Na aanleiding van andere problemen had ik vanochtend besloten om format c te doen en de meut opnieuw te installeren. Nadat ik alles had bewaard op mijn Ipod, deed ik de Windows XP CD erin en wou gaan installeren.
Dit ging niet, ik kreeg rare foutmeldingen voor het formatteren van mijn schijven al.
Enkele voorbeelden:
mountmgr.sys is beschadigd
i586/ntkrnlmp.exe kan met niet openen of zoiiets
Foutcode 7
Ik kwam dus niet eens aan het formatteren van mijn schijven toe. Hier gaf hij bij de helft aan dat mijn harde schijf beschadigd kon zijn.
Iemand raadde me aan om de cd niet in mijn cd speler maar in mijn brander te doen.
Nadat ik dit deed kwam ik wel bij het formatteren maar ook daar kreeg ik fouten van bovenstaande soort.
Het formatteren met mijn WIN95 diskette ging wel, en via FDISk ging het ook.
Ik werd benieuwd of er fouten op de harde schijf zaten en dee format c:/u
hierbij gaf hij geen fouten aan op mijn HD.
Na veel gezeik heb ik mijn WINXP als volgt kunnen installeren.
Formatten met WIN 98 disk (er fat 32 van maken)
booten met xp cd coverteren naar NTSF en installeren.
Het is dus wel gelukt maar ik vind dit nogal een omslachtige metode, weet iemand hoe dit komt ?
Dit ging niet, ik kreeg rare foutmeldingen voor het formatteren van mijn schijven al.
Enkele voorbeelden:
mountmgr.sys is beschadigd
i586/ntkrnlmp.exe kan met niet openen of zoiiets
Foutcode 7
Ik kwam dus niet eens aan het formatteren van mijn schijven toe. Hier gaf hij bij de helft aan dat mijn harde schijf beschadigd kon zijn.
Iemand raadde me aan om de cd niet in mijn cd speler maar in mijn brander te doen.
Nadat ik dit deed kwam ik wel bij het formatteren maar ook daar kreeg ik fouten van bovenstaande soort.
Het formatteren met mijn WIN95 diskette ging wel, en via FDISk ging het ook.
Ik werd benieuwd of er fouten op de harde schijf zaten en dee format c:/u
hierbij gaf hij geen fouten aan op mijn HD.
Na veel gezeik heb ik mijn WINXP als volgt kunnen installeren.
Formatten met WIN 98 disk (er fat 32 van maken)
booten met xp cd coverteren naar NTSF en installeren.
Het is dus wel gelukt maar ik vind dit nogal een omslachtige metode, weet iemand hoe dit komt ?