Ik weet niet of dit hét topic is om dit te posten, aangezien het toch een soort van huiswerk is, maar ook wel weer een moeilijke vraag 
Ik ben dus hard aan het studeren voor dynamica en ik loop tegen een tegenstrijdigheid op. Het betreft het traagheidsmoment van een T-vormig lichaam.
x-as en y-as zijn standaard.
Hiervan zijn beide onderdelen lengte L.
Volgens mijn eigen berekening is het massatraagheidsmoment om de z-as om het zwaartepunt (7/24)*mL^2. Volgens mijn aantekeningen van het college moet dit (7/48)*mL^2 zijn. Maar als ik dan een oud tentamen bekijk zie ik bij hetzelfde identieke T-lichaam ook mijn antwoord staan als massatraagheidsmoment.
Kan iemand mij aub vertellen wat ik fout en/of goed doe
Ik ben dus hard aan het studeren voor dynamica en ik loop tegen een tegenstrijdigheid op. Het betreft het traagheidsmoment van een T-vormig lichaam.
code:
1
2
3
4
5
6
| | | |____________ | | | |
x-as en y-as zijn standaard.
Hiervan zijn beide onderdelen lengte L.
Volgens mijn eigen berekening is het massatraagheidsmoment om de z-as om het zwaartepunt (7/24)*mL^2. Volgens mijn aantekeningen van het college moet dit (7/48)*mL^2 zijn. Maar als ik dan een oud tentamen bekijk zie ik bij hetzelfde identieke T-lichaam ook mijn antwoord staan als massatraagheidsmoment.
Kan iemand mij aub vertellen wat ik fout en/of goed doe
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.