Toon posts:

[WLAN] Obstakel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag:

Ik ga binnenkort verhuizen, en woon straks vlak bij een vriend van me.
We willen hier een Wireless Lan opzetten tussen de huizen, alleen er zit een "kleine" flat cq. appertement complex tussen die 1 verdieping hoger is.

Is het mogelijk om toch een verbinding te krijgen ondanks er hemelsbreed een obstakel tussen zit. Ik heb begrepen dat er ook een verticale hoek is wat de antenne uitstraalt.

Het gaat om de volgende antenne:
8.5 dBi Pico Cell Patch Antenna van Dlink
horizontal 70°
vertical 65°

http://www.dlink.com/products/?pid=53

Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.projectserve.nl/wifi1.jpg

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:24
Je kan het proberen, maar ik geef je niet veel kans.
Voor zulke opstakels moet je eigenlijk wel vrij zicht tussen de antennes hebben, maar met n berg geluk ga je er doorheen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je het antenne signaal schuin (ong 10gr.) de lucht in laat schieten, en tevens aan de andere kant; zou je dan geen signaal kunnen hebben? , omdat je dan "over" de flat heen gaat..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:24
Nee.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Even de nee toelichten:
De zender moet de ontvanger kunnen "zien". Omdat bij deze frequenties de stralen (nagenoeg) rechtdoor gaan moet je dus (vrij vertaald) zicht op elkaar hebben.
Je kan het dus niet zoals in jouw voorbeeld zien dat de radio-golven elkaar zien.
Dat is net even wat anders

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 22:06:
Even de nee toelichten:
De zender moet de ontvanger kunnen "zien". Omdat bij deze frequenties de stralen (nagenoeg) rechtdoor gaan moet je dus (vrij vertaald) zicht op elkaar hebben.
Je kan het dus niet zoals in jouw voorbeeld zien dat de radio-golven elkaar zien.
Dat is net even wat anders
Bedankt voor de info!
Pagina: 1