Toon posts:

Pc start willekeurig uit zichzelf op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Sinds laatst heb ik een ergerlijk probleempje :(
Enkele weken geleden verkocht ik mn Desktop aan familie, en kocht ik voor mezelf een labtopje. De desktop deed het fijn bij mij, maar eenmaal aangekomen bij de familie draaide ie nog steeds lekker en instaleerden ze daar een Wifi-internet paketje ipv Breedband via n ethernet kaartje@my place.
Dit Wifi-internet is dus het enige dat werd veranderd aan het Systeem.

enkele dagen later bellen ze me op, met de melding dat de pc plots de onaardige gewoonte kreeg om snachts (geen exact tijdstip) op te starten..

dacht ik eerst lap, onnodig in den bios zitten prutsen en onbewust wat Wake-up Events zitten wijzigen, bennik dan even gaan nachecken maar alle events stonden uit...
Ik heb echt geen idee hoe ik dit vervelend probleem kan oplossen...

klinkt iemand dit bekent?

**verdere info**

PIV 2400, 512 DDR, GF3Ti200, 80gig HDD,
Mainboard: MSI 845 EMAX , BIOS is n American Megatrends
het internet draait volledig langs de USB poort van de receiver, en mn Bios toont geen 'usb' Wake-uponevent acties.

ik sluit natuurlijk niet uit dat het iets anders is dan het draadloos Inet, maar n trojan ofzo heeft toch geen macht als je PC af staat.. ?

alvast bedankt voor julie hulp,
mvg

Knie

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In hun buurt hogere piekspanningen waar de voeding niet tegenkan?
Tis maar een kromme gedachtengang, maar ik als er niets anders veranderd is kun je proberen een andere voeding? Als test dan toch :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Pssst heb je dit al gelezen:

Got Search

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

spoiler:
tekst

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
Ga eens naar apparaatbeheer op die computer en kijk bij de instellingen van dat netwerkaartje. Als je op het tabblad geavanaceerd klikt zie je daar in het rijtje 'eigenschappen' vast wel iets staan als "wake on...", schakel deze optie eens uit :)

Srry, had niet gezien dat het om een USB exeplaar ging |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Tarzan op 22-03-2004 16:35 ]

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
wat n vlugge reactie mensen tx :)

@notna de search al meermaals gebruikt maar geen oplossing uit de bus gekomen! zoals ik zei staan alle Wake-Up events uit in de BIOS en dat is de oorzaak in de meeste gevallen.. toch bedankt :)

@elect kzal es vragen om hem eens een nachtje op n ander stopcontact te leggen mischien er daar iets fout zit! tx!

@draak ??

@douwe_jan het inet draait niet via het netwerkkaartje, alles draait langs de USB! kzal es checken of er idd nergens zo'n optie staat voor dat USB adaptertje... :)

iemand anders n idee? naar mijn denken ligt het probleem bij die USB adaptor maar in mn BIOS vind ik nix over WakeUp events met USB

bedankt voor de hulp mensen!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik had het continu, automatisch aan en uit. Dat bleek aan de voeding te liggen. Hier vast niet, maar je weet maar nooit.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
Is het niet een idee om eens te proberen om dat USB ding er 's nachts uit te trekken, en dan te kijken of het niet weer gebeurt. Dan weet je tenminste zeker of het met dat ding te maken heeft (is wel vrij zeker, maar toch, je weet maar nooit :))

Anders moet je gewoon 's nachts de stroom van die pc halen, is ook niet zo veel moeite :P

..:: ::..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

douwe_jan schreef op 22 maart 2004 @ 16:37:
Is het niet een idee om eens te proberen om dat USB ding er 's nachts uit te trekken, en dan te kijken of het niet weer gebeurt. Dan weet je tenminste zeker of het met dat ding te maken heeft (is wel vrij zeker, maar toch, je weet maar nooit :))

Anders moet je gewoon 's nachts de stroom van die pc halen, is ook niet zo veel moeite :P
1e zou je idd uit kunnen testen.
2e lijkt me niet echt handig; sommige PC's kunnen dat niet hebben en dan ben je al je instellingen van je BIOS kwijt, met alle ellende van dien. Ben je nog verder van huis weg.

