Toon posts:

Sitecom wireless router + accespoint?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Ik heb een sitecomm wireless router (met @home, werkt als een zonnetje) , daarop zit ook een 4 poorts switch...ook geen problemen mee.
(ook wireless werkt zonder problemen)

Maar, nu wil ik graag boven zo'n zelfde opstelling, dus ik dacht dat te gaan doen middels een accespoint, en een bekabelde router (ook een sitecom in dit geval)
Probleem is nu echter dat de accespoint de draadloze router niet vindt (krijgt ook geen ipadres oid)

mijn iprange is 192.168.123.1 tm 254 (dhcp vanuit de wireless router), maar het accespoint krijgt GEEN ipadres (of moet ik daar een vaste inzetten?)

Of is zo'n accespoint eigenlijk helemaal niet wat ik hebben moet, en is er een veel makkelijkere oplossing om deze 2 netwerken met elkaar te verbinden?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Bij mijn Sitecom-AP zit een mogelijkheid tot 'bridgen', dan breidt de access point in feite gewoon het netwerk van de wireless router uit. Kijk es in de handleiding hoe dat voor elkaar te krijgen is :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen bridge funtie op , enkel een ap en/of repeater functie.

Het moet toch mogelijk zijn om 2 (inter) netwerken met elkaar te verbinden via zo'n ap?

Voor de duidelijkheid:

PLEK A : SITECOM WIRELESS ROUTER, 11MBIT , 4 poort switch
PLEK B: SITECOMM ACCESPOINT, via lanport verbonden met een wired (ook sitecom) switch

Probleem is nu dat ze elkaar niet zien, en ik heb geen idee waar dit aan kan liggen..Of is dit niet mogelijk met een AP , en moet een 2e draadloze router kopen?
Volgens sitecomm werkt het ALLEEN tussen 2 accespoint (ook al heb ik al een draadloze router) , maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Het gaat om model WL013 (ap) en WL018 (Router)

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 12:13 ]