Hallo, ik ben zeer benieuwd hoe anderen denken over hetvolgende.
Ik heb een 3/4 jaar oude 15" Eizo L350 tft.
Ik wil hem vervangen voor een nieuwe snelle 17"tft met DVI.
Ik ben opzich tevreden met de Eizo tft, met als belangrijkste pluspunt dat ik er echt uren achter kan zitten, zonder verschijnselen van moeheid/pijn in de ogen of hoofdpijn. Dit was bij de CRT monitoren die ik hiervoor had niet het geval, als ik er langer als een uurtje achter zat kreeg ik last van duiziligheid en hoofdpijn.
Nu heb ik gisteren een Hyundai Q17 gekocht. Met een contrastratio van 500:1.
Het beeld van deze tft is echt schitterend, maar door het "harde" beeld (je hoeft in de woonkamer geen andere lampen meer aan te doen
) krijg ik weer dezelfde verschijnselen als bij een CRT monitor. Een kennis van mijn heeft zo'n snelle Hitachi 17"tft en daarbij heb ik hetzelfde probleem, zeer mooi beeld maar het knalt op je af
. Ik heb het scherm mede om die reden weer terug gebracht (1e plaats omdat hij niet fatsoenlijk aan de muur is te plaatsen). Ik zit nu weer met veel plezier achter mijn oude Eizo schermpje ook al zijn de foto's en spelletjes minder mooi.
Ik heb uiteraard (zoals pinnokio hieronder schrijft) allerlei instellingen gewijzigd (contrast en helderheid).
Hebben meer mensen hier last van, of ben ik een van de weinigen?
Graag hoor ik jullie reactie.
Ik heb een 3/4 jaar oude 15" Eizo L350 tft.
Ik wil hem vervangen voor een nieuwe snelle 17"tft met DVI.
Ik ben opzich tevreden met de Eizo tft, met als belangrijkste pluspunt dat ik er echt uren achter kan zitten, zonder verschijnselen van moeheid/pijn in de ogen of hoofdpijn. Dit was bij de CRT monitoren die ik hiervoor had niet het geval, als ik er langer als een uurtje achter zat kreeg ik last van duiziligheid en hoofdpijn.
Nu heb ik gisteren een Hyundai Q17 gekocht. Met een contrastratio van 500:1.
Het beeld van deze tft is echt schitterend, maar door het "harde" beeld (je hoeft in de woonkamer geen andere lampen meer aan te doen
Ik heb uiteraard (zoals pinnokio hieronder schrijft) allerlei instellingen gewijzigd (contrast en helderheid).
Hebben meer mensen hier last van, of ben ik een van de weinigen?
Graag hoor ik jullie reactie.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 14:28 ]