Toon posts:

MSI KT3-UC, AMD XP 2000+, Pixelview GF4 TI. Wat is hier stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeen jaar geleden is mijn pc bij gistron gekocht en hij doet het best lekker. wel liep hij vrij regelmatig vast (echt muurvast, beeld blijft staan, geluid haperen, alleen reboot helpt) en viel mij het op dat het plaatje van de video kaart nogal heet werd (je vinger er langer als 3 sec. ophouden raad ik niet aan :X

Ik dacht dat het aan de zware spellen lag (kan nogsteeds :P) maar sindskort doet mijn pc helemaal niks meer ;'(

Het beeld blijft zwart, geen piepen (als in: mem is stuk ofzo) hdd en cd beginnen gewoon te draaien (test zoals altijd) alleen er komt gewoon geen beeld en de 4 ledjes blijven rood.

Hij geeft op het D bracked achterop de pc 4 rode ledjes. Na enig zoekwerk op GOT vind ik tientallen topic over 4 rode leds, en lijkt dit me erg duidelijk. de proscessor OF het Moederboard

ik heb de volgende onderdelen:
-MSI KT3-Ultra2C K7(462) ATX/333
-AMD Athlon XP 2000+/1.66 ghz/266mhz (niks geclockt ofzo)
-CPU cooler Artic Copper Silent
-GRA Pixelview GF4 TI-4200 APG (8x) 64 MB retail

nu zijn er een aantal dingen die mij opvallen:

-de metalen plaat aan de bovenkant van de GF4 ti werd erg heet
-de fan van de GF4 ti heeft naar mijn weten nooit gedraaid maar er zit wel stof in, en dat duid erop dat hij wel ooit heeft gedraaid (ik heb er nooit iets mee gedaan)
-de fan kan niet meer goed draaien omadt het middelpunt niet meer rond is (naar ovaal gesmolten
-de 4 ledjes zeggen MOBO of PROC dood terwijl daar niks aan te zien is :?

de pc doet het ook niet als ik de gf4 TI eruit haal en er een Voodo 2 in doe

de proc heb ik schoongemaakt (stof weggehaald enzoen dat werkt ook nogsteeds niet.

Wat is er nou kapot? volgends de ledjes zijn of de proc of de modo dood, terwijl de video kaart eigenlijk alleen kuren vertoont (heet en vervormd middelpunt fan)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Probeer een andere processor in deze pc, of deze processor in een andere pc.
Dan kan je er zo achter komen welke kapot is :)

Overigens is het wel vrij stom om een niet werkende fan op je videokaart te negeren :|

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist nieteens DAT er een fan opzat totdat mijn pc stuk was :X en ik eens ging kijken.

ik moet hem dus sowiso opsturen naar gistron maar ik vraag me dus af of ik de videokaart ook meezal sturen (als het mijn eigen schuld is doe ik het niet natuurlijk, maar ik kon niet weten dat er iets hoorde te draaien oid (pc is kant en klaar gekocht alleen open geweest om netwerkkaart en brander e.d in te zetten.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 14:59 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:42
Denk dat je de videokaart wel kan afschrijven, eigenlijk is het nog een wonder dat ie het zolang heeft uitgehouden. Denk verder dat je mobo ook naar z'n grootje is, kapotte CPU komt slechts sporadisch voor... (gelukkig :P )

• Laurenz
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 14:58:
Ik wist nieteens DAT er een fan opzat totdat mijn pc stuk was :X en ik eens ging kijken.

ik moet hem dus sowiso opsturen naar gistron maar ik vraag me dus af of ik de videokaart ook meezal sturen (als het mijn eigen schuld is doe ik het niet natuurlijk, maar ik kon niet weten dat er iets hoorde te draaien oid (pc is kant en klaar gekocht alleen open geweest om netwerkkaart en brander e.d in te zetten.)
Nja als je hem kant en klaar zo gekocht hebt, en er nog garantie op zit.
Dan zou ik gewoon de hele pc opsturen, laat Gistron em maar lekker repareren dan. Als je verder geen rare dingen met je pc gedaan hebt natuurlijk.

Als je namelijk de processor eruit haalt geldt je garantie waarschijnlijk niet meer. Dus kan je er dan maar beter van af blijven.

Ik zou misschien wel die brander + netwerkkaart eruit halen, als je die er later zelf ingebouwd hebt, mja dat moet je zelf maar bekijken :)

Verwijderd

Topicstarter
dominator schreef op 20 maart 2004 @ 15:02:
Denk dat je de videokaart wel kan afschrijven, eigenlijk is het nog een wonder dat ie het zolang heeft uitgehouden. Denk verder dat je mobo ook naar z'n grootje is, kapotte CPU komt slechts sporadisch voor... (gelukkig :P )
aha het gekke is dat de videokaart het gewoon nog doet? en soms stond hij makkelijk 12 uur aan, of kon ik uren ut2k3 spelen :?

maaruh als ze dus kapot zijn, valt dat dan onder garantie denken jullie?

ookal had ik meteen gezien dat de fan niet draaide dan was hij al kapot geweest (hij draait immers al niet meer op dat momemt :P) en dat is toch een "gewoon" defect dat onder de garantie valt? (ik heb er niks mee gedaan verder)

en ik denk niet dat de MOBO is stuk gegaan omdat de video kaart te heet werd :?

Verwijderd

Topicstarter
Mafkeez schreef op 20 maart 2004 @ 15:04:
[...]

Nja als je hem kant en klaar zo gekocht hebt, en er nog garantie op zit.
Dan zou ik gewoon de hele pc opsturen, laat Gistron em maar lekker repareren dan. Als je verder geen rare dingen met je pc gedaan hebt natuurlijk.

Als je namelijk de processor eruit haalt geldt je garantie waarschijnlijk niet meer. Dus kan je er dan maar beter van af blijven.

Ik zou misschien wel die brander + netwerkkaart eruit halen, als je die er later zelf ingebouwd hebt, mja dat moet je zelf maar bekijken :)
ik heb em net helemaal uit elkaar gehaald (woei eerste keer een mobo log gehaald :P) en zit nu te kijken wat ik maandag allemaal ga opsturen

de hele pc opsturen lijkt me een beetje onzin want dat is wel erg groot en onnodig risico bij de post (hdd stuk ofzo :X moet er niet aan denken :P)

Gistron zei igg dat de pc nog onder de garantie viel als hij nu kapot was :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:42
Ik zou toch proberen de hele pc op te sturen. Stel nou dat het een combinatie van onderdelen is die kapot zijn en jij stuurt de verkeerde op dan duurt het nog veel langer voordat je je pctje weer terug hebt.... :P

• Laurenz
dominator schreef op 20 maart 2004 @ 15:48:
Ik zou toch proberen de hele pc op te sturen. Stel nou dat het een combinatie van onderdelen is die kapot zijn en jij stuurt de verkeerde op dan duurt het nog veel langer voordat je je pctje weer terug hebt.... :P
Inderdaad..

Ik zou trouwens in ieder geval dit opsturen:

Mobo, cpu (+koeler), geheugen, VGA-kaart..

Pagina: 1