Toon posts:

terratec versus soudblaster audigy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf sinds 5 maanden in het bezit van een soundblaster audigy 2 platinum eX. Ik ben geen gamer en gebruik hem hoofdzakelijk voor het opnemen van mijn eigen muziek (microfoons enzo). Opzich voldoet hij goed.
Toen hoorde ik echter bij de zaak waar ik mijn microfoons heb gekocht, dat de
soundblaster duidelijk de zwakke schakel in het geheel is, en dat ik beter een
Terratec professionele kaart had kunnen nemen, daar die veel beter zou zijn.
Wie heeft in dit opzicht ervaring of kan hier iets zinnigs over melden.

Ik heb op het ogenblik een 5.1 set en het zo mooi zijn alsk die nog zou kunnen gebruiken (in 5.1 dus).

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:14
Mja, Terratec is opzich wel een stuk beter in geluidskwaliteit. Maar als ze je dat nu zeggen enzo, denk ik eerder dat ze je een nieuwe geluidskaart willen aansmeren. Als je tevreden bent met wat je nu hebt zou ik er niet op ingaan.

Maar verder hebben ze wel gelijk, TerraTec en M-audio zijn meer voor geluidskwalitiet en creative meer voor bij de games ed.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:56
De Audigy is'n echte gamerskaart, Terratec en M-Audio idd meer voor muziek. Dit zie je ook terug in de frequentiecurve van de kaart. Waar de Terratec DMX 6Fire 24/96 nagenoeg plat is, heeft de Audigy een bult in het laag en in het hoog, met weinig midden.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus een kaart die ook 5.1 aankan, bestaan die eigenlijk wnat ik kan na wat te hebben gegoogled, gesearched niet echt vinden :/

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:14
Net zoals Wormaap al zegt:

Terratec DMX 6Fire 24/96 of
Terratec Aureon 5.1 Sky of
Terratec Aureon 7.1 Space met bracket offe

M-audio .... 7.1 ?

die kunnen sowieso 5.1 aan, en hebben ook nog eens een goede geluidskwaliteit. En hier de search gebruiken wil ook helpen :)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Bedenk wel dat de Terratec's niet zo goed zijn met games als de zooi wat creative maakt. De Audigy heeft geloof ik EAX HD of EAX 2 on board terwijl de Terratecs dit neit hebben.

Voor de rest is de Terratec kaart van beduidend beter geluidskwaliteit. Ik heb zelf de Terratec Sky 5.1 en ben er uitermate tevreden over.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik ben tevreden met m'n Terratec DMX X-Fire 1024. Creative kan liegen over de specs van hun kaarten. http://www6.tomshardware.com/video/20020405/extigy-01.html
Bedenk wel dat de Terratec's niet zo goed zijn met games als de zooi wat creative maakt. De Audigy heeft geloof ik EAX HD of EAX 2 on board terwijl de Terratecs dit neit hebben.
First person shooters hebben veel aan A3D (je kan daarmee horen waar de vijand is), EAX is wel leuk voor wat echo-effectjes (bv in cs_siege), maar is minder van belang.

[ Voor 55% gewijzigd door rapture op 20-03-2004 22:54 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:56
Euhm... A3D en EAX zijn allebei 'wat effectjes' Het positioneren van geluid heeft weinig met A3D, noch EAX te maken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1