Toon posts:

krijg xp 2500+ niet op 200 fsb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een xp 2500+ op een gigabyte GA-7N400-L mobo. dit moederbord ondersteunt ddr op 400mhz (2500+ is 166 FSB) dus ik wilde mijn 2500+ graag op 200mhz FSB laten lopen.. maar als ik em op 200mhz zet start de pc helemaal niet meer op en moet ik de jumper op mn mobo weer naar 100mhz fsb zetten, dan doet ie het weer.

ik weet dat hij t zou moeten kunnen. ik heb 400mhz ddr ram van twinmos. Ik weet wel van problemen met deze ram in combinatie met de nforce2 chipset. zou de ram het probleem zijn? zou t iets anders kunnen zijn? ik heb het voltage al proberen te verhogen met 7,5%.. dit maakte geen verschil.. ik kan em ook nog op 10% zetten.. zou dit het zijn? heb btw een 300W voeding. iemand een oplossing? de multiplier is locked op 11.. 2200 zou hij moeten kunnen?

plz help :*)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Nja, elke processor is anders... de meeste Barton 2500's gaan wel op 11*200 ja..
Maarja, dat geeft niet de garantie dat de jouwe dat ook wil :)
Heb je het voltage van je CPU of van je mem omhoog gegooid?
Je Vcore zou je natuurlijk wel iets omhoog kunnen doen, wie weet haal je dan wel de 2200Mhz.

Leave only footprints, take only memories

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Heb je je FSB in één keer van 166 op 200 gezet?

Frogstar#2151

Verwijderd

Topicstarter
Bertrand schreef op 20 maart 2004 @ 16:30:
Heb je je FSB in één keer van 166 op 200 gezet?
ja..aangezien ik weet dat in principe de meeste 2500's dat zouden moeten kunnen.. is daar iets mis mee dan??

en tegen mafkeez: ja dat durfde ik nog niet echt want de idle temp was al 55 graden dus ja :? maar ik zal t straks even proberen.. bij mijn dimm voltage kan ik 0,1 en 0,2 volt erbij doen.. is dit link? die 0,2 dan.. want 0,1 heb ik al geprobeerd

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:36
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 16:44:
[...]

ja..aangezien ik weet dat in principe de meeste 2500's dat zouden moeten kunnen.. is daar iets mis mee dan??

en tegen mafkeez: ja dat durfde ik nog niet echt want de idle temp was al 55 graden dus ja :? maar ik zal t straks even proberen.. bij mijn dimm voltage kan ik 0,1 en 0,2 volt erbij doen.. is dit link? die 0,2 dan.. want 0,1 heb ik al geprobeerd
Je durft niet je V-Core omhoog te doen, maar je gooit wel in één keer de FSB van 166 naar 200 Mhz, nee, dan ben je consequent bezig :X

The devil is in the details.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Probeer eerst gewoon 175Mhz, dan 180, 185 enz..
Na de 185 ofzo ga je gewoon met stapjes van 1-2Mhz je FSB opvoeren.
En steeds als je in Windows komt bijv. 3D Mark draaien.

Als hij dan na een verhoging niet meer boot reset je je bios en zet je hem op de hoogste FSB waarop hij eerst nog wel wilde opstarten.
Dan kan je de VCore iets omhoog doen, en kijken of hij bij een wat hogere FSb wel wil booten.

Mja, hoe je moet oc'en staat ook wel in de DOC FAQ:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) :)

Verder: Ik zou de temp van je cpu onder de 60 graden celsius proberen te houden.
Niet dat 70 schadelijk is hoor, ze kunnen heel wat hebben.
Maar temps van boven de 60 zijn wel vrij hoog.

Leave only footprints, take only memories

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

December schreef op 20 maart 2004 @ 16:47:
[...]
Je durft niet je V-Core omhoog te doen, maar je gooit wel in één keer de FSB van 166 naar 200 Mhz, nee, dan ben je consequent bezig :X
Iets dergelijks moet je alleen doen als je zeker weet dat je proc en de rest van je systeem voorheen al stabiel op 200 fsb hebben gedraaid. Als dat niet is gelukt, zouden slappere memtimings, meer volts @ proc of mem, betere koeling en dergelijke zaken best eens kunnen helpen. Want zomaar ineens van 166 naar 200 fsb gaan is echt niet slim ;) Ik heb het zojuist met mijn eigen sys gedaan, heb zelf ook een 2500+, maar daarvan weet ik al zeker dat hij het aan kan, en meer aan kan :)

Doe het dus in kleine stapjes, en wandel door je BIOS om te zien waar je zaken aan kan passen om je sys dus verder te krijgen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
mja ik weet op zich wel hoe ik moet overclocken :P maar ik wilde t gwoon ff allemaal wat sneller doen. Ik ga nu wel ff stap voor stap doen beginnend op 175 fsb.. jij je zin :P. maar dan blijft t probleem nog steeds dat ik em (waarschijnlijk) niet op 200mhz kan laten draaien.. maarja.. dat laat ik dan wel horen

thx

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
waarom is die voorzichtigheid dan nodig :?

