Toon posts:

Sound van Medion MD8008 Ti werkt niet: Code10 in appbeheer

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,
ik heb een klein probleem me windows xp is gecrashed.
ik heb toen windows xp er naast op gezet en toen ik de drivers wou installeren voor me geluid deed die niet.
andere apperaten werkte wel met de setup bv tvtuner enzo.
ik heb aldi medion md8008 titanuim volgens mij is het onboard sound
moederbord chipset is sis 648.
weet iemand mischein hoe ik de drivers kan installeren ik heb alles al geprobeerd van de driver cd die je bij de pc kreeg, maar niks schijnt te werken ik krijg foutmeldingen bij het apperaat beheer van: ''code10 het apperaat start niet''
of een link naar een site waar de goede drivers staan.
kan iemand mij mischien helpen
alvast bedankt

Verwijderd

download Aida32, dat is een programma kun je precies zien wat voor geluidskaart erin je pc zit. En dan kun je gaan zoeken.

op www.driverguide.com zijn ze zeker wel te vinden. Anders google

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geluidschip = geluidschip, onboard of niet. Het mobo heeft hier dus niks van te doen ;)

Processors, Mobo's & Geheugen > Audio, Video & HiFi Forum

Verder hoef je geen hulpkreten slaken in topictitels. Da's alleen maar storend en je bent ook nog echt niet de enige die hier hulp nodig hebt B) Tot slot heb ik de topictitel gelijk uitgebreid. "geen geluid" is behoorlijk beknopt, vind je niet?

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry,
ik heb aida geinstallert en de naam van de moederbord is: ms-6701 en de chipset is van sis(sis 648) nu kan ik voor dat moederbord helemaal geen drivers vinden en de audio is geintergeerd staat er.
dus er zit wel onboard sound op,ik heb al op driverguide gekeken alleen daar kon ik geen drivers vinden en ook op de officele website heb ik geprobeerd ik volg de setup installeer de drivers start opnieuw op en dan gebeurt er nog steeds niks...8)7
heeft iemand mischein nog ideen

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

www.msi.com.tw

Zoek op je MS-6701, en je komt er vast wel achter wat voor geluidschippie er op je plank zit...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
kut aldi of medion..is wel de laaste keer dat ik een pc bij de aldi haal eerst hdd kapot en maand weg nu crashed windows weer|:(
Afijn ik heb de medion service lijn gebeld en die zeiden dat ik het best de computer terug kon zetten naar de fabrieks instellingen maar nu wil ik een paar bestanden graag behouden.die heb ik dus op een ander station gepleurd dus niet op boot c: weten julllie of ik die bestanden behoud als ik ze op lokaal station (r:) zet als ik hem terug zet naar de orignele fabrieksinstellingen bestanden op c: gaan wel eraan maar niet op r: toch

Verwijderd

Topicstarter
nu word ik helemaal gek.
heb hdd geformateerd xp er opnieuw opgepleurd nog steeds geen fucking geluid
8)7 drivers installeren
ms-6701 vind je geen reed omdat dat kut moederbord van medion zo goedkoop unsupported flut moederbord is van een paar tientje :(
heeft iemand anders toevallig de zelfde pc en weet hoe je de drivers juist kan instellen andere apperaten kan je makkelijk installeren door de setup.exe te draaien als je hem dan opnieuw opstartn word die meteen herkend
alleen die kut onboard sound niet
ik ben ten einde raad
heeft een van jullie enig idee

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:56
Staat't onboard geluid perongeluk uit in de BIOS? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Realtek Onboard AC'97 drivers ben je nodig.
Kijk hier maar eens: http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

Verwijderd

Topicstarter
|:( hehe staat onboardsound uit in de bios 8)7
lekker vaag maarja hij doet het nou weer toch bedankt voor alle help
ga maar weer eens muziekje luisteren :D
Pagina: 1