Toon posts:

Q-tec + ATI9800XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vrijdag een 19 maart een nieuw computertje
het is een P4 2,8 Ghz HT met 1MB cache op een MSI 875P Neo -Fis2R
en een Asus9800XT video kaart.
Het hele spul word aangedreven door een q-tec 400 Watt voeding..

Met desktop werk heb ik geen problemen maar zodra ik het 3D geweld wil gebruiken knalt de computer na 10 to 15 minuten helemaal uit, ik moet de stekker er uit trekken en er weer in duwen om hem aan de gang te krijgen. na het lezen van de FAQ grijg ik sterk het vermoeden dat de Q-tec (shit) voeding het niet aan kan. :(

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:35

_Ernst_

Mark It Zero!

Idd grote kans dat het aan de voeding ligt. De 400 watt versie van Q-tec is nogal brak en kan lang geen 400 watt leveren.
Ik zou een nieuwe voeding kopen, een ander merk of anders een q-tec 550 watt, want die zijn een stuk beter. Zo één heb ik zelf ook en die doet het goed :) (P4 2,8 en R9800)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de ATI9800 kaart aan een apparte atx voeding 350W gehangen.
maar nog steeds knalt de computer uit als ik unreal2 of een ander spel speel.
ik heb ook al 3Dmark2003 laten draaien maar dat gaat prima het syteem draaid nog steeds na een half uur.

dit is het systeem

MSI 875P NEO FIS2R moederboard + nieuwste bios
P4 2800 HT met 1 MB cache + intel BOX ventilator
maxtor 160 GB 7200 HD
Aopen DVD speler
Acer CD re-writer 6X4X32
Q-tec 400Watt voeding (Plus tijdelijk een losse voeding om de VGA te voeden)
ik gebruik de onboard sound en Netwerk

Waar moet ik dit gaan zoeken ?

Verwijderd

Ik denk dat het toch aan je voeding ligt, want ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Alleen ik heb dan nog zelfs een 550W Q-tec voeding. Ik heb laatst een andere voeding geprobeerd en daarmee had ik er helemaal geen last van.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
ik heb de afgelopen maand al zeker 3x gepost, in een topic waarin mensen last hebben van hun q-tec 400w. Het ligt dus aan je voeding (de q-tec 550W is wel goed (edit: hierboven staat dat die ook niet altijd naar behoren werkt, maar ik heb daar iig minder negatieve dingen over gehoord dan over de 400W) , maar de 400w is bagger). Check de search of mij posthistory er dus maar eens op na.

ps: ik snap eigenlijk niet waarom je hier een topic over opent: Het probleem lijkt me overduidelijk en de oplossing is een nieuwe voeding. Wat verwacht je dan van dit topic?
Als je vragen hebt over welke andere voeding je moet nemen, dan moet je even posten in het het grote "welke voeding moet ik nemen"-topic, dus ik snap je punt niet helemaal.

[ Voor 57% gewijzigd door Herr Muller op 20-03-2004 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarom gaat de PC dan nog steeds uit als ik de VGA een aan Aparte voeding hangt ? het lijkt mij niet dat een P4 2800 en een HD meer dan 300 Watt op sleurpen ? of heb ik het mis..

Maar ik zal er eens een 350 Wat Aopen Voeding in hangen kijken of dat werkt..

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Je kunt je videokaart niet aan een andere voeding hangen, niet alle stroom gaat via die molex op je videokaart, het meeste over je agp poort en die maakt weer gebruik van je qtec400

Verwijderd

Topicstarter
Ok andere voeding dus. vreemd genoeg bij informatique gekocht als er zoveel problemen zijn met die dingen waarom worden ze dan nog verkocht ?

mijn + 12V is 11,10 volt <------------------ ??????
mijn + 5V is 5,03
mijn 3,3V is 3.20

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 20:38 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 15:41

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 20:36:
Ok andere voeding dus. vreemd genoeg bij informatique gekocht als er zoveel problemen zijn met die dingen waarom worden ze dan nog verkocht ?

