IP-adres toegewezen aan andere netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-07 11:24
ik heb een pc geupgrade (nieuw mobo+proc) en Windows XP geinstalleerd. Nu ik mijn netwerkkaart heb geinstalleerd en opnieuw opstart, wil ik een vast ip-adres aan mijn netwerkkaart toewijzen.

Als ik dit doe krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/michaelkiewiet/fout%20copy.gif.

Er is dus blijkbaar nog een verborgen netwerkdapater met hetzelfde ip-adres, maar die kan ik niet gebruiken. Ik kan me herinneren dat ik bij het installeren van XP deze ip-gegevens in heb gevuld, maar ik heb nu dus een conflict...

Hoe los ik dit op? Waar kan ik die gegevens vinden en wissen en overnieuw beginnen?

Dank,
Michael

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

klik op nee, probleem opgelost.

of, de moeilijke manier:
ga naar je apparaatbeheer toe (die lijst met al je hardware)
klik op beeld, klik op, toon verborgen apparaten.
en verwijder de vorige nic.
(sorry, werk hier met de uk versie, dus weet de nederlandse termen niet exact)

[ Voor 91% gewijzigd door job op 20-03-2004 14:36 ]

• mikekiwi
Was het maar zo simpel...In apparaatbeheer staat maar 1 netwerkkaart, daar is dus niets vreemds te zien. Ik heb dit al geprobeerd (de enige kaart wissen en opnieuw opstarten) maar dat helpt niet...
Ook de netwerkkaart wissen, vervangen door een andere en dan opnieuw starten geeft hetzelfde probleem... (ik zit nu al met lan-verbinding 3 in mijn maag)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
verborgen apparaten aanzetten in apparaatbeheer. Ergens in een menubalk kan je dat aanvinken. Dan zie je die andere adapters wel staan

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

heb je al gekozen in apparaat beheer dat hij ook de verborgen apparaten laat zien?
dan kan je de oude gewoon verwijderen.
(zoals ik ook al zei in mijn vorige post)

anders verwijder je daar gewoon alle nics.
bij een reboot installeert windows gewoon weer alles opnieuw.

op nee klikken moet normaal gesproken echt het probleem oplossen.
windows vraagt of je een ander ip wilt toewijzen, je klikt op nee en dan moet het goed zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 20-03-2004 14:50 ]

• mikekiwi
Ik dacht wel dat er ergens iets dergelijks moest zijn, maar had er nog nooit van gehoord.....ik sta nu op het punt weg te gaan en ik moet de boel hier redelijk ombouwen om het te testen, dus dat doe ik morgenochtend vroeg dan maar(heb de optie op deze pc inmiddels al gevonden en weet dus waar ik moet zijn op de andere pc).

Dank voor de hulp, ik zit nu een heel eind in de goede richting denk ik zo...

Groet,
Michael

• mikekiwi
Nou, dat bleek ook nog niet echt te helpen, vanmorgen dus maar een format c: gedaan en een nieuwe schone installatie gedaan...en nu dus wel verbinding...

Dank voor het meedenken,
Michael
Pagina: 1