USB hub 1.1 compatible

Pagina: 1
Acties:

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 13:31
Ik ben naar een pcwinkel gegaan omdat ik een USB hub nodig had. Enfin, ik vroeg duidelijk om een externe USB 2.0 4xHub van Sweex. Ik kom net thuis en maak de doos open heeft dat droppie een USB 1.1 4x Hub van Sweex meegegeven. Nu weet ik dat bij memorysticks oa de transmissiesnelheid behoorlijk scheelt bij USB 1.1 en 2.0. Maar maakt het veel verschil voor randapparatuur ala scanner/tekentablet/webcam ?

(anders laat ik de doos namelijk 'netjes' zodat ik hem maandag kan omruilen)

[ Voor 10% gewijzigd door TutanRamon op 20-03-2004 16:50 ]

We see things as we are, not as they are

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Nee, opzich niet, die vragen toch niet de snelheden die je usb 2 zou halen.

http://www.home.zonnet.nl/bloemberg111/usb.htm linkje over usb snelheden

Verwijderd

Het is misschien wel goed om het toch voor USB 2.0 hi-speed om te ruilen voor apparaatjes die je in de toekomst nog gaat aanschaffen (ja ook voor scanners!). Let dus op dat het hi-speed is en niet full-speed, want dat is gelijk aan de maximale doorvoersnelheid van USB 1.1. (12 Mbit/s) Scheelt een factor 40! In theorie dan...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 17:02 ]

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
lijkt me wel verstandig om het om te ruilen, je betaalde immers voor een duurder product?

en is het niet zo dat bij een usb hub de snelheid wordt verdeeld over alle apparaten?
Dan is het dus zowiese verstandiger om een snellere versie te hebben, ookal sluit je alleen usb1.1 apparaten aan.

I’m not like the OTTERS

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 13:31
actieman schreef op 20 maart 2004 @ 17:06:
lijkt me wel verstandig om het om te ruilen, je betaalde immers voor een duurder product?

en is het niet zo dat bij een usb hub de snelheid wordt verdeeld over alle apparaten?
Dan is het dus zowiese verstandiger om een snellere versie te hebben, ookal sluit je alleen usb1.1 apparaten aan.
Ja, dat idee had ik ook. Ze waren wel even duur.

We see things as we are, not as they are