Toon posts:

Bf 1942 Connection Problems Detected

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel irritant probleem. Iedere keer als ik online ga met Battlefield 1942 Versie 1.6 dan krijg ik na een paar minuten/seconden een melding met Connection Problems Detected. Soms kan ik daarna gewoon weer doorspelen, maar vaak wordt ik helemaal gedissconect.
Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, alle troep opnieuw installeren, applicaties afsluiten, opnieuw patchen. Ik voldoe met gemak aan de minimale systeemeisen.
Hier mijn opmerkingen:

Adsl Basis van Tiscali (down 2048)
Thuisnetwerk: Pc>router>speedtouch510 modem, op de router zit een laptop
Windows Xp met service pack 1 en de nieuwst windows update
Ik heb ook Desert combat geinstalleerd
Battlefield werkt voor de rest goed
Firewall uit als ik Bf1942 speel (op pc en router)
Router heeft dhcp aan
Bij iedere server heb ik het probleem, ongeacht de ping, punkbuster, dedicated.

Ik maak hiervoor een nieuw topic aan, omdat ik het grote battlefield topic overal maar over wordt gel*uld, en je niks meer terug kunt vinden. Er zijn volgens mij een hoop mensen met dit probleem. :/

Verwijderd

Hmm heb dit probleem ook, alleen bij BF Vietnam.
ik sluit me inderdaad aan bij dat gezeur over BF topic.
ik zoek ook een oplossing.

ik heb Chello light: 768 down, word 1024 (gelukkig)
ook hulp gevraagd! ;(

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan is dit probleem er ook met Vietnam.
Dan weet ik dus nu cker dat ik die niet ga kopen, EA heeft het VERPEST. :(

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het is een bekend probleem met Vietnam maar niet met BF 1942.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-01 09:56

SNEAK-NL

galloooooooooooo

de combi alcatel 510 komt me bekend voor. ik heb het ook met BF1942 icm een 510i :( nog steeds geen oplossing gevonden btw, en ja het is pas sinds 1.6.
daarvoor NOOIT problemen gehad dus is het imho een probleem wat veroorzaakt word door dice/ea . hopen op een goeie patch denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 20 maart 2004 @ 19:40:
Het is een bekend probleem met Vietnam maar niet met BF 1942.
Dit probleem is ook heel bekend met Battlefield 1942 na de Patch 1.6.

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb dit probleem met een speedtouch 570i (wireless dus..) bij Battlefield: Vietnam, zie ook mijn topic, ook ik kan er absoluut niet uit komen wat het nu is....
één vraagje hebben jullie iets van een wireless netwerk?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

nope, alles hier gewoon CAT5 meuk

Verwijderd

Topicstarter
Painxiom schreef op 21 maart 2004 @ 13:13:
Ik heb dit probleem met een speedtouch 570i (wireless dus..) bij Battlefield: Vietnam, zie ook mijn topic, ook ik kan er absoluut niet uit komen wat het nu is....
één vraagje hebben jullie iets van een wireless netwerk?
De pc waar ik het probleem mee heb zit via utp kabel op een router, dat is een wireless router. De router zit aangesloten op de Speedtouch 510 modem.

Verwijderd

Topicstarter
Is het nodig voor Battlefield om je poorten te forwarden?

Dit had ik namelijk eerst gedaan, maar toen werkte het nog steeds niet. Dus het lijkt me dat het daar niet aan ligt, of ik heb de poorten verkeerd geforward.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 11:13:
Is het nodig voor Battlefield om je poorten te forwarden?

Dit had ik namelijk eerst gedaan, maar toen werkte het nog steeds niet. Dus het lijkt me dat het daar niet aan ligt, of ik heb de poorten verkeerd geforward.
kun je heel makkelijk achter komen door je PC direct op je modem aan te sluiten (cross kabel) en dan een potje BF te spelen

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo cross-cabel?

Als je je pc op het modem aansluit moet je toch gewoon cat5 utp gebruiken?

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 14:04:
Hoezo cross-cabel?

