Toon posts:

[XP Pro]Outlook XP crasht na installatie Office XP SP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk heb ik Office XP SP3 geinstalleerd. Na dit gedaan te hebben kwam ik er achter dat mijn outlook problemen geeft. Ik gebruik outlook om de mail op zowel mijn chello account als hotmail account te lezen. De problemen zijn als volgt:

- Chello (POP3): Wanneer ik op send/recieve klik consumeert outlook 100% CPU en reageert deze vervolgens niet meer.
- Hotmail: Het verzenden en ontvangen gaat goed maar het lezen van mail genereert onderstaande foutmelding waarna outlook eruit klapt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Error Signature:
AppName: outlook.exe AppVer: 10.0.2627.1 ModName: unknown
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 02cae8e8
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb office er vervolgens helemaal af gegooid en vers vanaf de CD geprobeerd te installeren maar tot mijn grote verbazing bleek na de installatie SP3 weer geinstalleerd te zijn!

Ik heb al op het www gezocht maar kon hierover niets vinden.
Misschien iemand anders?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 18:24 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Outlook zijn beter op z'n plek in Software Algemeen, ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Ik heb een paar dagen terug (ongeveer) hetzelfde meegemaakt.
Mijn senario is altijd hetzelfde en is alsvolgt:

-Outlook start op
-Mail check begint
-Outlook crasht zodra er een email binnen komt met electronische handtekening aka certificaat.
-Outlook komt met het scherm 'MS Outlook word afgesloten, wilt u een rapport verzenden... etc'
-Outlook herstart automatisch (als je het vinkje weglaat) en de cyclus begint opnieuw.

+ Bijkomstigheid is dat Outlook de mail op de server laat staan.

Wat ik net gedaan heb is Outlook in 'safemode' starten. Vanaf de cmdline of vanuit je Run tik je: outlook /safe , je krijgt dan een melding dat Outlook gaat installeren, geen nood, al je isntallingen blijven behouden.
Outlook start vervolgens _zonder_ het 'preview pane'.

Na deze actie kwam bij mij de mail gewoon weer binnen (in de safemode).

Ik heb net Outlook gewoon opgestart (niet in safemode) en een paar mailtjes ontvangen welke zonder crashen binnen kwamen. Ik hoop dat dit zo blijft. Mocht Outlook toch nog crashen dan edit ik deze post nog.

Ik hoop dat meer mensen hiermee geholpen zijn. :)

-Pwn the day-

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heeft dit voor mij niet geholpen. Het binnenhalen van de e-mail gaat goed maar wanneer ik een mailtje probeer te openen (of te bekijken via het preview pane) krijg ik weer bovengenoemde foutmelding.

Ik vind het alleen erg vreemd dat wanneer ik outlook de-installeer en vervolgens weer vers vanaf de cd installeer, ik toch weer SP3 blijk te hebben.

Update:
Het lijkt alsof outlook problemen heeft met het ophalen van e-mail vanaf de chello mailserver (POP). Wanneer ik via webmail mijn mailbox leeg gooi en vervolgens outlook opstart start deze wel gewoon door en lijkt er niets aan de hand. Ook is het zo dat e-mails die op de mailserver staan, bij het opnieuw opstarten van outlook, weer door outlook worden opgehaald.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 21:08 ]

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Helaas heb ik mijn probleem (ook) weer terug.
Zodra en een mail binnenkomt mét certificaat klapt Outlook er direct uit. De mail word niet v/d server verwijderd en blijft dus binnen komen. De enige oplossing is outlook starten in safemode of via webmail de emails verwijderen.

Ik heb sinds gisteravond het previewpane uit gezet aangezien dit het enige visuele verschil is tussen de normale- en de safemode.

Zodra ik weer mail heb gehad met een cerificaat post ik hier mijn bevindingen.

Het lijkt overigens daadwerkelijk aan SP3 te liggen. Ik heb mijn PC en de PC van mijn vriendin gelijktijdig voorzien van het Office pakket met het enige verschil dat ik wel SP3 geïnstalleerd heb en op mijn vriendin haar PC dus niet.

[edit]

Ik heb net nog even stevig gezocht maar het blijkt niet mogelijk om SP3 te uninstalleren.
De enige mogelijkheid die je hebt, is Office compleet te uninstalleren en te herinstalleren. Dus alles, excel, word, powerpoint, offce, access. Hiermee loop je volgens mij dus het ricsico later gedownloade templates e.d. eventueel kwijt te raken... Beetje vreemde actie van Microsoft maargoed.

[edit 2]

Helaas.
Ook het uitzetten van het previewpane heeft geen oplossing geboden.
Ik ga nogmaals zoeken of SP3 op de 1 of andere manier handmatig te verwijderen is, zo niet dan zit er niets anders op dan Office compleet te herinstalleren.
[rant]
Ik begin er namelijk onderhand echt schijt-ziek van te worden. Bij iedere mailrun van vandaag (30 gehad) zit wel een mail waar een certificaat aan hangt. Dat houd in dat ik net 30x Outlook heb zien opstarten en crashen. Niet alleen onhandig maar ook hoogst irritant.
[/rant]

[ Voor 43% gewijzigd door Nowhereman op 21-04-2004 20:07 ]

-Pwn the day-

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:24

SdR

Is hier nog een oplossing voor gevonden gezien ik via Exchange dit zelfde probleem heb?

Don't Speak, Just Think

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Als je Windows XP pro /home hebt geinstalleerd, probeer dan je systeem te restoren vanaf een restore point waar je Office XP SP3 nog niet geinstalleerd hebt.

Suc6 ermee :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door NRGetic op 04-01-2006 10:34 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Ik heb praktisch hetzelfde, maar dan met Outlook 2000 i.c.m Exchange 2003: Outlook hangt bij inkomende mail. Herstart ik Outlook, is de mail gewoon binnen, maar Outlook crasht dan 'gewoon' weer op de volgende binnenkomende mail. Tot op heden geen oplossing gevonden, maar Outlook in safe mode starten omzeilt hier het probleem vooralsnog. Het probleem komt uitsluitend op één bepaalde reeks laptops voor 8)7

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1