Toon posts:

[Visual C++] compile gecrash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes het volgende. betref Visual C++ 6.0,

Ik word hier ff helemaal gaar van, telkens als ik wil debuggen, compilen of builden loopt de hele meuk 2 van de 3 keer vast. Het maakt niet uit wat voor code ik erin klop.

Ik maak gewoon een console workspace met alleen een .cpp resource file. Kan toch niets mis mee zijn? Iemand énig idee waar ik moet kijken? Suggesties?

'K gebruik overigens Windows XP (Home), maar op XP (Professional) heb ik deze problemen ook, zij het minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 14:28 ]

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Wat loopt er vast? Visual C? Je programma? Wat is de foutmelding?

www.madwizard.org

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

VC6 is berucht om zijn internal compiler errors, maar een empty workspace moet toch nog net wel lukken :P Wanneer loopt er wat vast?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dus geen foutmeldingen, en de code is gewoon clean, dus die lopen niet vast 8-) (geen warnings/errors)

Nee tis die ruk compiler die vast slaat, <stop build> doet niet echt wat zijn naam suggereert en VC++ is alleen maar af te sluiten met de taskman. (ik kan overigens nog wel ondertussen de shit bewerken en saven, alleen de build stoppen en opnieuw uitvoeren niet...)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Welke Service Packs heb je al geinstalleerd?

Verwijderd

Heb je een legale versie?

offtopic:
@ questa: vet icon :)

Verwijderd

Helemaal los van dit zou ik je zowieso aanraden geen MSVC6 te gebruiken. Als je graag MS compilers wilt gebruiken zijn 7.0 of 7.1 veel meer aan te raden.

Ik heb overigens 2 jaar lang zo'n beetje dag e nacht met VS6 gewerkt, maar dit probleem nooit gezien. Wel af en toe andere crashes gehad, maar die waren altijd random en nooit zo exact reproduceerbaar.

Aan de installatie kan het dus niet liggen want je hebt op 2 Operating Systems geprobeerd. Het -zou- dan mischien de installatie CD kunnen zijn. Heb je wel alle laatste service packs geinstalleerd?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

In 3 jaar fulltime werk op VS6 heb ik dit ook nooit gezien... ik ben geneigd de combinatie XP en VS6 de schuld te geven, heb zelf alleen op NT4 en 2K gedraaid, en sinds XP gebruik ik toch echt alleen nog VS.net :/ Kzou eens checken of je dit op Win2k kunt reproducen.

Professionele website nodig?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
In 3 jaar werk op VC6 heb ik behoorlijk wat ICEs gezien. De standaard ICE was disk vol, wat vooral op laptops anno '98 gebruikelijk was.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

MSalters schreef op 21 maart 2004 @ 22:36:
In 3 jaar werk op VC6 heb ik behoorlijk wat ICEs gezien. De standaard ICE was disk vol, wat vooral op laptops anno '98 gebruikelijk was.
Ja ICE's wel zodra je dieper dan 2 statements nest ( ;) ) maar compleet op slot slaan van de IDE kan ik me niet herinneren...

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
vreemde zaak hè?

ok, sp 5 geinstalleerd. Op professional draait het nu stabiel. Op die home bak nog niet. Daar ook nog eens op testen! Thx 4 the advice tot nu toe!
Pagina: 1