Als je je pc op het modem aansluit moet je toch gewoon cat5 utp gebruiken?
Dat ligt aan het modem, bij een Alcatel modem moet het met een straight kabel, bij een copperjet met een cross-cable, dus dat is afhankelijk van je modem.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu alles zo'n beetje geprobeerd.
Ik heb de poorten nu geforward bij de NAT settings, en het werkt nog steeds niet :(

Als je op Goolge zoekt naar 'Connection Problems Detected' krijg je heel veel forumposts, maar op geeneen forum staat een oplossing :(

Ik begin het idee te krijgen dat het aan mijn isp Tiscali ligt.
Als ik op een ftp server aan het downloaden bent dat stopt het downloaden er soms ineens mee. Als dat downloaden er dan mee stopt doen veel sites het ook heel ff niet. Dat duurt meestal zo'n 4 seconden, en dan gaat het gewoon weer goed.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11
die 4 seconden verlies van Inet komt me bekend voor
een clanmaat van me (BF42) heeft ook last van disconnects. zijn router reboot dan om een of andere vage reden.
zelfde symptomen. connectie naar gameserver weg. seconde of 5 niet kunnen surfen, Teamspeak disconnect, IRC timeout. en daarna werkt alles weer

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat voor router en modem hij heeft?

Verwijderd

vanuit ander topic.

Nou dit geintje heb ik dus ook de laatste 2 dagen met de demo versie van secret wapens of WWII.
Ik heb niets gewijzigd en en binnen 1 minuut in het spel krijg ik "disconnected" te zien op bijna alle servers.
Ook met de demo van Wake eiland.
Als ik hem als server laat draaien dan werkt alles prima behoudens het feit dat (sommige) spelers dan "disconnected" te zien krijgen.
Mijn kameraad heeft nergens last van(heeft ook Kabel van @home)
Ik heb wel gezien dat de upload vergroot is van 16 naar 29 kB.
Ik kan mij niet voorstellen dat het bij mij ligt dus voordat ik de zaak op de schop gooi wacht ik het verloop van deze discussie nog even af.

edit:ik heb alle overtollige programma's erafgehaald, herstelpunt gemaakt, register opgeschoond, en opnieuw(alleen ww2 secret weapons of war) geinstalleerd.
mocht niet baten, zelfde probleem.
Mijn pc haalt specs met gemak en veel software heb ik er ook niet op(geen kazaa/msn en dat soort bagger)

edit 2:Het lijkt erop dat mijn probleem is opgelost dank zij deze link

http://www.forumplanet.co...?fid=7112&tid=1341474

heb de modem gereset en pc opnieuw opgestart en heb zojuist op 2 servers probleemloos gespeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 02:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb je precies gedaan? Er zijn zoveel oplossingen op dat forum te vinden.

Ik heb nu wat waarden in het register verandert, hardware versnellig van geluid in dirextx9 op basic gezet, punkbuster geupdate, ad-aware gedraaid, wat punkbuster commandos tijdens bf1942 gedaan. Nog niks helpt. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:59:
Wat heb je precies gedaan? Er zijn zoveel oplossingen op dat forum te vinden.

Ik heb nu wat waarden in het register verandert, hardware versnellig van geluid in dirextx9 op basic gezet, punkbuster geupdate, ad-aware gedraaid, wat punkbuster commandos tijdens bf1942 gedaan. Nog niks helpt. :(
netspanning van kabelmodem afgehaald en er weer ingedrukt en daarna pc opnieuw opgestart.
kreeg weliswaar hetzelfde IP adres terug maar daarna heb ik op 2 servers gespeeld.
Vanavond nog eens verder testen.

Verwijderd

Topicstarter
als je dat doet, moet je de instellingen van het modem dan weer opnieuw instellen. Ik heb namelijk wel eens gekloot gehad nadat ik de Speedtouch modem had gereset.
Moet ik eigenlijk stekker uit en dan stekker in doen, OF moet ik het modem gewoon uit doen en dan stekker eruit en dan weer aan.

(wel bedankt voor de reacties allemaal _/-\o_ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:39:
als je dat doet, moet je de instellingen van het modem dan weer opnieuw instellen. Ik heb namelijk wel eens gekloot gehad nadat ik de Speedtouch modem had gereset.
Moet ik eigenlijk stekker uit en dan stekker in doen, OF moet ik het modem gewoon uit doen en dan stekker eruit en dan weer aan.

