format c:

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
das mijn plan.

als mun hele schijf dan vervolgens leeg is... wat doe ik dan?

-ik dacht windows erop, maar die staat op een cdrom... hoe installeer ik de cdrom???

zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houwuh?

I've never done it before ya know.. :P

thx!

" Play the violent strings of my symphony "

• koentjuh
  • Nu online
dit is hoe ik het altijd doe. Format C: /s zodat je wel gewoon kunt opstarten en dan (of zoals ik vanaf de E hardeschijf windows instaleren) maar je kan ook gewoon de windows cd erin stoppen en pc opstarten met cdrom kiezen bij opstartmenu. Dit kan alleen met versies vanaf windows 98

Verwijderd

Je maakt een bootdisk onder windows 98 / 2000 / ME.

Daarmee start je op na je format. Deze bootdisk zorgt voor fat32 en d-rom ondersteuning.

Waar je rekening mee zou moeten houden? Ik zou als ik jou was met FDISK mijn HD indelen in meerdere schijven. Dan kun je namelijk alles backuppen op een andere HD en hoef je er altijd maar eentje te formateren.

Belangrijk om op te slaan:
- ICQ nummers (gewoon hele directory en die na installatie nieuwe icq er over heen kopieeren)
- map favorieten uit windows, wel zo handig als je die nog hebt
- Belangrijke documenten.
- Je windows KEY, dat die niet in een txt file op je HD stond (voor als je het hoesje kwijt bent ;) ) Is namelij kwel zo handig bij installen windows.
- Oude e-mailtjes, ook altijd handig o mte bewaren.
- Je Quake 3 config file :)

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
laat maar, dubbelpost

• k7of9
  • Laatst online: 21-08 20:11
Windows 98 en ME hebben cd rom ondersteuning. CD rom in het gleufje, in je bios het eerste boot device op cd rom zetten. Vervolgens kiezen (met opstartdiskette erin) voor opstarten met cd rom ondersteuning.
De rest wijst zich vanzelf.

Mijn fotografie en videografie

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
haha.. kijk even of je in de bios bij bootsequence kunt instellen dat ie op de cd-rom drive boot. (wanneer dit mogelijk is, ook even testen of hij het wel doet en of je windows cd bootable is).

Als dit niet het geval is: Even een ATAPI DOS-drivertje (ik neem aan dat je een IDE CD-rom drive hebt?) downloaden en op een bootable diskette zetten (vergeet ook fdisk, format en sys niet daar op te zetten! de standaard windows opstartdisk is een mooi uitgangspunt)

Na het formatteren kun je die dos-driver installeren en zou je cd-rom drive het moeten doen. Test wel eerst even uit of de driver wel werkt met je drive. (gewoon in dos opstarten, installeren en nog eens in dos opstarten).

Doe zaken als hd formatteren, fdisk etc. uiteraard niet in een dos-box! :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zaterdag 16 december 2000 15:37 schreef k7of9 het volgende:
Windows 98 en ME hebben cd rom ondersteuning. CD rom in het gleufje, in je bios het eerste boot device op cd rom zetten. Vervolgens kiezen (met opstartdiskette erin) voor opstarten met cd rom ondersteuning.
De rest wijst zich vanzelf.
Leuk gezegd, maar ik heb bijvoorbeeld nog een Pentium 133 staan waarvan de BIOS al dat moois niet ondersteunt! :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54
Ik formateer elke 2 maanden omdat ik veel zooi wil proberen en omdat ik alles moet proberen om die geforce aan de gang te krijg wat nog steeds niet gelukt is.

Maar als ik nu een scsi kaart wil hebben he.
ken ik dan nog steeds met die windows 98 bootdisk de cdrom drivers laden?
(ik kan wel booten van cd-rom maar ik gebruik die diskette voor werkzaam heden onder dos)

• Symphony-X
  • Laatst online: 08-04 12:19
bedankt mensen, jullie zijn schatten !:D!

O+

" Play the violent strings of my symphony "

Pagina: 1