Toon posts:

[XP] Omslachtig opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aanleiding van andere problemen had ik vanochtend besloten om format c te doen en de meut opnieuw te installeren. Nadat ik alles had bewaard op mijn Ipod, deed ik de Windows XP CD erin en wou gaan installeren.

Dit ging niet, ik kreeg rare foutmeldingen voor het formatteren van mijn schijven al.
Enkele voorbeelden:

mountmgr.sys is beschadigd
i586/ntkrnlmp.exe kan met niet openen of zoiiets
Foutcode 7

Ik kwam dus niet eens aan het formatteren van mijn schijven toe. Hier gaf hij bij de helft aan dat mijn harde schijf beschadigd kon zijn.
Iemand raadde me aan om de cd niet in mijn cd speler maar in mijn brander te doen.
Nadat ik dit deed kwam ik wel bij het formatteren maar ook daar kreeg ik fouten van bovenstaande soort.

Het formatteren met mijn WIN95 diskette ging wel, en via FDISk ging het ook.
Ik werd benieuwd of er fouten op de harde schijf zaten en dee format c:/u
hierbij gaf hij geen fouten aan op mijn HD.

Na veel gezeik heb ik mijn WINXP als volgt kunnen installeren.

Formatten met WIN 98 disk (er fat 32 van maken)
booten met xp cd coverteren naar NTSF en installeren.

Het is dus wel gelukt maar ik vind dit nogal een omslachtige metode, weet iemand hoe dit komt ?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is het een orginele cd of ene kopie?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Het is een kopie.

• roberts
  • Laatst online: 10:52
Ik heb dit ook wel eens gehad, en toen bleek 1 geheugenbankje niet al te goed meer te zijn.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 18:33

spaceboy

Op grote hoogte

Of je CD'tje, of je CD-Romspeler, of je IDE-kabel, of je geheugen is kapot. Of iets anders. Maar ik denk het laatste.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat zeur je dan??
Eerst vanalles kopieren, en vervolgens zeuren als een kopie niet goed werkt, zielig hoor!

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
:| ja bedankt voor je reactie, ik vraag toch niet om jou mening over mijn kopeie (wie heeft gezegd dat hij illegaal was btw tis een kopie zij ik) btw, dit was dus eerst niet hierdoor mijn verbazign.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Danny Versluis:
Niet iedere kopie is illegaal, zoals Zaren ook al aangeeft. Ik heb toch echt de originele schijf van XP Pro liggen (bedrijfsPC), maar die is 1 keer uit zijn hoesje geweest, om er een kopie van te maken. Die gebruik ik dus nu voor het (her)installeren van mijn PC.

@ TS: Ik denk dat je er verstandig aan doet je geheugen eens te testen. Memtest86 werkt daar heel goed voor, even een bootable CD of floppy maken, en testen. Vaak komen willekeurige foutmeldingen voort uit corrupt geheugen.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 21:54
DannyVersluis schreef op 20 maart 2004 @ 19:47:
[...]

Wat zeur je dan??
Eerst vanalles kopieren, en vervolgens zeuren als een kopie niet goed werkt, zielig hoor!
:/

Wat dacht je van een legale back-up? TS, heb je al je geheugen getest met Memtest86?

Verwijderd

DannyVersluis schreef op 20 maart 2004 @ 19:47:
[...]

Wat zeur je dan??
`

Joh ik installeer hierzo ook alles van een copie, maar heb er wel netjes de originelen van dus een copie zecht totaal nix!!!!! |:( |:(

memtest86 ;)

Edit:
Te laat billie was me al voor met flamen en info

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen even die memtest doen (duurt die lang?) ik ga nu eerst mijn SP1 installeren.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En nu gaan we weer ontopic en niet op elkaar liggen zeiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoort dat testen van mijn geheugen zo lang te duren ? Heb hem maar ff uitgezet want moest nog voor school verder :|