mijn + 12V is 11,10 volt <------------------ ??????
mijn + 5V is 5,03
mijn 3,3V is 3.20
omdat het een goedkope voeding is die voor een simpel systeem perfect werkt ;)
en jah heel simpel je 12 volt is gewoon veel te laag en waneer hij nog ook eens een 3d ap aan gaat spreken zal je 5 volt ook nog naar beneden gaan ;)

niet verder gaan zeggen van maar dit en dat gewoon even een goede aopen of andere voeding van minimaal 350 W er in hangen en gaan met die banaan ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
damn alweer een brakke q-tec, die dingen zouden verboden moeten worden :)

• Shunt

Shunt

Boe

PilatuS schreef op 20 maart 2004 @ 21:25:
damn alweer een brakke q-tec, die dingen zouden verboden moeten worden :)
nee de gebruikers die iets kopen zonder na te denken en zonder onderzoek te plegen moeten verboden worden.
er staat op die dingen dat die 400 W peek vermogen is ;). de verkopers maken daar van dat hij gewoon 400W kan leveren. als dan gewoon goed na denkt weet je ook dat je voor 30 euro nooit een 400 W super voeding kan kopen. en vooral niet als je er voor een aopen 400W bijna het dubbele moet betalen ;).

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
hier moet ik toch ff op reageren...

Ik heb bij informatique om een goede voeding gevraagd. Dus heb ik deze gekocht in goed vertrouwen . Als jij een TFT scherm koopt en er zit binnen een dag 8 dode pixels in dan is dat toch ook niet de schuld van de koper.. nou word ie mooi zeg.... Als je niks beters te zeggen hebt zeg dan aub niets...

[off topic]

3 jaar geleden was Got nog leuk maar nu krijg je bij elke vraag commentaar
van mensen Die alles al weten. Gebruik je kennis om mensen te helpen en niet om onwetende af te zeiken. :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 22:08:

Ik heb bij informatique om een goede voeding gevraagd. Dus heb ik deze gekocht in goed vertrouwen . Als jij een TFT scherm koopt en er zit binnen een dag 8 dode pixels in dan is dat toch ook niet de schuld van de koper.. nou word ie mooi zeg.... Als je niks beters te zeggen hebt zeg dan aub niets...

[off topic]

van mensen Die alles al weten. Gebruik je kennis om mensen te helpen en niet om onwetende af te zeiken. :r
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ mee eens, chill is een beetje gebruik je kennis om mensen te helpen en niet om te laten zien dat je er meer van weet;)

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023

[off topic]

Als ik jou was zou ik informatique mailen en vragen of je een echt goede voeding kunt inruilen, tegen een meerprijs natuurlijk.

ik zat hier 3 jaar geleden nog niet, maar wat ik alleen maar wil zeggen dat je de 4e persoon bent die ik "help" met een niet werkende pc, door hem erop te wijzen dat zijn q-tec voeding bagger is. (1, 2, 3 en jij bent de 4e). Als ik alleen al in 4 topics vermeld, dat q-tec bagger is, dan moet het toch mogelijk zijn om dat met de search te vinden. Bovendien wijst jou probleem zo duidelijk op een brakke voeding (bij zware load, doet ie het niet meer), dat het een beetje irritant is.
Het was zeker niet de bedoeling om je af te zeiken. Ik heb je geholpen met je probleem en je erop gewezen dat je in het vervolg beter eerst de search kan gebruiken. Om dan te zeggen dat je wordt afgezeken...

offtopic:
edit: reactie op hieronder. Als je naar de data kijkt van die links, dan zie je dat ik pas de 3e keer een geïrriteerde post postte. mja, idd geen flame voor de rest :)

[ Voor 9% gewijzigd door Herr Muller op 21-03-2004 00:04 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Herr Muller schreef op 20 maart 2004 @ 23:26:
[...]

Het was zeker niet de bedoeling om je af te zeiken. Ik heb je geholpen met je probleem en je erop gewezen dat je in het vervolg beter eerst de search kan gebruiken. Om dan te zeggen dat je wordt afgezeken...
Tja, je hebt helpen en helpen.. ik denk dat realcoyote moeite heeft met de manier waarop je helpt.. (heb even je links bekeken en me vermoeden is bevestigd)
Maar laten we niet gaan flamen, dat is niet lief O-) O-)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ik weet ook wel dat het iritant is.. heb het zelf ook op mijn eigen kawasaki GPX-GPZ website.
Maar men mag hier toch wel wat toleranter zijn tegen over mensen die er minder van weten.

