Toon posts:

Draadloze printer

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een Siemens draadloze router met ADSL en een Wifi Kaartje. Die router is geen AP, dus geen LAN.
Nu wil ik met mijn lappie (met de wifi-kaart) draadloos afdrukken op een HP 5850. Maar nu zat ik te denken:
Je moet hiervoor toch een AP hebben? Want anders kan je niet communiceren met de printer, of heb ik het verkeerd?
Wij hebben enkel een draadloze router... Zou ik toch kunnen afdrukken?
Een tweede wifi-kaart is uitgesloten, daar ik geen slot meer vrij heb. Maar zou ik dan via een aparte USB-kaart wel ad-hoc kunnen afdrukken?

Het liefst zou ik via de bestaande configuratie afdrukken zonder een extra kaartje of wat dan ook. Maar zou dit lukken?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 19:39 . Reden: wireless wifi :-) ]

Verwijderd

Je kunt op elk draadloze computer die toegang heeft tot de router printen, deze printer moet wel gedeeld zijn en de computer die die printer deelt moet aan staan.
Andere oplossing zijn die dingen van linksys, een draadloze adapter met een parallelle poort.
http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=196

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 15:22:
Je kunt op elk draadloze computer die toegang heeft tot de router printen, deze printer moet wel gedeeld zijn en de computer die die printer deelt moet aan staan.
Andere oplossing zijn die dingen van linksys, een draadloze adapter met een parallelle poort.
http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=196
SMC & sweex bieden meer en betere mogelijkheden op het gebied van netwerk/draadloos printen met USb en paralelle printer.

En voorals de prijs is wat fijner!

BTW, op routers enzo niks dan goed m.b.t linksys

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:10

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

je hebt een draadloze router, via welke je al kunt internetten met die laptop?? Een draadloze router is namelijk per definitie ook een AP, namelijk een AP, router en waarschijnlijk ook nog 4 poorts switch ineen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil zeker niks bijkopen!
Anders zal ik de vraag herformuleren:
Zal, met de bestaande configuratie (wireless router en wireless kaartje) de computer met de wireless kaart kunnen afdrukken op die HP 5860 (via de draadloze interface)

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:48

Jrz

––––––––––––

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 20 maart 2004 @ 15:29:
je hebt een draadloze router, via welke je al kunt internetten met die laptop?? Een draadloze router is namelijk per definitie ook een AP, namelijk een AP, router en waarschijnlijk ook nog 4 poorts switch ineen.
Zeker van? Je hebt bij een router geen LAN, dus hoe kan je nou elkaar zien??? Ik kan dit niet testen, want we hebben slechts 1 PC.
Er zitten idd 4 poorten ethernet op, maar dat helpt niet, daar ik alles draadloos wil!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 15:32:
[...]

Zeker van? Je hebt bij een router geen LAN, dus hoe kan je nou elkaar zien??? Ik kan dit niet testen, want we hebben slechts 1 PC.
Er zitten idd 4 poorten ethernet op, maar dat helpt niet, daar ik alles draadloos wil!
Je hebt met je router 200% wel een LAN!

Als je het met de router het internet deelt heb je ook meestal automatisch een intern netwerk (anders even instellen). Oftewel, je kan met je laptop draadloos printen via je vaste pc. Die moet dan wel aanstaan. Hoe dat werkt? Even searchen ... Je maakt dan dus van je normale Printer een netwerkprinter via de vaste PC. Werkt wel, alleen onhandig omdat die dan wel aan moet staan als je wil printen.

Kmoet zeggen dat je veel eisen hebt ;)

EDIT:

Dus hoe gaan we doen?

Je USB/Parallel printer sluit je aan op je vaste pc. Dan ga je naar je configuratiescherm voor printers. Dan maak je een nieuwe printer aan (gewoon lokaal, maar je moet hem wel gaan sharen). Je kan ook je bestaande printer gaan sharen. De sharenaam moet je wel toevoegen op je Lappie als nieuwe printer. PC aan, printer aan en printen maar _/-\o_

Maar als ik jou was zou ik dus mooi even een printservertje kopen die van je USB/Parallele printer een Netwerk printer maakt (dan kan je hem dus aansluiten naast je router via één van de netwerkpoorten). Is veel goedkoper dan een draadloze prinserver en de funcionaliteit blijft hetzelfde, want hij is ook gewoon te benaderen vanaf je laptop.

Parallel: SWEEX TA-100010
USB: SWEEX TA-200010

Nog meer smaken --> Printservers

Wil je dan nog steeds een draadloze (want ik zondergeld zou vinden, maar ja) dan moet je even kijken naar Linksys e.d.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 15:51 ]

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 15:30:
Nee, ik wil zeker niks bijkopen!
Anders zal ik de vraag herformuleren:
Zal, met de bestaande configuratie (wireless router en wireless kaartje) de computer met de wireless kaart kunnen afdrukken op die HP 5860 (via de draadloze interface)
waar hangt die printer nu precies aan dan?? de printer zelf draadloos aansluiten wordt ingewikkeld, en zelfs onmogelijk zonder speciale apparatuur. je moet namelijk een printserver hebben dan, en dan nog wel een draadloze. Als de printer aan een pc hangt die aan de router zit dan zou et gewoon moeten werken. heb je alleen je laptop, dan is de enige simpele oplossing om hem gewoon direct, via usb of parallel aan je laptop te hangen.

