Toon posts:

cyclic redundancy check error op Network-drive probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb een probleem met m'n compu waar ik niet uitkom. Ik wilde Windows al opnieuw gaan installeren, maar gezien dit nogal drastisch is hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen.

Ik heb twee computers. 1 om op te werken en een andere als server/download computer. Nu is het probleem dat bestanden die ik gedownload heb op m'n server en vervolgens via m'n netwerk overzet op m'n werk computer niet goed meer werken. Het gaat dan vooral om gedownloade demo's en volledige spellen. Bij bijde krijg ik vaak een cyclic redundancy check error of hij kan bepaalde files uit het bestand niet meer vinden. Deze bestanden werken vervolgens wel goed op de server, dus dan neem ik aan dat het niet aan het bestand ligt. De filesize van een gekopieerd bestand naar m'n werk computer is exact even groot als die van m'n server. Ook heb ik geprobeerd bestanden te verplaatsen met een cross cable en met een switch. Dit maakte geen verschil. Ook heb ik geprobeerd m'n virusscanner uit te zetten bij het verplaatsen van de bestanden. Ook geen verschil. Wat kan het zijn?? De werk computer is nogmaar een half jaar oud:

Pentium IV 3,0 gig
512 Mb intern
200 GB western digital (heb de harde schijf gecontroleerd met software van WD, deze werkte goed)
Radeon 9800 pro 265
Windows XP pro UK
(het is een AlienWare computer)

A.u.b. help mij... Ik hoop dat Win XP opnieuw installeren niet nodig is.

Groet,

Joris

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik neem aan dat er een router/hub/switch tussen zit, die misschien effe resetten,
ander netwerkkaartje proberen, IDE kabels controleren

tis volgens mij een beetje hardware matig, dus je kan altijd windows nog overnieuw installen

Heeft ook een computer!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-04 10:03
klinkt alsof er iets niet goed is met je HD, ik kreeg vroeger* wel eens van dit soort errors met brakke diskettes

*Mythrill heeft geen diskette station meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
HD heb ik gechecked met de Western Digital software. Deze werkte helemaal oke. M'n kabels zitten verder goed vast. Het rare is ook dat die Cyclic Redundancy Check errors nooit op het zelfde moment komen. Soms bij 13%.. dn weer bij 50% bij dezelfde install file. Kan het zijn dat m'n Install Shield niet correct meer werkt??

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je al eens op beide machines het geheugen gememtest?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb m'n compu gememtest. Na 5 sec was hij al klaar. Vervolgens was m'n vompu ook vast gelopen. Snapte eerlijk gezegd niet psies wat er gebeurde. Werd m'n interne geheugen nu getest?? Henk, denk je dat m'n interne geheugen het probleem is??

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:29:
Ik heb m'n compu gememtest. Na 5 sec was hij al klaar. Vervolgens was m'n vompu ook vast gelopen. Snapte eerlijk gezegd niet psies wat er gebeurde. Werd m'n interne geheugen nu getest?? Henk, denk je dat m'n interne geheugen het probleem is??
Bij geheugen testen moet je eerder aan 12 uur denken... en het is wel een heel waarschijnlijke oorzaak van je probleem.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
kan ook misschien komen door de verschillende os. of toch iets met je kabels/router/hub

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
waarschijnlijk een probleem met je bekabeling (ergens een kabelbreukje in 1 kabeltje oid)
hiervoor heb ik geen bewijs, maar als je het met een andere kabel zou kunnen testen, zou dat goed helpen het probleem te lokaliseren.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies

M'n switch kan het niet zijn. Heb het probleem ook met een crosscable. Zelfs als ik bestanden direct op m'n computer download.

M'n bekabeling ga ik nog een keer checken. Toch lijkt me dit ook onwaarschijnlijk omdat het probleem niet altijd is.

