Ben al een tijdje bezig om Remote Administrator aan de gang te krijgen tussen 2 pc's via internet. Het probleem is alleen dat ik de computer aan de andere kant niet over kan nemen, het IP nummer dat ik heb gekregen via Ipconfig blijkt niet te werken, of hij pakt em niet doordat hij niet door de modem heen komt. Het is een getweakte alcatel 510 (eerste versie). Wie heeft er tips hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Port forwarding...
Tenzij je van je modem het "externe" IP adres toegewezen krijgt !
Dit kan (oa) als het modem als bridge ingesteld is.
Tenzij je van je modem het "externe" IP adres toegewezen krijgt !
Dit kan (oa) als het modem als bridge ingesteld is.
[ Voor 36% gewijzigd door lier op 20-03-2004 19:57 ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
Je kan bij RA ook gewoon een andere poort instellen.
Standaard is het volgens mij 4899, dus zet 'em dan gewoon op poort 80.
En draait de service wel op de host-pc?
Mmmmm, ik zou niet te veel aandacht aan de poort in het programma geven (standaard poort is prima !) Probeer anders eerst even om het werkend te kijgen zonder Internet (via een directe netwerkverbinding).Jur schreef op 20 maart 2004 @ 20:00:
Als dit werkt, moet je er alleen voor zorgen dat jouw request uiteindelijk terecht komt bij de computer welke je over wil nemen.
Heb je naar de port forwarding gekeken ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik heb hem wel werkend binnen een direct netwerk, gaat perfect!lier schreef op 20 maart 2004 @ 20:45:
[...]
Mmmmm, ik zou niet te veel aandacht aan de poort in het programma geven (standaard poort is prima !) Probeer anders eerst even om het werkend te kijgen zonder Internet (via een directe netwerkverbinding).
Als dit werkt, moet je er alleen voor zorgen dat jouw request uiteindelijk terecht komt bij de computer welke je over wil nemen.
Heb je naar de port forwarding gekeken ?
Heb alleen geen kaas gegeten van port forwarding, mischien dat jullie mij dat iets beter kunnen uitleggen hoe ik dat in kan stellen!
Volgens mij zal ik dat in moeten stellen bij de modem, ik weet hoe ik die settings kan aanpassen maar weet niet op welke plek.
Ja de service draait op de host pc, en op de computer die ik wil bedienen draait de client.Jur schreef op 20 maart 2004 @ 20:00:
Het Grote Poortmappingsverhaalfrenzy500 schreef op 20 maart 2004 @ 21:32:
[...]
Heb alleen geen kaas gegeten van port forwarding, mischien dat jullie mij dat iets beter kunnen uitleggen hoe ik dat in kan stellen!
Volgens mij zal ik dat in moeten stellen bij de modem, ik weet hoe ik die settings kan aanpassen maar weet niet op welke plek.
als et goed is moet je telnetten naar dat ding om te forwarden
* ThaHandy is een @home user en weet dat niet allemaal precies
[ Voor 26% gewijzigd door ThaHandy op 20-03-2004 21:39 ]
o god.... iemand die weet hoe dat moet! Het gaat hier trouwens om een getweakte Alcatel speedtouch home naar pro modem (mischien dat dat iets opheldert).ThaHandy schreef op 20 maart 2004 @ 21:35:
[...]
Het Grote Poortmappingsverhaal
als et goed is moet je telnetten naar dat ding om te forwarden
* ThaHandy is een @home user en weet dat niet allemaal precies
Ipconfig laat je interne ip adres zien.
Probeer eens www.whatismyip.com, dat is je echte internet ip adres.
Verder heeft die modem ook een router functie en zal je dus de port van terminal server moeten mappen naar de betreffende pc.
Succes....
Handige tip
-----------------------
www.google.com
Probeer eens www.whatismyip.com, dat is je echte internet ip adres.
Verder heeft die modem ook een router functie en zal je dus de port van terminal server moeten mappen naar de betreffende pc.
Succes....
Handige tip
-----------------------
www.google.com
Ik heb al een hoop informatie gevonden via deze link:
http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=3&page=1
Ik heb dit uitgevoerd en ga het over 30 minuten testen, ik laat het zo weten!
http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=3&page=1
Ik heb dit uitgevoerd en ga het over 30 minuten testen, ik laat het zo weten!
Pagina: 1