P4P800 schokkerend geluid en graphics in alle spelletjes!

Pagina: 1
Acties:

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:23

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Nou, ik weet het niet meer.. wat dit betreft tenminste :P

Mijn p4p800 systeem schokkert als ik need for speed of flightsimulator 2004 speel. Ik heb 3 x dit forum en google doorzocht, vrienden gevraagd, zelfs me geluidskaart onboard disabled en me soundblaster 5.1 in het laatste pci slot gestopt? zelfde probleem!

Mijn_mooie_computer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz
Moederbord : ASUSTeK Computer Inc. P4P800
Geheugen : 511MB DDR-SDRAM

Monitor/Panel : Iiyama A902MT VisionMaster Pro 451
Adapter : NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X

Harde Schijf : Raid 0 Volume
Seriële/Paralelle Poort(en) : 9 COM / 1 LPT

Apparaat : Creative SB Live! Value (WDM)
Apparaat : Creative SB Live!-spelpoort

Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 prof. SP1

Kan er iemand een tip geven hoe ik dit geschokker uit die spellen en waarschijnlijk alle spellen kan halen? ik wordt er gek van! Elke seconde wel 2 x *bup* / geen geluid. vreselijk.

Ohja, btw: ik overclock niet, alles staat op normaal. :)

[ Voor 5% gewijzigd door tomic op 20-03-2004 18:03 ]

Toch maar een weblog?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heb je een ipanel?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Misschien erg voor de hand liggend. Maar is je vga kaart niet te zwak voor de spellen die je wilt spelen?

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

need for speed draait "prima" (niet schokkend, wel lelijk) op een geforce 4 mx440

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Wat is een ipanel?
Overigens ga ik nu de nieuwste drivers voor me creative geluidkaart installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door tomic op 20-03-2004 18:20 ]

Toch maar een weblog?

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heb je dus niet..

nee, een ipanel is een ding van asus wat met een leuk displaytje allerlei info laat zien, en jouw klacht is typisch voor iemand met een ipanel. de ipanel zet namelijk om de zoveel seconden heeeeel even je pc in soort van standby.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
powerflux schreef op 20 maart 2004 @ 18:25:
heb je dus niet..

nee, een ipanel is een ding van asus wat met een leuk displaytje allerlei info laat zien, en jouw klacht is typisch voor iemand met een ipanel. de ipanel zet namelijk om de zoveel seconden heeeeel even je pc in soort van standby.
Oh... nee, dat heb ik niet

**update**

Na het installeren van de nieuwe creative drivers is het geschokker wel minder hetzij het is overgegaan in enkele mili of nano seconden waardoor het klikt als een mega reverb of soort echo zonder galm.

** andere bios settings geprobeerd, agp apenture size naar 4mb gezet. geen effect.

help?

[ Voor 7% gewijzigd door tomic op 20-03-2004 19:07 ]

Toch maar een weblog?

Verwijderd

logisch, fs2k4 is ontzettend zwaar.. draait nooit goed.. je moet je instellingen lager zetten die mx440 trekt het niet..

ook niet vergeten je chipset drivers te installeren...

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Probeer eens een wat dikkere 3d-plank. Want wat doe je nu met een MX? Tja, beeld krijgen, maar echt spellen spelen...

Misschien kan je ff tijdelijk een snellere kaart lenen van een vriend ofzo. Mocht ie dan het niet naar behoren doen is wat mis.

PS probeer eens 3dmark te draaien, en vergelijk met andere met zelfde configuratie.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Ik ga idd wel eens even iemand lief aankijken voor een snellere videokaart

tnx allemaal.

Toch maar een weblog?

Verwijderd

maaar... als jij je instellingen een beetje behoorlijk regelt zul je wel spellen normaal moeten kunnen draaien..

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

MX440? Op zo'n pc een MX440.

Tja.. dan is het niet gek dat FS2004 niet perfect draait, de videokaart is gewoon te zwak ervoor. Ik hoop dat je een 128mb versie hebt..als jde de 64mb versie hebt.... ouch...

Nou ja, als je alle instellingen in FS2004 laag zet dan zou je wat betere speelbaarheid hebben. Maar... met de MX440 kom je er gewoon niet meer me. En ja, alle instellingen laag is lelijk....

[ Voor 33% gewijzigd door swampy op 20-03-2004 23:55 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

je hebt een P4P800. heb je wel de intel inf chipset drivers opgehaald want erzonder is de AGP disabled...... try the latest version......

ik kan wel zien dat je xp pro hebt maar niet of het nederlands is of engels dus selekteer ff in de 1e url.

(note: dit is ALLEEN voor de P4P800. hebben anderen een andere bord maar wel met intel chipset dan ga je naar de 2e link.)

http://downloadfinder.int...oductID=1049&DwnldID=6934

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Support_Intel.asp

en verder heb je de MAM aangezet, dus niet op auto ? dat kan nog wel snelheidsvoordeel opleveren, weet je niet wat mam is dan search je ff naar MAM met mij als topic starter

@swampy ik heb ook een P4P800 met P4 2,8 en 800 fsb maar met GF2 GTS, tis gwoon geldgebrek maar me kaartje blijft goed presteren in elke spel en blijft me steeds verbazen letterlijk.....

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 04:17 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

GF4mx te zwak? Ik draai FS2004 hier vloeind op een AMD XP1800+ met 256mb . Installeer idd je chipsetdrivers eens. :)

[ Voor 6% gewijzigd door mentalmadnizz op 21-03-2004 09:10 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Op het moederbord zit ook een goede on-board sound card, probeer deze eens.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 09:11:
Op het moederbord zit ook een goede on-board sound card, probeer deze eens.
offtopic:
Goed? 't Geluid wat uit die onboard sound komt is toch een stuk slechter dan wat er uit een SBLive! komt. Ik heb voor de grap de onboard van mijn P4P800 eens getest, maar het geluid is zo blikkerig, zelfs met extra versterker erachter enzo...

Ontopic: welke drivers heb je voor de videokaart? Voor een GF4(MX) zou ik niet de nieuwste nemen, maar de 43.XX drivers, deze zijn het snelst voor die kaarten. Verder kun je eens kijken of er geen rare processen draaien in de achtergrond.

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:41
tomic schreef op 20 maart 2004 @ 18:39:
[...]

** andere bios settings geprobeerd, agp apenture size naar 4mb gezet. geen effect.

help?
agp apenture size? is dat niet aparture size? en moet dat nie veel meer zijn dan 4mb? 32mb? 64mb?! just a thought :p

Verwijderd

Denk persoonlijk ook niet dat het je videokaart is.....heb flightsim 2004 altijd "oke" gedraaid op me p4b'tje+1.5ghz met oud sdram en een geforce2 mx400...
inmiddels wel een radeon9800pro...maar toch 8)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
is dit niet zo1n met een ati igp9100 chipset? Die vind ik persoonlijk namelijk erg brak ...

• koraks
  • Niet online
offtopic:
[quote]is dat niet aparture size?[/quote]
Nee, het moet zijn 'aperture' (Eng.: 'opening')
Pagina: 1