Ik heb ook nog een ander probleemmet m'n compu. Ik had het nog niet genoemd omdat het me onwaarschijnlijk lijkt dat het hier mee te maken heeft. Somas als m'n compu is vastgelopen en ik hem herstart krijg ik rijdens het opstarten van win XP ween patroon van witte vierkante blokjes in beeld. In windows zelf een patroon avn witte verticale lijntjes en vaak ook een wit blokje achter m'n muis pointer. M'n Radeon 9800 pro is niet overgeclockt. Na een paar keer herstarten is dit probleem meestal verholpen. Ik had dit probleem mischien eerder moeten melden maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het met elkaar te maken heeft.

• Henk007
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:29:
Hoi,

Ten eerste is het gemakkelijker als je gewoon Nederlands schrijft, zeker als je verwacht dat mensen jou helpen. Memtest86 is echt niet in 5 sec klaar hoor. Je moet de iso dowloaden vanaf de link in mijn vorige post, die op een cdr(w) branden, daarmee opstarten. Je krijgt dan een menu, kies voor 'full test', en laat dat maar lopen. 12 uur zou inderdaad best kunnen, afhankelijk van het systeem. Als je geen fouten vindt zit de oorzaak ergens anders, simple as that.
Dit staat trouwens ook in de FAQ
edit:
En controleer natuurlijk ook eens je temperaturen met bijvoorbeeld MBM of AIDA32 of Speedfan

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 21-03-2004 02:36 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 17:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:53:
bedankt voor de replies

M'n switch kan het niet zijn. Heb het probleem ook met een crosscable. Zelfs als ik bestanden direct op m'n computer download.

M'n bekabeling ga ik nog een keer checken. Toch lijkt me dit ook onwaarschijnlijk omdat het probleem niet altijd is.

Ik heb ook nog een ander probleemmet m'n compu. Ik had het nog niet genoemd omdat het me onwaarschijnlijk lijkt dat het hier mee te maken heeft. Somas als m'n compu is vastgelopen en ik hem herstart krijg ik rijdens het opstarten van win XP ween patroon van witte vierkante blokjes in beeld. In windows zelf een patroon avn witte verticale lijntjes en vaak ook een wit blokje achter m'n muis pointer. M'n Radeon 9800 pro is niet overgeclockt. Na een paar keer herstarten is dit probleem meestal verholpen. Ik had dit probleem mischien eerder moeten melden maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het met elkaar te maken heeft.
Nou, waarschijnlijk heeft dat dus heel veel met elkaar te maken.
Als je met 'somas' in de zomer bedoeld houdt dat waarschijnlijk in dat je computer ergens te warm wordt. En dat is waarschijnlijk je proc of geheugen (videokaart lijkt me onwaarschijnlijker, aangezien die niets met het huidige probleem te maken heeft), dus zou ik de koeling eens controleren.
Ik vind het overigens wel vreemd aangezien AlienWare PC's nou juist bekend staan om hun goede assemblage en koeling... :?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi,

Sorry voor m'n gebrekkige nederlands. Soms typ ik net iets te snel. Ik bedoelde niet zomers maar soms.

Henk, ik heb je advies opgevolgd. Ik heb die memtest eerst met een floppy geprobeerd en daarna met de iso. Beide lopen meteen vast. Zoals ik al zei na 5 seconde. Ga morgen maar eens een mailtje sturen naar AlienWare. Deze computer is pas nieuw en hoort gewoon goed te werken. Overigens werken al m'n fans. 6 in totaal. Een hitte probleem lijkt me dan ook onwaarschijnlijk

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb ooit een dergelijk probleem gehad met het branden van CD's. CD's bleken soms een enkel bitfoutje opgelopen te hebben. Dit bleek te liggen aan het overklokken. 7ns geheugen gebruiken als 6ns leek in eerste instantie geen stabiliteitproblemen op te leveren, maar het bleek wel de oorzaak van de bitfouten.

De videokaart is niet overgeklokt zeg je. Je processor en/of geheugen wel?

Het kan overigens geen gevolg zijn van slechte netwerkkabels of apparatuur. Het gebruikte ISO/OSI model garandeerd dat als er data ontvangen wordt, dat die data ook correct is. Slechte netwerkkabels leveren performanceverlies op, geen transmissiefouten.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets over geclocked. Alles is nog orgineel zoals ik hem gekocht heb. Ik heb zojuist het programma AIDA32 geinstalleerd en bekeken. De temperaturen van m'n computer waren normaal denk ik. +- 35 graden. Het programma gaf geen memory problemen aan. De HD readtime was verder ook oke.

