Toon posts:

Yamaha Rx-v540RDS receiver en yamaha sub

Pagina: 1
Acties:
  • 1.538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een receiver en subwoofer te kopen om mijn zelf gefabriceerde home cinematje wat up te graden..

ik heb een vrij kleine kamer (4x5 meter ofzo...) dus echt super power heb ik niet nodig. waar ik de reciever voornamelijk koop is omdat ik nu met 2 versterkers werk. 1 voor de achterspeakers, maar die gaat met een ongelofelijke omweg (via het plafond) wat de kwaliteit niet te goede komt...
als 2e versterker heb ik eentje geintergreerd in een goedkoop woofertje dat ik bij een dvdspeler kreeg. daar zitten mijn front speakers en center speaker op aangesloten.
Je ziet dus al dat is niet geweldig, vandaar de receiver om alles bij elkaar te krijgen. Daarnaast lijkt het me ook mooi om mijn tvuit van mijn matrox kaartje (die rgb en s-video aankan :P ) aan de receiver te kunnen sluiten naast mijn videorecorder, zodat ik daartussen kan schakelen.

na een beetje rond gekeken te hebben kwam ik uit op de Yamaha Rx-v540RDS. Op kieskeurig.nl stonden veel lovende reviews dat het een prachtig ding is voor die prijs (339 euro)
maar ik wou eigelijk weten of een van jullie ervaring met dit apparaat heeft, en of hij dan ook echt waar maakt wat gezegd word, en of er alternatieven zijn rond deze prijs die jullie beter vinden.

Dan de subwoofer... ik heb ook daarvoor rond gekeken, en mijn oog viel op (alweer een yamaha) de Yamaha YST-SW 015. Hij is vrij klein, maar mijn kamer is dus ook niet al te groot. Ik wil hem voornamelijk voor films gaan gebruiken, maar als ondersteuning van een lekker muziekje zou hij ook best mogen dienen!
nou zag ik dus dat de yamaha erg goed schijnt te zijn voor muziek én films, daar heeft hij een een of andere knop voor ofzo... is dit een verkooptruc of zou het echt een goed ding zijn?
Nou heb ik ook verhalen gehoord dat een bassreflex poort een soort van compensatie van een te kleine box is, en dat je daardoor erg slecht geluid (wollig en propperig..) krijgt. is dat zo? of valt dat allemaal wel mee?
daarnaast vraag ik me af of het nodig is om een actieve woofer te kopen, omdat ik hem dus aansluit op een receiver.

ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen, want op het eerste gezicht lijkt het een mooi setje, maar het is toch een aanschaf waar ik een aantal jaartjes mee hoop te doen, dus dan zou het zonde zijn als het uiteindelijk tegen valt 8)

links:

de receiver:
http://www.kieskeurig.nl/...Yamaha%20RX%20V540RDS.htm

de subwoofer:
http://www.kieskeurig.nl/...A36BEC1256D1D00484FBA.htm

de online handleiding van de receiver:
http://www.yamaha-service...RXV540/RX-V540RDS_eng.pdf

de online handleiding van de subwoofer:
http://www.yamaha-service...erie/YST-SW015_e_kai2.pdf

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De receiver is een prima ding voor een goede prijs (ik heb de 440 btw).
Je hebt iig een actieve sub nodig, omdat de receiver geen subversterker aan boord heeft. (en wel aparte een sub-out dus).

Met basreflex is niets mis. Goed, een gesloten kist geeft een "drogere" bas, maar komt over het algemeen niet zo laag als een gepoorte sub.

Over een boomerige bas hoef je je geen zorgen te maken; de receiver kapt het sub geluid op 90Hz af. Je main speakers pakken het vanaf daar op.

Wise enough to play the fool

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Ik heb gisteren de Yamaha V640 Rx besteld. Oorspronkelijk zou ik ook voor de 540 gaan, maar de 640 is bij de winkel waar ik bestel meteen leverbaar terwijl ik voor de 540 2 weken zou moeten wachten. Ik heb heel veel reviews gelezen voordat ik tot mijn keuze kwam en que de receiver keuze moet ik je gelijk geven: het is een heel goed ding
Prijs/kwaliteit verhouding ligt dus heel gunstig.

Voor de receiver bouw ik zelf mijn boxen en binnenkoort mijn eigen sub. De receiver is vooral bedoel voor muziek en niet HT daarom wordt het een subwoofer in een gesloten enclosure. Dus zonder bas-reflex. De Yamahaa subwoofer heeft die poort dus wel en is per definitie meer geschikt voor HT. Wil niet zeggen dat je daar geen muziek op kan afspelen maar het primaire doel is weergegeven van diepe bas. Ik heb de pdf van de sub gelezen maar er staat niet echt bij wat die knop doet.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Ik heb sindskort een 540RDS en ben er ook zeer tevreden over. (Prijs vind ook mooi). Mis alleen een subwoofer. Zat zelf te denken aan een Yahama YST-SW315. Heeft iemand ervaring met deze sub en past deze goed bij de versterker? Of raden jullie een andere subwoofer uit deze prijsklasse aan?

Verwijderd

Topicstarter
dus met de receiver zit het wel goed? en de subwoofer... heeft heeft daar iemand ervaring mee?

