Op de site van mxstream staat dat het nog niet mogelijk is om meerdere pcs te gebruiken met mxstream met Windows
. Is er wel al een onofficiele fix voor, zodat ik het toch kan gebruiken
Hoezo niet?
Van XS4ALL mag je een thuisnetwerkje aan het ADSL internet abonnement hangen, dus waarom zou het niet kunnen? Van Planet Internet mag het weer niet.
Maar goed, je kunt hier omheen door je pc van twee netwerkkaarten te voorzien, 1 voor je ADSL modem en 1 voor je thuisnetwerk. Draai gatewaysoftware (Sygate) of proxysoftware (Wingate) en hopla, andere pc's op het netwerk kunnen ook internetten
Van XS4ALL mag je een thuisnetwerkje aan het ADSL internet abonnement hangen, dus waarom zou het niet kunnen? Van Planet Internet mag het weer niet.
Maar goed, je kunt hier omheen door je pc van twee netwerkkaarten te voorzien, 1 voor je ADSL modem en 1 voor je thuisnetwerk. Draai gatewaysoftware (Sygate) of proxysoftware (Wingate) en hopla, andere pc's op het netwerk kunnen ook internetten
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Kan waarschijnlijk ook nioet op de manier die zij bedoelen. Zij zeggen dat je dan meerder pc's gelijk op de mxstream kastje aansluit. Het kan wel gewoon als je van een pc een gateway/proxy maakt voor de ander pc's.
--adsl---pc1-----pc2
\
\--pc3
dus om even een tekeingetje toe te lichten. je eigen netwerkje pc1,pc2,pc3 worden via pc1 met het adsl verbonden.
--adsl---pc1-----pc2
\
\--pc3
dus om even een tekeingetje toe te lichten. je eigen netwerkje pc1,pc2,pc3 worden via pc1 met het adsl verbonden.
Is er echt geen mogelijkheid om met gewoon een hub twee pc's tegelijk te laten internetten? Alle pci sloten zitten nl. al vol
Ik vrees van niet, maar weet het niet zeker. Ik heb namelijk het (nog onbevestigde) vermoeden dat de ADSL modem alleen communiceert met één IP adres, het adres van jouw pc dus. Een andere pc op dezelfde hub heeft een ander IP adres en daarmee wil de ADSL modem niet communiceren. Je zult in dat geval toch echt de gateway/proxy constructie moeten gebruiken.
Op de andere pc doet ie het wel, maar alleen als ik dan de settings van pc1 gebruik, dus kan ik niet tegelijk adsl-en
. Word dus maar wachten op een fix van de KPN
Dan is hiermee mijn vermoeden bevestigd 
Maar je hebt dan inderdaad geen keuze.
Maar je hebt dan inderdaad geen keuze.
Dan nog een ander vraagje: (jaja ik weet dat ie laatst nog in het forum stond maar ik kon hem niet vinden) Als ik adsl gebruik en ik wil naar een map op een netwerk schrijf loopt de window en dan natuurlijk heel windows vast, is hier een oplossing voor
Sorry, heb ik geen oplossing voor.
Is het jou dus wel al gelukt om er voor te zorgen dat je op allebei kan internetten zoals bij xs4all staat beschreven alleen niet tegelijk??????Op zaterdag 16 december 2000 19:53 schreef ubermaestro het volgende:
Op de andere pc doet ie het wel, maar alleen als ik dan de settings van pc1 gebruik, dus kan ik niet tegelijk adsl-en. Word dus maar wachten op een fix van de KPN
Ja, ik kan wel een pc laten internetten. Gewoon op beide pc's dezelfde settings doen
Verwijderd
Ehm... Via een USB kabeltje van 80 piek kan je ook 2 PC's laten netwerken en anders kan je ook via USB netwerkadapters aansluiten.Op zaterdag 16 december 2000 18:43 schreef ubermaestro het volgende:
Is er echt geen mogelijkheid om met gewoon een hub twee pc's tegelijk te laten internetten? Alle pci sloten zitten nl. al vol
Ja..maar die pc heeft ook geen usb slotOp zondag 17 december 2000 15:29 schreef rht het volgende:
[..]
Ehm... Via een USB kabeltje van 80 piek kan je ook 2 PC's laten netwerken en anders kan je ook via USB netwerkadapters aansluiten.
Pagina: 1