Ik heb ook net een mail gestuurd naar AlienWare. Ik post hier hun reactie wel zodra ik hem binnen heb.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 16:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 02:35:
[...]
Henk, ik heb je advies opgevolgd. Ik heb die memtest eerst met een floppy geprobeerd en daarna met de iso. Beide lopen meteen vast. Zoals ik al zei na 5 seconde.
Heb je dit wel goed gelezen :?
Henk007 schreef op 21 maart 2004 @ 02:14:
[...]
Memtest86 is echt niet in 5 sec klaar hoor. Je moet de iso dowloaden vanaf de link in mijn vorige post, die op een cdr(w) branden, daarmee opstarten. Je krijgt dan een menu, kies voor 'full test', en laat dat maar lopen. 12 uur zou inderdaad best kunnen, afhankelijk van het systeem. Als je geen fouten vindt zit de oorzaak ergens anders, simple as that.
Dit staat trouwens ook in de FAQ
edit:
En controleer natuurlijk ook eens je temperaturen met bijvoorbeeld MBM of AIDA32 of Speedfan
Ga morgen maar eens een mailtje sturen naar AlienWare. Deze computer is pas nieuw en hoort gewoon goed te werken. Overigens werken al m'n fans. 6 in totaal. Een hitte probleem lijkt me dan ook onwaarschijnlijk
Als die fans recht tegen elkaar inblazen of je andere problemen hebt met je airflow, denk ik dat je nog steeds een temperatuur-probleem hebt. Een andere oorzaak van een temperatuur-probleem zou ook kunnen zijn dat je CPU een te hoog voltage aangeboden krijgt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ga ook voor het geheugenprobleem. Bij ons thuis hadden we precies hetzelfde probleem en na het vervangen van een geheugenmodule was het probleem opgelost. Verder hadden we geen problemen, daarom heb ik ook een tijdje lopen kloten met alles.

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik doe een informatica opleiding (Technische informatica) en heb bij vak Computer Netwerken een lesje gehad over de cyclic redundancy check.
dit is een methode om te kijken of data wel goed overgekomen is over een netwerk. Dus je stuurt bijv. 100101 en je ontvangt 100111. Dan klopt het niet. Dit wordt vastgesteld met de cyclic redundancy check wat een soort berekening is.

ik kan best meer toepassingen bedenken waarin dit gebeurt, bijv het schrijven naar HD of geheugen. In ieder geval, je data klopt niet meer en het wordt waarschijnlijk door iets veroorzaakt in je computer. Het is al gezegd, maar misschien is je geheugen ergens defect ofzo...

In de hoop dat je er wat aan hebt :) suc6 dr mee!

"Software is like sex: it's better when it's free."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!! Ik denk ook dat het een geheugen probleem is. Vooral omdat Memtest blijft crashen. Wacht nu nog even op een antwoord van AlienWare. Ik heb trouwens op dit moment Samsung geheugen in m'n compu. Mischien toch maar voor Corsair gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Alienware heeft gereageerd:

Hello Joris,

your problem could be caused by faulty memory. Could you please to each of the two memory stick in each of the memory slots while handling large files?
Also is there any anti-virus software active in the background with real-time scanning? They sometimes also cause problems with large files.
What is the setting for the Windows page file? If it's too small you could also run into problems.

Kind Regards,

Snap niet helaam wat ze willen dat ik doe. M'n twee geheugen sticks met elkaar verwisselen? Het lijkt er dus op dat het m'n geheugen is. Pagefile is verder oke.

Bedankt voor alle hulp

• Henk007
Die zin over die geheugenbmodules klopt inderdaad niet. Ik gok dat ze bedoelen dat je het eens moet testen met één geheugenreepje tegelijk en in elk van de slots. Totaal dus 4 keer testen. Zijn je geheugentimings trouwens niet te aggressief ingesteld?. Probeer anders eens een wat conservatievere waarde.
Pagina: 1