alsof het iets uitmaakt of je je systeem in een stap van 166 --> 200 doet met de langzaam mogelijkste timings, of dit stapsgewijs doet om te kijken of het kan

deze kan het dus blijkbaar niet, en dan moet je wel stapsgewijs proberen

w8 nieuwsgierig af

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
TLRnZ schreef op 20 maart 2004 @ 17:03:
waarom is die voorzichtigheid dan nodig :?

alsof het iets uitmaakt of je je systeem in een stap van 166 --> 200 doet met de langzaam mogelijkste timings, of dit stapsgewijs doet om te kijken of het kan

deze kan het dus blijkbaar niet, en dan moet je wel stapsgewijs proberen

w8 nieuwsgierig af
Omdat wanneer je in 1 keer omhoog gaat, het kan zijn dat je cpu te heet wordt. Als je met kleine FSB stapjes omhoog gaat + met kleine VCore stapjes, dan stijgt je temp waarschijnlijk elke keer een klein beetje. Kom je dan aan een TE hoge temp ( > 60c ) dan kan je stoppen met het opvoeren van je VCore en FSB.

Ligt die grens onder de 200mhz fsb, maar je klokt hem ineens tot 200mhz, dan kan je cpu het mssn niet aan en ben je de zak. Als je dan per stap had overclocked was het gewoon goed gegaan

Krom verhaal, maar je snapt het mssn wel

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:41
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 16:44:
[...]

Wach ff hoor, is die 55 graadjes niet wat warmpjes voor een IDLE temp op een 2500+. Ken je nagaan wat ie op 2200 stressed voor temp zou geven. Check maar ff of alles wel goed vast zit etc.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:20
Als cpu te heet wordt, dan loopt de comp vast en dan is niet per se je cpu naar de mallemoer. Dus die stap van 166->200 moet geen probleem zijn, als je niet ineens 0,8v erbij doet of andere gekke dingen.
418O2 schreef op 20 maart 2004 @ 17:13:
[...]

Omdat wanneer je in 1 keer omhoog gaat, het kan zijn dat je cpu te heet wordt. Als je met kleine FSB stapjes omhoog gaat + met kleine VCore stapjes, dan stijgt je temp waarschijnlijk elke keer een klein beetje. Kom je dan aan een TE hoge temp ( > 60c ) dan kan je stoppen met het opvoeren van je VCore en FSB.

Ligt die grens onder de 200mhz fsb, maar je klokt hem ineens tot 200mhz, dan kan je cpu het mssn niet aan en ben je de zak. Als je dan per stap had overclocked was het gewoon goed gegaan

Krom verhaal, maar je snapt het mssn wel

iRacing Profiel

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Razkin schreef op 20 maart 2004 @ 19:09:
Als cpu te heet wordt, dan loopt de comp vast en dan is niet per se je cpu naar de mallemoer. Dus die stap van 166->200 moet geen probleem zijn, als je niet ineens 0,8v erbij doet of andere gekke dingen.
Als je met je cpu nog nooit 200 stabiel hebt gedraaid, en je gooit hem in eens op 200, bestaat er een grote dat ie dat gewoonweg niet aan kan, en er mee stopt, of zelfs gewoon naar de eeuwige overclockvelden gaat.

Hoe je ook overclockt, gooi nooit je fsb in eens met meer dan 10-20 omhoog, als je niet weet of ie dat aankan en daarbij stabiel blijft draaien.

Frogstar#2151

Verwijderd

Gewoon rustig omhoog, steeds 3-5MHz maximaal omhoog. Daarna eens CPUBurn met pifast, en eens met 3DMark draaien. Als dat stabiel is, dan is hij ook echt stabiel.

Kijk ook een naar je voltages. Ik draai dan 2400MHz met 2 volt op 300Watt, maar de meeste mensen halen dat echt niet. Vooral als je een snelle videokaart hebt houd het gauw op. Voltagewisselingen zijn funest voor de stabiliteit van overgeklokte processors.

• riemerg
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

Ik heb ook iets leuks met mn 2500+ : ik had een cheape asrock k7vt4 die stabiel liep tot 198fsb, normale Vcore, normale multiplier. Nu had ik kans goedkoop 'up te graden' naar een MSI KT4AV-L VIA KT400 , al de andere componenten bleven hetzelfde. Met dit 'betere' MB haalt hij zelfs de post niet op 175fsb,Vcore +10%, normale multiplier ! temps natuurlijk niet het probleem. iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Idiot outside.

• Ranzy
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

riemerg schreef op 20 maart 2004 @ 23:14:
Ik heb ook iets leuks met mn 2500+ : ik had een cheape asrock k7vt4 die stabiel liep tot 198fsb, normale Vcore, normale multiplier. Nu had ik kans goedkoop 'up te graden' naar een MSI KT4AV-L VIA KT400 , al de andere componenten bleven hetzelfde. Met dit 'betere' MB haalt hij zelfs de post niet op 175fsb,Vcore +10%, normale multiplier ! temps natuurlijk niet het probleem. iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Kapen dit topic! Volgens mij is die MSI helemaal geen goede overklokker, zoals je zelf wel gemerkt hebt...
Pagina: 1