(wel bedankt voor de reacties allemaal _/-\o_ )
Aan dit modem valt niks in te stellen, gebeurt door @home via de kabel.
Ik denk dat een firmware update van jou router wel eens wonderen kan verrichten, ik heb dit regelmatig gezien met mensen die een combinatie router/com21 of kabelmodem hadden met niks dan drama.
Een router is m.i. te complex om "zo maar" even te plaatsen en in te stellen, het verziekt vaak complete subnetten zonder dat de gebruiker er erg in heeft.
De meeste fabrikanten hebben daar nu rekening mee gehouden door hun firmware aan te passen.
Overigens resetten is bij elke modem/router anders, ik ken welke die je met een naald moet resetten en dan precies 4 seconden want anders werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
De router (smc2804wbr) heeft de Runtime Code Version: V1.00.001
Op de site staat een 1.11 versie, maar als ik die wil installeren krijg ik een melding 'invalid file name'.

Het modem (speedtouch 510) heeft de software versie 4.0.2.0.0. Op de speedtouch site staat geen nieuwe firmware of drivers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:58:
De router (smc2804wbr) heeft de Runtime Code Version: V1.00.001
Op de site staat een 1.11 versie, maar als ik die wil installeren krijg ik een melding 'invalid file name'.

Het modem (speedtouch 510) heeft de software versie 4.0.2.0.0. Op de speedtouch site staat geen nieuwe firmware of drivers.
zoek met google maar eens op deze trefwoord(gewoon nl)

smc2804wbr

er is genoeg te vinden, ik weet het ook niet.

Verwijderd

Ik heb hier een Alcatel 510 met BF 1942, zelfs draadloos, begin altijd een beetje met lag maar na een minuutje spelen helemaal geen last meer

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger deed bf 1942 het ook altijd goed bij mij, maar sinds ik de patch 1.6 of de router ertussen heb gedaan doet ie het niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het modem moet resetten, moet ik dan echt terug naar de fabrieksinstellingen enzo of moet ik hem gewoon een minuutje uitschakelen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwst firmware van de Speedtouch.

Maar als ik dus BF1942 ga spelen met de router ertussen doet hij het nog steed niet en krijg ik weer de melding 'Connection problems detected'

Maar als ik speel zonder Router gaat alles goed.
Van de Router: Smc2804WBR heb ik geen nieuwe firmware gevonden.

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar ik kan nu weer spelen. Weet dat nog niet zeker. 1 of 2 servers geprobeert. Ik heb de update poorten van punkbuster opengezet. Ik denk dat het dan toch aan punkbuster ligt. PB is toch ook namelijk pas vanaf 1.6 in BF 1946 gezet.

Deze poorten moeten jullie openzetten:

UDP 24300 - 24350

Ik denk dat dit het wel is. Porbeer het maar eens, dan zal ik dat ook nog eens doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je die poorten als range of gewoon die 2 poorten?

Ik weet niet hoe je met de speedtouch modem een range instelt.
Maar wat ik vreemd vind, als het aan Punkbuster zou liggen, waarom heb ik het probleem dan nog steeds als ik op servers speel zonder Punkbuster?

Wel bedankt voor je reactie trouwens _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt dus aan de combinatie modem en router.
Als ik alleen met het modem speel doet Battlefield het perfect en krijg ik geen meldingen van 'Connection Problems Detected'.

Ik denk zelf dat het aan het modem ligt, ik heb er altijd gekloot mee. Het modem is een Speedtouch 510, een multi-pc modem. Het is dus ook al een soort router. Daarom werkt het denk ik niet goed samen ofzo met de router, de SMC2804WBR V2.
Wat zou het conflict kunnen geven en hoe los ik dat op?

Van beide heb ik de nieuwste firmware.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 09:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanmiddag weer eens bf1942 geprobeerd,
maar nu heb ik een half uur zitten spelen zonder problemen.

Het rare is dat ik helemaal niks heb veranderd, misschien heeft mijn provider (tiscali) iets gedaan waardoor de verbinding beter is geworden.

Ik heb wel tune-up utilities 2004 gedraaid, maar ik denkt niet dat het daar aan te danken is. (dat is ongeveer het enigste dat ik aan mijn systeem heb veranderd)

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik gok een netwerk optimalisatie, ik heb tweakdsl en die is 4 weken terug ofzo ook geoptimaliseerd in sinds dien probleemloos, zelfs een ping van 7 op nl servers nu, had altijd 15 ofzo
:)

Verwijderd

Topicstarter
oke dan, das mooi :)
ik heb toenet ook weer even battlefield gespeeld, probleemloos! :>
Pagina: 1