdat er grote ontevredenheid bestond over de eDonkey client (en terecht ;) ). Inmiddels zijn er miljoenen gebruikers, honderden mods, en word er zelfs een compleet nieuw netwerk opgezet voor eMule, het Kademlia netwerk.

In dit topic kan je lekker babbelen over eMule. Vragen stellen, praten over bugs, nieuwe releases, en alles wat er verder met eMule te maken heeft. Kijk bij vragen echter wel eventjes in de startpost of je het toevallig niet terug kan vinden, of kijk eerst in de FAQ :)

Ok, blijkbaar is het tegenwoordig 606 pixels, maar dan wordt de GoT layout niet uitgerekt :)

[ Voor 75% gewijzigd door Hahn op 20-03-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26119/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26120/full.gif
eMule is een opensource client voor het eDonkey netwerk. Men is begonnen met het ontwikkelen van deze client, omdat er grote ontevredenheid bestond over de eDonkey client (en terecht ;) ). Inmiddels zijn er miljoenen gebruikers, honderden mods, en word er zelfs een compleet nieuw netwerk opgezet voor eMule, het Kademlia netwerk.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26123/full.gif

Zo had ik het eerst. Dus balkjes van 600pix, en een tabel zonder breedte meegegeven. Die tabel is precies 10pixels breder dan de plaatjes...

Edit:

Mm, niet dus... Blijkbaar is de tabel in de post-preview wél 10 pix breder, maar hier niet... dat was me nog niet opgevallen. Ik zal het even veranderen in het eMule topic ;)

Blijft natuurlijk wel dat ie erg dicht aan de kant zit...

[ Voor 14% gewijzigd door Zoefff op 20-03-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik heb de plaatjes 606px breed gemaakt, geen 600 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ok, plaatjes zijn nu ook 606, en de tabel inderdaad ook :)

Maarja, eigenlijk ging het daar helemaal niet om, maar om het feit dat je een tabel geen breedte van bijvoorbeeld 600 mee mag geven, en dat de standaardtabel mijns inziens te breed word.

Een mening/uitleg van de devvers zou ook gewaardeerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik kan je wel alvast vertellen dat 600 pixels voor de nieuwe layout te breed is ;)

wmb mag een tabel ook wel een table-layout:fixed krijgen op het moment dat een breedte wordt opgegeven, en een max breedte van 550 pixels ongeveer, dan gaat het ook nog goed straks in de nieuwe layout

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Woei! Ik heb een workaround gevonden :P

Als je een tabel maakt, en deze 100 pix breed maakt, kan je er vervolgens een plaatje van een doorzichtige pixel oid inzetten, om daarmee naar eigen wens de tabel een breedte mee te geven :)

code:
1
2
3
4
[table width=100][tr][td]
[img=590,1]http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif[/img]
Blaat
[/][/][/]

Levert dus een tabel van 592pixels (2 pixels cellpadding) op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Als je zo werkt hoef je geen breedte op te geven in [table] hoor ;) Deze 'workaround' had ik overigens al veel eerder, bijvoorbeeld in de GTA Vice City topics :P

Alleen... als je een lap tekst hebt wordt het alsnog uitgerekt tot 606 pixels, dus dan heeft het niet zoveel zin om een 590 pixel breed plaatje erin te duwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 21-03-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nee, juist niet, dat is de workaround.

Omdat ik een breedte van minder dan 606 pixels meegeeft, word de tabel om het plaatje heen gevormd, en dus níet uitgerekt door de tekst :)

Zie 3 posts hierboven, daar heb ik eerst een tabel zonder deze workaround gepost, en daarna 1tje met :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ey, dat is vaag. * Hahn slaps React :+

Alleen nu weet je nog steeds niet waarom er voor 450px als maximum opgeefbare breedte is gekozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nee idd :( :P

En ik kan mn hele startpost weer gaan aanpassen met die workaround :(

En met de invoering van nieuwe templates dus weer :(

Frustraties alom.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

grote kans dat de nieuwe templates je tabel gewoon afkappen, en dat er dus een deel niet zichtbaar is... >:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

450 is een breedte waarvan wij (Parse) dachten dat vrijwel alle templates wel aan zouden voldoen (qua beschikbare ruimte). Het wordt ook niet aangepast.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.