Toon posts:

[ME] 0 MB vrij op lege schijf van 2 GB*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Guy's

ik heb een probleem wat al weken speelt;

ik heb een schijf van 40GB gesplit in verschillende HD's
mijn C heb ik 2 GB gehouden puur als opstartschijf, verder niets.
files etc staan allemaal op D E F G etc

sinds kort is het echter dat mijn hele C schijf ruimte opgeslokt wordt zonder dat ik iets raars doe.

Heb Norton eroverheen gegooid, Hyjack this
regcleaner, etc, en ook Ad Aware,

deze heeft nu uiteindelijk 7 files gevonden in C:\_restore\temp
die hij aanduidt als Mallware en zo

deleten doet ie ze niet, ook niet als ie zegt dat ie ze gemerkt heeft om bij eerstvolgende reboot te deleten

handmatig deleten werkt niet, de toegang wordt geweigerd door Windows (ME, verder nooit geen problemen mee gehad)

ik ben ten einde raad, aangezien ik zelfs Outlook express regalmatig niet kan opstarten vanwege onvoldoende schijfruimte ( als ik iets delete op C, houd ik tevens: niets over....)

Wie (her)kent dit probleem en weet er iets op...

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 10:54

P-ter

...

De restore directory is volgens mij van system restore, waarmee je een eerdere sessie van windows kan terugzetten mocht er eens iets mis gaan.

Daar wordt dus alle informatie in opgeslagen, probeer dit eens uit te zetten.

En mischien je temp directorys legen (?)

Verwijderd

Topicstarter
Temp Directory's op alle schijven zijn geleegd, en restoren naar een eerdere datum geeft ie aan dat ik geen systeemherstelpunt heb ingesteld dus niets kan restoren.

maar het heeft vlg mij wel iets in die richting te maken , tenminste... t zou kunnen...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25

Haan

dotnetter

Misschien je swapfile die op C:\ staat?
Twee Gb is imo ook een beetje te krap gerekend, welk OS gebruik je? Ik zou aanraden om, als het kan, in ieder geval die partitie naar minstens 5 gig te vergroten

Kater? Eerst water, de rest komt later

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 15:59:
Temp Directory's op alle schijven zijn geleegd, en restoren naar een eerdere datum geeft ie aan dat ik geen systeemherstelpunt heb ingesteld dus niets kan restoren.

maar het heeft vlg mij wel iets in die richting te maken , tenminste... t zou kunnen...
Hoe groot zijn die bestanden?

Heb je google al eens geraadpleegd over mallware?

[google=mallware]

(hier op GoT zoeken levert helaas maar 1 topic op: Internet Security achter NAT-Router )

• Haan

Haan

dotnetter

WFvN schreef op 20 maart 2004 @ 16:00:
[...]

Hoe groot zijn die bestanden?

Heb je google al eens geraadpleegd over mallware?

[google=mallware]

(hier op GoT zoeken levert helaas maar 1 topic op: Internet Security achter NAT-Router )
Dat komt omdat het malware is en niet mallware :P

Verwijderd

Topicstarter
Han, een swapfile???

OS is ME, had ik al geschreven...

verder zijn de bestandjes in de _restore\temp klein,

11.500 files twv 670 MB !!!

en windows file ten grootte van 1.3 GB...

op zich moet voor ME 2 GB groot gehnoeg zijn, tenminste volgens Mycom waar ik m kocht

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 16:03:
Han, een swapfile???

OS is ME, had ik al geschreven...

verder zijn de bestandjes in de _restore\temp klein,

en windows file ten grootte van 1.3 GB...

op zich moet voor ME 2 GB groot gehnoeg zijn, tenminste volgens Mycom waar ik m kocht
De swapfile is het geheugen die windows gebruikt als het werkgeheugen vol zit.
In me weet ik het niet maar in windows2000 is het: rechtermuisknop op deze computer => geavanceerd => Instellingen voor prestaties, in die richting.

• Haan

Haan

dotnetter

mycom.. :r :X
Ik had even over je OS heen gelezen, sorry. Toch valt het me mee dat je nooit problemen met win ME hebt gehad, want dat was nou niet direct een topper op het gebied van stabiliteit...

swapfile, ook wel wisselbestand genoemd. je virtuele geheugen is dat, wordt gebruikt als je RAM te kort schiet. Dit is over het algemeen 1,5 keer de hoeveelheid RAM die in je pc zit.

Verwijderd

Topicstarter
heb t nu ingesteld dat ie reserve niet door windows laat geheren, maar dan t gene gebruikt op mijn H schijf (was reserve schijf) daar staat nog 13GB op, ik zal eens zien op nu problemen opgelost zijn...

als ik op c klik geeft ie nu 8 MB vrij aan...
eens zien wat ie dadelijk doet...

mmmmmm
als ik outlook opstart geeft ie verder niets meer aan, sluit ik die af, heeft ie op C nog 8 MB vrij...

vaag...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 16:13 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36

en windows file ten grootte van 1.3 GB
Dat maakt toch bijna 2GB? :?

Verwijderd

Topicstarter
klopt, maar dat zou niet moeten kunnen...

en je zou (evt vanuit dos, wat ook niet lukte) die restore toch moeten deleten...

Windows directory was overigens nog nooit 1.3 GB geweest...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het os in je topic titel staat - probeer hier voortaan zelf ook even voor te zoeken.

Verder - hier staat een heel groot stuk informatie over in de Windows Operated Systems FAQ - heb je die al eens doorgelezen? :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

hantheman.tk schreef op 20 maart 2004 @ 16:02:
[...]

Dat komt omdat het malware is en niet mallware :P
:?
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 15:54:
deze heeft nu uiteindelijk 7 files gevonden in C:\_restore\temp
die hij aanduidt als Mallware en zo

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29
Als je het hebt over software/scripts/whatever die je computer expres verneuken (virussen en trojans bijvoorbeeld) dan is het malware (malicious software) met één 'l' en geen twee ;)

The devil is in the details.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je ME hebt en je hebt van die irri files boot je toch even naar dos om ze op die manier te deleten.
Dan weet je zeker dat je van ze af bent (en ook als windows ze lekker verborgen houd kun je ze gewoon met dos deleten).

Verwijderd

Topicstarter
tja, maar als ik dos opstart blijft windhoos toch nog draaien, of kan ik windows afsluiten zoals vroeger met 3.11 kon??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 19:40:
tja, maar als ik dos opstart blijft windhoos toch nog draaien, of kan ik windows afsluiten zoals vroeger met 3.11 kon??
Als je in DOS opstart draait Windows natuurlijk niet meer. Anders gewoon even een bootdisk maken en daarvan opstarten :)

The devil is in the details.

Verwijderd

in C:\_restore\temp staat meer dan je denkt.. probleem is je ziet het niet
en je kan het ook niet verwijderen.
Tip: ga terug naar 98 of xp.. ME is M-eervoudige E-lende. Foutje van microsoft.. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 19:40:
Vanuit een dosbox files verwijderen werkt niet omdat windows een aantal bestanden dan nog steeds in gebruik heeft.
Als je boot met een dosflop of cd dan kun je gewoon die files uit die directory verwijderen.
Pagina: 1