Ik heb ook het hangen en opstartproblemen topic gelezen en via dat had ik al een vermoeden dat het de voeding was.
als ik de search gebruik dan krijg erg veel topics waar van je een klein deel kan gebruiken.
ook ontbreekt het mij aan een antal Tweakers termen en woorden etc.
Dus ik ga morgen naar de PC discount beurs in leiden om te kijken voor een andere voeding. en breng deze volgende week zaterdag lekker weer terug naar informatique.

Verwijderd

Wat het is is dat die 2,8GHz P4 van je met 1MB L2 cache een prescott is. En die vreten nou eenmaal ERG veel (worden ook erg heet). dikke kans dat dat hem is. Hang je hele systeem eens aan die 350 watt.

Weet je trouwens ZEKER dat je geen software probleem hebt? Een spywareduiveltje wat prutsts? Een satanische HLSW? Een demonische Driver?

Die +12V is érg crap...

Verwijderd

11,10 volt
3 problemen:

1. je hebt een P4 (wordt middels 3-pass regelaar gevoed uit de 12V)
2. je hebt een Radeon 9800XT (zuipertje, wordt gevoed door +5 en +12V gezamelijk)
3. je hebt een Q-tec 400 (die maximaal 338,7 Watt kan leveren, waarvan 12A op de 12V)

Ik raad je aan om een voeding te zoeken die meer dan 16A op de 12V lijn kan leveren.
Met desktop werk heb ik geen problemen maar zodra ik het 3D geweld wil gebruiken knalt de computer na 10 to 15 minuten helemaal uit
Omdat het niet meteen in 3D gebeurt vermoed ik toch (ook?) een koelingsprobleem. Spanningen droppen namelijk nogal snel, terwijl temperatuur in een kast langzaam oploopt. Test het eens door je zijpaneel eraf te laten en een kamerventilator erop te zetten. Als hij dan langer in 3D blijft ligt het aan de te beperkte airflow in je kast (en ja, je CPU is beveiligd tegen dergelijke fratsen, maar je videokaart, moederbord etc niet). (echter komt het in dat geval dan vaker voor dat je naar de desktop terugvalt, BSOD's of spontane resets, geen PC die uit gaat).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 08:15 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een nieuwe voeding gaat kopen, koop dan zeker geen Q-Tec.
De 550Watt heeft mijn DVD Fikker opgeblazen. ;( (RIP DVR-104)

Koop gewoon een fatsoenlijke voeding van bijvoorbeeld Enermax, Antec ed. daar heb je namelijk veel meer aan.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Shunt

Shunt

Boe

[off topic]

ik geef al aan dat het meestal ook door de onkunde van een verkoper komt maar als je een pc koopt is het verstandig om niet het goedkoopste te kopen. zo is dat nu al sinds het begin. dit was geen flame of wat dan ook maar ik begin een beetje vervelend te worden door al die mensen die het nodig vinden om die voedingen af te zijken.

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
ok vergeven en vergeten lets be friends. O+

heb nu een enermax 460W voeding gekocht in leiden. tot nu toe nog geen problemen...............ff afkloppen ;)

Verwijderd

De Enermax heeft 33A voor zijn 12V lijn ter beschikking, dus als het inderdaad daar heeft gelegen dan zit je nu ruimschoots onder de pannen ;)

Succes en veel plezier, nu het gamen tenminste weer normaal loopt \o/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 08:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeker en nu crashed hij ook niet meer in doom3
enermax _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Shunt

Shunt

Boe

hmmz ik heb zo juist mijn broertjes pc in elkaar geflanst.
amd 64 3000
ati radeon 9800 pro
60 gb ibm
brander
op een 450 W Qtec en tot nu toe doet alles het perfect. ;)
ik ga zoizo hem aan raden om een ander merk voeding te nemen. maar zolang het werkt werkt het :X

Game PC

Pagina: 1