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 19:53:
Hoort dat testen van mijn geheugen zo lang te duren ? Heb hem maar ff uitgezet want moest nog voor school verder :|
ff een nachtje laten pruttelen idd, liefst 'all tests' (in memtest 86 achtereenvolgens: c, 2, 3, 0)

Verwijderd

Topicstarter
Oow ok :) ik zal het eens proberen zodra ik de uitslag ervan heb laat ik het weten

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 21:09

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 19:53:
als je ff de search had gebruikt had je er achter gekome dat memtest dus niet in 5 minute klaar is ;)
maar dat had je natuurlijk al gedaan :+

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

testen duurt echt niet zolang, met een beetje recente pc heb je het al in een uur getest.
maar laat alle test gewoon een paar keer draaien.

laat hem vanavond maar draaien, kijk morgen of er foutmeldingen zijn.
Het zou ook een slechte kopie kunnen zijn, ik neem aan dat je geen origineel hebt, anders had je die allang uitgetest.

maar laat eerst memtest een paar uurtjes draaien, dan weet je al wat meer :)

[ Voor 20% gewijzigd door job op 31-03-2004 20:02 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vergeet niet dat als je FAT32 converteerd naar NTFS, je heen cluster grootte van 4kb krijgt maar van 512 byte.

Dit is heeeeel slecht voor de performance, fragmenteerd je MFT als een gek.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, nog niet eerder aan ged8 en wat is daar aan te doen, buiten format :+

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gladiool schreef op 31 maart 2004 @ 20:21:
Vergeet niet dat als je FAT32 converteerd naar NTFS, je heen cluster grootte van 4kb krijgt maar van 512 byte.

Dit is heeeeel slecht voor de performance, fragmenteerd je MFT als een gek.
gelukkig maar dat partition magic 8 je clustertjes kan resizen dan.. :z

maarja das nie gratis,

als je niet converteerd, maar gelijk kaal installeerd heb je overigens wel 4kb clustersize

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
maareh dat kaal installen ging niet zoals je hierboven kon lezen :P

*ga morgen ff partitionmagic 8 halen, is zoiezo wel handig proggie

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu zijn de rapen gaar :|

heb partition magic 8 gehaald, wou mijn cluster veranderen naar 4k, gaat goed, hij boot, loopt dat gezeur af om de cluster te veranderen, dus ik ga bij de 89% naar beneden voor wat drinken, kom ik terugstaat er error code 4, fout argument (ofzo) nu is mijn pc dus trager dan ooit (je wilt echt niet weten HOE traag) en mijn cluster staat nog steeds op 512k :'(

Verwijderd

Topicstarter
schop :'(

• elTigro
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

even voor de zekerheid (ik geloof niet dat ik dat in de tekst had gevonden) heb je al is met die (mini)partitiontool van de xp installer alle partities weggegooid en er een hele nieuwe partitie opgezet?

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat ging niet, dan liep hij vast met het formatteren, daardoor heb ik het met fdis en win 98 gezeik een fat32 van moeten maken, die omzetten naar NTFS toen ging het wel.

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

hmm, dat is inderdaad niet zo tof nee.
En als je het dan nog is probeert. De partities zijn in ieder geval al gemaakt.
Ze hoeven dan alleen nog maar geformateerd te worden. Het klinkt wel als bullshit, maar ik heb gemerkt dat als je iets nog eens probeert, maar dan op een andere manier dat het vaak wel lukt.
En als dit niet lukt, of je hebt zoiets van " ja dag, doe dat zelf maar" kun je ook nog proberen om een andere schijf vanuit winxp (die dan wel langzaam is, maar het wel doet) te gaan partitioneren en formateren met clustergrootte naar smaak. Wanneer je nou die twee schijven omwisselt, hoef je alleen maar winxp te installeren op die net geformateerde schijf, zonder het echte formateerwerk te verrichten.
Het is wel een beetje een vaag probleem hoor. Weet je zeker dat er niet iets fout zit zoals gare flatcables ofzo, of een net niet krachtig genoege voeding?