@draak: als je niks zinnigs te melden hebt dat bijdraagt aan het topic, reageer dan gewoon niet :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

The_Eagle schreef op 22 maart 2004 @ 16:57:
[...]
... sommige PC's kunnen dat niet hebben en dan ben je al je instellingen van je BIOS kwijt, met alle ellende van dien. Ben je nog verder van huis weg.
Dit is dan een voor mij geheel nieuwe feature hoor. Dit kan alleen voorkomen als de batterij op het moederbord naar de kl donder is. En volgens mij blijft dan nog de data in het BIOS bewaard.

Wat ik verder nog kan bedenken is dat de PC niet uit wordt gezet maar in de slaapstand en dat, door welke oorzaak dan ook, de muis bewogen of het toetsenbord aangeraakt wordt. Lijkt me vreemd maar 't is een mogelijkheid.

Schiet me nóg iets te binnen. Mijn draadloze deurbel ging regelmatig midden in de nacht af. Oorzaak bleek achteraf en na veel zoeken de mobiele telefoon van de huisarts die hier tegenover woont. :) Misschien reageert het Wifi wel ergens op?

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 22-03-2004 17:06 ]

ARME AOW’er

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht bij Device Manager > usb > allow this device to bring the computer out of standby?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

ik zet hierin huis alle pc`s snacht`s uit ivm het enorme sluipverbruik dat die dingen hebben 15 a 20 watt. en bij mij gaat het al 2 jaar goed met de bios baterijen en anders vervang je die toch.

ik zou der gewoon zo`n stekkerblok tussen gooien van 2,95 en je bent van het probleem af en het energie verbruik neemt ook af omdat je een heel zooi sluimer verbruikers kwijt bent.

voedingen van printers, beeldscherm, boxjes ect.

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Ik heb het een keer gehad dat de knop om de pc aan te zetten sluiting maakte met het frame, daardoor ging de pc op de raarste momenten aan.

Misshien omdat je hem verplaatst hebt er zoiets is gebeurt.
Dat wanneer het s"nachts afkoeld er net iets tegen het frame komt.
suc6 :)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09

Milmoor

Footsteps and pictures.

Staat het bed soms tegen het buro aan?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Topicstarter
kzal beginnen met vanacht dat USB kabeltje eens uit te trekken :)
|:( stom van me dat ik nog niet zover gedacht had :)

verder had ik mischien gedacht om mn Bios es te flashen zodat die mischien wel WakeUpevents met USB heeft die ik dan kan afzetten?
maar kheb dat nog nooit gedaan en ben er n beetje bang voor dak de pc (die intussen niet meer van mij is) nog grotere problemen zal geven?

morgen update over dat bios stekkertje Douwe :)
@microkid De pc staat niet in niet in Stand-By maar ie staat echt volledig af :) en bij DeviceManager<USB<.. dan is er geen Tab voor powermanagement als bij je ethernet kaartje :) toch bedankt microkid!

merci vo de hulp mensen! :)

en joost, je zegt daar zoiets... :9~ B)

Verwijderd

Topicstarter
hoi!
vorige nacht is de pc opnieuw opgestart :( en het USB kabeltje was uitgetrokken! vanacht nog es proberen en kben zelf alles gaan uittrekken voor de zekerheid.. :)
kheb echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn als het die modem niet is :(

stroomstoot ofzo kan toch niet echt ofwel?
alvast bedankt!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Staat er iets in het logboek van windows? (configuratiescherm, systeembeheer. logboeken)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Mijn PC heeft dit ook wel eens, maar alleen als ik hem uit zet door de power-knop 4+ seconden in te drukken. Dat komt dus eigenlijk alleen voor bij een hele nare crash.

Misschien zet jou familie de PC ook zo uit, ipv via start -> uitschakelen?

Ik heb 't verder nooit kunnen oplossen, alleen kunnen vinden hoe het ontstond.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
ja khebbet zelf gechecked, alles van dat wifi internet afgelegd en de pc starte zichzelf toch weer eens op! kga em in de paasvakantie ff formateren dat kan altijd wel wat opleveren... en kzal dat logboek ook ff checken :) ik zal later dees topic nog es bovenhalen met resultaten! nog niet sluiten aub :)

nog es bedankt!

mvg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 23:42 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Er zit in veel biossen ook een optie om de status na stroomuitval te setten. Misschien zijn er snachts wel kleine storinkjes dat 't bios denkt van hee stroom, dan moet ik weer aan.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1