Toon posts:

Plextor 708 Power calibration error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD brander werkt niet goed meer; ik krijg bij R media (zowel DVD als CD) constant de foutmelding "Power calibration error". Het vreemde is dat RW media (zowel DVD als CD) wel werkt.

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? In andere topics zie ik dit probleem vaker voorbij komen, maar nog niet dat het bij RW media wel goed gaat.

Het gaat dus om een Plextor 708 (DVD-recorder +/- R(W)).

Ik heb de nieuwste firmare 1.06 geinstalleerd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je op lagere snelheid brand :?

ik had dat probleem namelijk ook met bepaalde cd's dvd's

welke merk schijfjes overigens? wel het type wat op de site van plextor wordt geadviseerd?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Hij pakt vele merken niet, die hij voorheen probleemloos wel beschreef. Philips, Sony, Maxell, Mmore. Het probleem is een maand geleden spontaan ontstaan, ik begin toch bang te worden dat de laser niet in orde is.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:51
Volgens mij is hij inderdaad een beetje defect nu. Ik heb bij een RMA afdeling gewerkt van een computergroothandel. PIoneer DVD branders hebben er ook vaak last van. WE stuurden ze dan op naar Pioneer, die het probleem oploste :)

Maar Plextor staat wel bekend om goede kwaliteit, en goede service. Ik zou er gewoon mee terug gaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb inmiddels een RMA aanvraag bij plextor gedaan. Wel balen hoor, zo'n dure brander en dan nog problemen... ik had wel meer kwaliteit verwacht van Plextor.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik vind de serivce van Plextor perfect, mijn px708a was kapot ik rma request versturen dag later een mailtje trerug dat ik hem terug mocht sturen met DHL. Ik bel die lui op 3 uur later stonden ze bij me voor de deur en hebben pakketje mee genomen, 's ochtend om 8.32 uur was hij bij Plextor. Ik heb het pakketje perfect kunnen tracen via internet. De chauffeur was 2 min weg en meteen stond er op de site hoe laat het paktje opgehaald was. Dat kan met Plextor want het is heel duur als je met DHL iets wilt versturen...

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Plextor is een duur maar kwalitatief een zeer goed merk. Dat merk je bv ook aan de RMA. En wat betreft kapotte apparaten. Het is nog altijd fabriekswerk en dan kun je niet voorkomen dat er wel eens een brak apparaat van de band rolt. Dat jij nu die ene persoon bent die een brak apparaat treft is gewoon toeval dat heeft niets met kwaliteit te maken want dat had ook kunnen gebeuren met NEC, Liteon, LG, Sony, HP, Ricoh enz. Gewoon puur toeval. Wees nu blij dat je een plextor hebt dan weet je zeker dat t weer snel opgelost zal zijn, want ook voor de service heb je betaald en dat zul je nu zeker merken.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk:

- Ik stuurde een e-mail naar plextor waarna ik een RMA-nummer kreeg.
- De brander moest ik via DHL naar plextor opsturen.
- Ik kreeg de avond daarna een melding dat ik een nieuwe brander kreeg.
- DHL bracht mij een nieuwe brander.
- En die zit nu in mijn pc ;)

Service is dus erg goed en zeer snel.
Pagina: 1