Toon posts:

Switch na multi-pc modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 5 port sweex switch achter een alcatel multi pc modem geplaatst (met ingebouwde router). Nu heb ik deze op twee manieren aan de praat geprobeerd te krijgen.

1) Ik heb een UTP kabel van mijn modem naar de switch lopen, deze herkent dat er verbinding op staat, maar kan deze vervolgens niet naar de PC 's overbrengen.

2) Toen heb ik mij laten vertellen dat ik een crossover kabel tussen de modem en switch aan moest leggen. Deze geeft alleen geen signaal. Zowel bij de modem als de switch niet.

Hier is een schematische weergave van mijn situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.onh.zolties.nl/modules/bamagalerie3/galerie/bleem_switch_na_multi_pc_modem1.jpg.jpg

De lapjes op de switch (100 mbps) willen voor de UTP naar mijn PC niet branden. Bijde netwerkkaarten zijn ingeschakeld.

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Crossoverkabel?

Gewoon patchkabel tussen hangen. Crossover is enkel voor directe verbinding tussen twee computers (denk ik).

Ik heb thuis mijn alcatelmodem aan zowel een Sitecomwireless router en een Edimax switch gehangen met patchkabels.

Let echter op dat je kabels niet in een WAN poortje stopt en controleer je UTP kabel van modem naar switch dat deze niet toevallig kapot is. Probeer anders eens de kabel in andere poorten op zowel modem als switch te stoppen.

[ Voor 33% gewijzigd door L3TUC3 op 20-03-2004 22:08 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de UTP kabel tussen modem en switch direct op de pc aansluit dan doet die het gewoon. Dus daar kan het niet aan liggen.

En ik heb zo'n beetje alle optie's geprobeerd zowel voor het inpluggen op de modem als switch.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 10:36
Een patch kabel is een beetje onzinnig want een patch kabel is voor switch/router --> patch panel. Wanneer je je modem en je switch wilt linken kan dit inderdaad met een cross over kabel of een straight kabel tussen een poort op je modem en de uplink poort op je switch. Werkt dit niet dan vraag ik me af of die switch wel helemaal in orde is. Kijk ook even of de poorten op de switch de zelfde snelheid hebben en als de switch manageble is dan moet je de poort waarmee hij op de modem gaat even op autosense zetten.

Verwijderd

Tha_Lord schreef op 21 maart 2004 @ 13:06:
Een patch kabel is een beetje onzinnig want een patch kabel is voor switch/router --> patch panel. Wanneer je je modem en je switch wilt linken kan dit inderdaad met een cross over kabel of een straight kabel tussen een poort op je modem en de uplink poort op je switch.
patchkabel = straight kabel

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een site waar dit soort situatie's worden beschreven. Moet lukken met een beetje gepuzzel.....toch....
Pagina: 1