Of je neemt je schijf even mee naar een vriend natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door elTigro op 03-04-2004 13:31 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz heb alles 2x geprobeerd, oa het formatteren ding de 2de keer net zo klote als de 1ste, en dat cluster grotte verandern, hij gat de 2de keer dus wel aan dat hij de clustergrootte al veranderd had eigelnlijk maar gaf toen alsnog de fout aan.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 10:31:
Nee dat ging niet, dan liep hij vast met het formatteren, daardoor heb ik het met fdis en win 98 gezeik een fat32 van moeten maken, die omzetten naar NTFS toen ging het wel.
Vraag me af waarom MS zo'n mooi bootmenu heeft ingebouwd in de XP cd waarmee je partitie's kunt beheren / converteren ??

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat nornmaal gesproken ook maar hier liep hij tot 2x toe vast

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Vraag me af waarom MS zo'n mooi bootmenu heeft ingebouwd in de XP cd waarmee je partitie's kunt beheren / converteren ??
Vind je die mooi? hmm. ik vind hem nogal spartaans,alhoewel ik moet toegeven dat het als laatste redmiddel toch best wel eens van pas kan komen. Kun je tenminste nog verder als je geen bootdisk hebt (die maak ik dus ook nooit)

maar even ontopic verder. Kun je je disk dan niet bij een vriend laten formateren. D'r zullen toch best wel mensen zijn die je even willen helpen daarmee?

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan zeker maar daar los ik het probleem dus niet mee op

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

hmm, tijdelijke fix inderdaad.
Als je het echt wilt oplossen zou je echt alles is moeten checken. Meestal als ik zoiets geks heb doe ik er effe quicktech pro op runnen. Maar dat is een pakketje van m'n werk. Die zal niet iedereen hebben. Om alleen geheugen te testen zoals memtest is misschien een beetje weinig.
Als je tijd over hebt, dan zou je eens kunnen proberen om XP te installeren op een zo minimaal mogelijke machine. Dus: ruk al je geheugen modules op 1 na eruit, alle pci kaarten die niet belangrijk zijn bij het installeren eruit, schijven/opticles los... en kijken of ie het nu wel goed doet.
of eigenlijk, doe het andersom haal er telkens iets meer uit en kijk wanneer je machine niet crasht bij het installeren. Weet je meteen waar ie problemen mee heeft.
Maar goed, dat wist je zelf natuurlijk ook wel. :+

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
En als je klaar bent met installeren. Moet je eens naar dit topic kijken: [rml][ OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?[/rml]

w00t

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Hehe, Jouw topic? :P

Cool, ik doe trouwens ook aan jiu-jitsu :)

[ Voor 53% gewijzigd door elTigro op 08-04-2004 13:08 . Reden: offtopic ]

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
Soort van O-)

w00t

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:00

Archimond

Lopende Helpdesk

Heb je al geheugen + harde schijf getest? Met Scandisk en Memtest, allebei duurt lang, maar dan weet je zeker. Je kan ook 4-5 bootdiskettes maken voor XP installatie via diskette duurt lang...... :/ Met googlen vind je zo of searchen In GOT (wat bij mij op een of andere vreemde manier niet werkt met verschilllende browsers)

Nog iets belangrijk: is cd schoon? Anders maak van de originele nog een kopie en probeer dan

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Idd, gebruik je originele cd!
Ik lees nog steeds nergens dat je dat al geprobeerd hebt, en een kopie hooft natuurlijk nooit 100% te zijn.

En kopie hoeft niet altijd illegaal te zijn, maar omdat topicstarter nog steeds niet zijn originele cd heeft geprobeerd leek het mij dat....
Nou ja, indien je het wel legaal de originele gebruiken, en anders een originele kopen om het uit te sluiten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DannyVersluis op 14-04-2004 10:39 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Het is nu al meerdere keren gezegd, test je geheugen eens.
Dat soort foutmeldingen hebben heel vaak met slecht geheugen te maken.
Pagina: 1