En je hebt bij een router dus wel degelijk een LAN, ik weet nie hoe je op het idee komt dat dit niet zo is, maar dat is dus wel zo!

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2004 15:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Orion84 schreef op 20 maart 2004 @ 15:35:
[...]

En je hebt bij een router dus wel degelijk een LAN, ik weet nie hoe je op het idee komt dat dit niet zo is, maar dat is dus wel zo!
Het kan zijn dat hij zijn lan niet heeft ingesteld.....

maar het is idd onmogelijk om een printer draadloos aan te sluiten zonder printserver (of je printer moet een utp aansluiting hebben)
kijk eens voor een leuk printservertje op http://www.sercomm.com.tw/AS5100.htm
dit is de mini printmate, die kun je direct 8er in je printer douwen en dan kun je printen vanaf je netwerk.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

anti-XP schreef op 20 maart 2004 @ 16:58:
[...]

maar het is idd onmogelijk om een printer draadloos aan te sluiten zonder printserver (of je printer moet een utp aansluiting hebben)
dan heeft ie dus een ingebouwde printserver, die heb je hoe dan ook een nodig :P

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 20 maart 2004 @ 17:04:
[...]

dan heeft ie dus een ingebouwde printserver, die heb je hoe dan ook een nodig :P
eu nee? wojooow...
OK...
Ik heb: - Siemens Santis ADSL 50
http://www.siemens.com/in...64l0m&sdc_sid=7625612556&
- Een bijgeleverd Siemens santis wireless card

- Een Aser Aspire 1730-SM (waar die kaart in zit)

- Een oudere HP die we aan kennissen gaan geven

Nu zou ik dus die nieuwe HP5850 willen kopen om draadloos te kunnen afdrukken.
Maar kan ik met mijn laptop via die draadloze router wel op die printer afdrukken?

Verwijderd

Heb je toch een printer nodig die een LAN poort heeft, die kun je dan als netwerk printer aansluiten op de router, wel met een kabeltje dus.(Hoeft de vaste computer niet aan als je wilt printen)
Wil je ook draadloos heb je toch een draadloze adapter nodig maar dan maakt het soort printer niet uit.
De HP PSC2510 heeft bv. een LAN poort, maar die is wel wat duurder dan de 5850 en zo'n draadloze adapter kost je ook gauw 100 euro.
En er zijn ook in de vorige posts genoemde adapters voor printers zonder een LAN poort.
Zo als jij het wilt lukt het niet, je zult iets moeten bij kopen in wat voor vorm dan ook. Anders dus als netwerk printer van de vaste computer die altijd aan moet staan. Je geeft het commando draadloos door naar de router die de vaste computer het commando geeft om te printen.
En de vaste computer zit dan gewoon via een kabel naar de LAN op de router en de printer zit via een kabel( USB of parallel) naar de vaste computer.
Zo draai ik ook en werkt prima.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

die HP5850 heeft dus een netwerk aansluiting aan borrd, dus ik neem aan dat als je die printer dan aansluit op je router (bedraad of draadloos maakt niet uit), en je laptop ook (eveneens draadloos of bedraad). Dan kan je met je laptop op die printer printen jah.

(als je die specifieke types enzo in je startpost had geplaatst dan had daat een hoop wazie vragen en antwoorden gescheeld ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 21-03-2004 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 21 maart 2004 @ 13:45:
die HP5850 heeft dus een netwerk aansluiting aan borrd, dus ik neem aan dat als je die printer dan aansluit op je router (bedraad of draadloos maakt niet uit), en je laptop ook (eveneens draadloos of bedraad). Dan kan je met je laptop op die printer printen jah.

(als je die specifieke types enzo in je startpost had geplaatst dan had daat een hoop wazie vragen en antwoorden gescheeld ;) )
Ja daz waar _/-\o_
Ik zal eens in een belgacom-shop gaan horen of die router meerdere draadloze verbindingen ondersteunt en of die printer dan wel kan communiceren met de laptop.
Allemaal bedankt!

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een wireless router ondersteund meestal een heleboel clients, dus apparaten die via draadloos verbinding maken. Dat kan oplopen tot honderden, maar in iedergeval echt wel genoeg om jou laptop met je printer te laten kletsen ;)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
gewoon je printer via een utptje op de router aansluiten (dus op die 4 port switch) dan kun je zo afdrukken, wat al door meerdere mensen hier gezegd is

en theoretisch kun je 254 draadloze clienten aansluiten op de router

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1