3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Bij Network Type heb ik infrastructure gekozen en dan kan je geen kanaal kiezen, alleen bij Ad-Hoc.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Je moet het kanaal in het AP instellen, niet op je client. Die pakt automatisch het kanaal waar je ap op zit.
Staan er niet enorme boxen ergens bij je ap / usb ding, of is de afstand niet erg groot?
Staan er niet enorme boxen ergens bij je ap / usb ding, of is de afstand niet erg groot?
Heb channel verandert, gaat nu iets beter, maar nog steeds veel packetloss. De AP staat in een gewone kast, enige electronica in de buurt is het modem ernaast en de telefoon op hemelsbreed krap een meter. Hemelsbreed staat de AP zo een 5 meter van de pc, misschien 6, hoogstens 7. Het hoeft maar door 1 muur en 1 deur.
Ecodan warmtepomp
ik heb ook een hoop gelazer gehad met een zwak wireless lan zelfs direct naast accespoint, wat precies de oplossing was weet ik niet precies maar dit had ik veranderd:JT schreef op 21 maart 2004 @ 22:47:
Heb channel verandert, gaat nu iets beter, maar nog steeds veel packetloss. De AP staat in een gewone kast, enige electronica in de buurt is het modem ernaast en de telefoon op hemelsbreed krap een meter. Hemelsbreed staat de AP zo een 5 meter van de pc, misschien 6, hoogstens 7. Het hoeft maar door 1 muur en 1 deur.
-accespoint vast op 11mbit, niet auto.
-kanaal 1 gekozen.
-drivers geinstalleerd van de website van de adapter zelf, niet van de realtec site.
er zit een encryptie op en werkt nu echt perfect, hij pakt zelf de gewenste overdrachtsnelheid op met een goede ontvangst. heb al software over het netwerk geinstalleerd en dat ging zonder problemen.
Wat is dit voor telefoon? Een draadloze, of gewoon een met een snoer. Als het een draadloze is zou je de stroom eens van telefoon + station af moeten halen, en kijken wat er dan gebeurd. Draadloze telefoons geven namelijk ook vrij vaak storing.JT schreef op 21 maart 2004 @ 22:47:
enige electronica in de buurt is het modem ernaast en de telefoon op hemelsbreed krap een meter
Bij windows xp wil ook het uitzetten van de 'wireless zero configuration' service nog wel eens werken. Ik weet niet of deze service ook op 2000 staat, maar je zou er eens naar kunnen zoeken.
Je zou eventueel ook een ander usb poortje kunnen gebruiken, want stel dat het nou net aan een brakke usb aansluiting ligt. Zal wel niet, maar je kan het nooit zeker weten.
Ik heb dat nu ingesteld, een nieuwe ping naar mijn acces point (50x) gaf een packetloss van 18%. Maar internetten verloopt bijna net zo goed als normaal. Link quality zit meestal rond of net boven de 40% en Signal Strength zit zo rond de 60%. De vraag is hoe lang alles zo goed zal blijven gaan. Want vanochtend had ik weer helemaal niks terwijl het gister goed ging.Dnc1n schreef op 22 maart 2004 @ 00:10:
[...]
ik heb ook een hoop gelazer gehad met een zwak wireless lan zelfs direct naast accespoint, wat precies de oplossing was weet ik niet precies maar dit had ik veranderd:
-accespoint vast op 11mbit, niet auto.
-kanaal 1 gekozen.
-drivers geinstalleerd van de website van de adapter zelf, niet van de realtec site.
er zit een encryptie op en werkt nu echt perfect, hij pakt zelf de gewenste overdrachtsnelheid op met een goede ontvangst. heb al software over het netwerk geinstalleerd en dat ging zonder problemen.
Met draad. Waar kan ik die optie vinden ?Grimli schreef op 22 maart 2004 @ 00:20:
[...]
Wat is dit voor telefoon? Een draadloze, of gewoon een met een snoer. Als het een draadloze is zou je de stroom eens van telefoon + station af moeten halen, en kijken wat er dan gebeurd. Draadloze telefoons geven namelijk ook vrij vaak storing.
Bij windows xp wil ook het uitzetten van de 'wireless zero configuration' service nog wel eens werken. Ik weet niet of deze service ook op 2000 staat, maar je zou er eens naar kunnen zoeken.
Je zou eventueel ook een ander usb poortje kunnen gebruiken, want stel dat het nou net aan een brakke usb aansluiting ligt. Zal wel niet, maar je kan het nooit zeker weten.
Ecodan warmtepomp
Ik heb onderstaande even uit een ander draadje gevist:
Q: I keep losing my Wireless connection under Windows XP?
A: This could be caused by the Wireless Zero Configuration service. To disable it go to control panel, click ?Administrative Tools?, then open ?Services?, scroll down to the ?Windows Zero Configuration Service?, go in to it?s properties to disable it. You can manually configure the Wireless adapter, by going to the adapter properties in network connections, click configure, all configurable options are listed under the ?Advanced? tab. Please note that if you disable the Wireless Zero Configuration service, you will not be able to configure the adapter through the Windows Wireless tab.
Een Nederlandse versie hiervan zal ook wel ergens op het forum te vinden zijn, mocht dit nodig zijn. Nogmaals, dit gaat over windows XP, ik weet niet of dit ook van toepassing is op 2000.
In dit topic: [rml][ WLAN] Oplossingen voor "Connection unavailable"[/rml] worden nog wat meer oplossingen aangedragen
Q: I keep losing my Wireless connection under Windows XP?
A: This could be caused by the Wireless Zero Configuration service. To disable it go to control panel, click ?Administrative Tools?, then open ?Services?, scroll down to the ?Windows Zero Configuration Service?, go in to it?s properties to disable it. You can manually configure the Wireless adapter, by going to the adapter properties in network connections, click configure, all configurable options are listed under the ?Advanced? tab. Please note that if you disable the Wireless Zero Configuration service, you will not be able to configure the adapter through the Windows Wireless tab.
Een Nederlandse versie hiervan zal ook wel ergens op het forum te vinden zijn, mocht dit nodig zijn. Nogmaals, dit gaat over windows XP, ik weet niet of dit ook van toepassing is op 2000.
In dit topic: [rml][ WLAN] Oplossingen voor "Connection unavailable"[/rml] worden nog wat meer oplossingen aangedragen
Pagina: 1