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09
Ik heb de subwoofer YST-SW 015 icm met de yamaha rxv640rds receiver en de 6.1 yamaha speakers nsp436. Ik ben erg te spreken over de subwoofer. De afregeling van de frequentie cutt of en volume werken goed. Er zit een knopje op te switchen tussen muziek en film stand. Wat betreft films is de herrie die eruit komt voor mij ruim voldoende. Het geluid klinkt prachtig. Enigste nadeel is dat de standby functie nogal snel ingaat bij een laag volume.

Verwijderd

Topicstarter
ik lees nu dat je een receiver eigelijk niet kan gebruiken voor stereo geluid, omdat de kwaliteit daarvan slecht zou zijn?! klopt dat? en wat is er dan slecht aan? en is het bijvoorbeeld slechter dan het veel te simpele versterkertje wat in mijn subwoofertje van 50 pleuri zit? mag toch hopen van niet? :?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:32
Receivers zijn idd over het algemeen wat minder in stereoweergave dan 'echte' stereoversterkers. Ik zou me echter er niet druk om maken dat't minder klinkt dan dat goedkope prut-ding :P Maar als je een receiver van 400 euri vergelijkt met eens stereo amp van 400 euri, zal de laatste idd beter presteren.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:30
ik zit op het moment ook te kijken naar deze receiver, ik wil t ding op m'n kamer zetten en als muziek installatie voor m'n computer gebruiken. Ik heb onboard soundstorm chip met digital output kan ik deze op de receiver aansluiten :? Ik zat zelf te denken aan de digitale dvd input :?

Last.fm
Films!

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Dat kan. Je hebt op het apperaat precies 1 coaxiale input (aan optische heb je niks want je geluidskaart heeft alleen coaxiaal uit) In het menu van de versterker kun je dan selecteren voor welk apperaat deze input is (eg dvd, vcr, sat, etc) 8)

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
[quote]Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 14:34:
ik ben van plan om een receiver en subwoofer te kopen om mijn zelf gefabriceerde home cinematje wat up te graden..

ik heb een vrij kleine kamer (4x5 meter ofzo...) dus echt super power heb ik niet nodig. waar ik de reciever voornamelijk koop is omdat ik nu met 2 versterkers werk. 1 voor de achterspeakers, maar die gaat met een ongelofelijke omweg (via het plafond) wat de kwaliteit niet te goede komt...
als 2e versterker heb ik eentje geintergreerd in een goedkoop woofertje dat ik bij een dvdspeler kreeg. daar zitten mijn front speakers en center speaker op aangesloten.
Je ziet dus al dat is niet geweldig, vandaar de receiver om alles bij elkaar te krijgen. Daarnaast lijkt het me ook mooi om mijn tvuit van mijn matrox kaartje (die rgb en s-video aankan :P ) aan de receiver te kunnen sluiten naast mijn videorecorder, zodat ik daartussen kan schakelen.

na een beetje rond gekeken te hebben kwam ik uit op de Yamaha Rx-v540RDS. Op kieskeurig.nl stonden veel lovende reviews dat het een prachtig ding is voor die prijs (339 euro)
maar ik wou eigelijk weten of een van jullie ervaring met dit apparaat heeft, en of hij dan ook echt waar maakt wat gezegd word, en of er alternatieven zijn rond deze prijs die jullie beter vinden.

Dan de subwoofer... ik heb ook daarvoor rond gekeken, en mijn oog viel op (alweer een yamaha) de Yamaha YST-SW 015. Hij is vrij klein, maar mijn kamer is dus ook niet al te groot. Ik wil hem voornamelijk voor films gaan gebruiken, maar als ondersteuning van een lekker muziekje zou hij ook best mogen dienen!
nou zag ik dus dat de yamaha erg goed schijnt te zijn voor muziek én films, daar heeft hij een een of andere knop voor ofzo... is dit een verkooptruc of zou het echt een goed ding zijn?
Nou heb ik ook verhalen gehoord dat een bassreflex poort een soort van compensatie van een te kleine box is, en dat je daardoor erg slecht geluid (wollig en propperig..) krijgt. is dat zo? of valt dat allemaal wel mee?
daarnaast vraag ik me af of het nodig is om een actieve woofer te kopen, omdat ik hem dus aansluit op een receiver.

ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen, want op het eerste gezicht lijkt het een mooi setje, maar het is toch een aanschaf waar ik een aantal jaartjes mee hoop te doen, dus dan zou het zonde zijn als het uiteindelijk tegen valt 8)

::::: Bas reflex is nodig om een kist compact te maken, dus als je een grote kist hebt is dit niet nodig. Heeft dus weinig invloed op het geluid, wel op het max. vermogen dat de sub kan leveren.
Versterker is goed, Yamaha heeft hele goede surroundprocs, maar is inderdaad iets minder (lees: hoor je nauwelijks met het blote oor) in stereo. Kijk voor deze prijs ook eens naar een pioneer versterker. Dit merk wordt tamelijk ondergewaardeerd maar is echt goed....

Verwijderd

Ik heb reeds een vraag gepost, maar nog altijd niets vernomen. Dus ik probeer het op normale wijze nogmaals. Met dezelfde verstekers als TS ben ik op zoek naar een bijpassende actieve subwoofer in de prijsklasse 300 - 375 euro. Zelf heb ik het een en ander gezocht en kwam ik uit op een Yahama YST-SW315. Mijn vraag aan jullie of dit een goede aanschaf kan zijn of dat er in deze prijsklasse een andere subwoofer de voorkeur heeft?
Pagina: 1