ik heb een Medion pc (Aldi 10/2001, Intel 1,8Ghz, 256Mb) en een van de meest coole features vind ik WoL. Het aparaat staat achter een E-tech 3in1 (www.e-tech.nu/Product_Detail/1071/N) apparaat. Als ik via een website (deze www.dslreports.com/wakeup is perfect) een Wol packet of magic packet stuur gaat mijn PC perfect aan. Werkelijk heel handig, zeker in combinatie met remote desktop!
Alleen het apparaat moet wel worden aangezet binnen 15-30 minuten nadat hij voor het laast is uitgezet... als het apparaat langer uitstond dan kan ik pakketten sturen tot ik een ons weeg (via genoemde website of met een progje, maakt niet uit) maar de PC blijft gewoon uit.
Als ik de PC daarna handmatig aanzet (wel even helemaal laten 'uit-booten' anders helpt het niet) en het daarna weer uitzet, dan werkt WOL weer perfect, tenministe voor 30 minuten of zo.. daarna is het weer hommeles...
Is er iemand die weet hoe dit komt en wat er aan te doen is..
Alleen het apparaat moet wel worden aangezet binnen 15-30 minuten nadat hij voor het laast is uitgezet... als het apparaat langer uitstond dan kan ik pakketten sturen tot ik een ons weeg (via genoemde website of met een progje, maakt niet uit) maar de PC blijft gewoon uit.
Als ik de PC daarna handmatig aanzet (wel even helemaal laten 'uit-booten' anders helpt het niet) en het daarna weer uitzet, dan werkt WOL weer perfect, tenministe voor 30 minuten of zo.. daarna is het weer hommeles...
Is er iemand die weet hoe dit komt en wat er aan te doen is..