Ik heb hier een Eminent router staan die perfect werkt; een klein bedrijfsnetwerkje is op één poort aangesloten en heeft geen problemen whatsoever. Ik wilde op de tweede poort een andere pc aansluiten, maar daar ontstonden wat problemen.
De WinME pc heeft een Realtek 8139 kaartje, en is dmv een goede kabel aangesloten. Dat de kabel goed is weet ik doordat de router de netwerkkaart kan zien, et vice versa. De router kan ook de pc zien, want als ik via het bedrijfsnetwerk in de DHCP logs kijk zie ik de naam van de pc in het rijtje staan.
De pc kan echter niet de router zien. Een ipconfig levert dit op:
In de TCP/IP-instellingen van de netwerkkaart heb ik een dynamic IP, geen DNS-server, en WINS-omzetting uitgeschakeld. Ook heb ik geen gateway ingesteld, aangezien dit ook niet hielp. Een ping naar de gateway:
Wat kan ik proberen?
De WinME pc heeft een Realtek 8139 kaartje, en is dmv een goede kabel aangesloten. Dat de kabel goed is weet ik doordat de router de netwerkkaart kan zien, et vice versa. De router kan ook de pc zien, want als ik via het bedrijfsnetwerk in de DHCP logs kijk zie ik de naam van de pc in het rijtje staan.
De pc kan echter niet de router zien. Een ipconfig levert dit op:
IP-adres . . . . . . . . . . . : 169.254.21.57 Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standaardgateway . . . . . . . :
In de TCP/IP-instellingen van de netwerkkaart heb ik een dynamic IP, geen DNS-server, en WINS-omzetting uitgeschakeld. Ook heb ik geen gateway ingesteld, aangezien dit ook niet hielp. Een ping naar de gateway:
Pingen naar 192.168.1.1 met 32 byte gegevens: Timeout bij opdracht. Timeout bij opdracht. Timeout bij opdracht. Timeout bij opdracht.
Wat kan ik proberen?