Met VirtualDub wil ik een Avi bestand van 23.976 fps converteren naar 25 fps (PAL).
Nu kan ik in het programma een aantal instellingen kiezen.
Moet ik om te beginnen bij video 'full processing' doen of 'direct stream copy'?
Verder als ik naar 'Video', 'Frame rate' ga moet ik een aantal dingen invullen:
- Source rate adjustment
Moet ik hier no change selecteren? (ik las ergens dat je eerst moest 'boosten' ofzo naar 24 fps, is dat hier de bedoeling?)
- frame rate conversion
Hier kan ik selecteren: convert to fps (en dan 25 invullen)
- inverse telecline (3:2 pulldown removal)
Hier heb ik 'none' geselcteerd (progressive). Is dit goed?
Dus dit is alles wat ik moet doen?
De audio heb ik van het origineel (23.976) geript met VirtualDub als .WAV bestand.
In AC3Maker heb ik een optie 'change framerate from: 23976 to 25000' geselecteerd. Ik neem aan dat de audio van AC3 file dan sycnhroon moet lopen met de video na conversie. Heb ik gelijk?
Harstikke bedankt voor jullie inzichten en tips!
Het gekke is dat als ik dit op deze manier zo doe.. dan geeft ie aan dat het bestand 178 GB wordt!!! Moet ik in dat geval 'Compressie gebruiken'? Zo ja? Welke? Thx a lot!!
Nu kan ik in het programma een aantal instellingen kiezen.
Moet ik om te beginnen bij video 'full processing' doen of 'direct stream copy'?
Verder als ik naar 'Video', 'Frame rate' ga moet ik een aantal dingen invullen:
- Source rate adjustment
Moet ik hier no change selecteren? (ik las ergens dat je eerst moest 'boosten' ofzo naar 24 fps, is dat hier de bedoeling?)
- frame rate conversion
Hier kan ik selecteren: convert to fps (en dan 25 invullen)
- inverse telecline (3:2 pulldown removal)
Hier heb ik 'none' geselcteerd (progressive). Is dit goed?
Dus dit is alles wat ik moet doen?
De audio heb ik van het origineel (23.976) geript met VirtualDub als .WAV bestand.
In AC3Maker heb ik een optie 'change framerate from: 23976 to 25000' geselecteerd. Ik neem aan dat de audio van AC3 file dan sycnhroon moet lopen met de video na conversie. Heb ik gelijk?
Harstikke bedankt voor jullie inzichten en tips!
Het gekke is dat als ik dit op deze manier zo doe.. dan geeft ie aan dat het bestand 178 GB wordt!!! Moet ik in dat geval 'Compressie gebruiken'? Zo ja? Welke? Thx a lot!!
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 17:52 ]